استان ها

استاندار همدان: تپه هگمتانه بزودی ثبت جهانی می شود

به گزارش مخبران همدان؛ سید سعید شارخی در سخنرانی در شورای گردشگری همدان با اعلام اینکه کار مقدماتی ثبت جهانی برخی از کارهای عمده استان به اتمام رسیده است اظهار داشت: ثبت جهانی تپه همدان با قدمت چند هزار ساله تا پایان امسال به اتمام می رسد.

وی اظهار داشت: این استان حدود 1900 کارکرد گردشگری دارد که 1060 مورد ثبت ملی شده و ظرفیت های زیادی برای توسعه گردشگری دارند.

شاهرخی استان همدان را پایتخت تاریخ و تمدن ایران می نامد و می گوید که همدان یک مارک تجاری است و “این عنوان با تلاش پارلمانی به همدان داده شد و از اعتبار قابل توجهی برخوردار است.”

فرماندار همدان با بیان اینکه از همدان به عنوان پایتخت گردشگری آسیا در سال 2018 نامگذاری شد ، خاطرنشان کرد: این مهم به دلیل پتانسیل بالای استان در بخش گردشگری است.

شارخی گفت: بدون گردشگری ، توسعه استان همدان امکان پذیر نیست و گردشگری تفاوت بزرگی برای همدان ایجاد می کند.

چشم انداز دولت تمرکز بر معیشت و سلامتی مردم است

وی در ادامه با بیان اینکه کرونا مشکلات زیادی را برای اقتصاد جهان ، کشور و منطقه ایجاد کرده و مشکلات به طور خاص فقط به حمیدان محدود نیست ، اظهار کرد: تقویت گردشگری.

فرماندار همدان خاطرنشان کرد: با رعایت پروتکل های بهداشتی ، همه مقاصد گردشگری باید رایگان باشد ، زیرا گردشگری در تقویت روحیه و روحیه مردم بسیار موثر است.

شارخی تاکید کرد: اگر افراد 100٪ پروتکل های بهداشتی را رعایت کرده و از نظر اجتماعی فاصله داشته باشند ، می توانند با استفاده از ماسک و جلوگیری از حضور آنها در تجمعات فعالیت های دیگری را انجام دهند.

وی ادامه داد: برخی از افراد تحت تأثیر فضای مجازی قرار دارند و خواستار بسته شدن مقاصد گردشگری هستند و این می تواند مردم را ناامید و مرعوب کند.

استاندار همدان خواستار تهیه بسته حمایتی از گردشگری در این استان شد و از مسئولان خواست با تهیه بسته و ارائه آن به مقر ملی کرونا تصمیم لازم را در مورد گردشگری بگیرند.

شارخی از ارائه دهندگان خدمات خواست که با واحدهای گردشگری ارتباط لازم را برقرار کنند و به دلیل بدهی ، آب ، برق و گاز این واحدها را قطع نکنند.

48

دکمه بازگشت به بالا