عمومیمطالب برتر

استفاده از آجر قزاقی برای آجر نما

آجر به عنوان اولین خشت برای ساخت خانه همواره حسی نوستالژیک و نمایی از طبیعت را برایمان یادآور می شود. نمای ساختمان با آجر قزاقی به عنوان مظهری از سبک سنتی این امکان را به شما می دهد تا خانه ای اصیل و سنتی بسازید که علاوه بر استحکام فراوانی که دارد با محیط زیست نیز بسیار سازگار است.

نمای خارجی با آجر قزاقی، عایق صدا نیز می باشد و آرامشی فراوان را برای شما به وجود خواهد آورد. سایت (معتبرترین مرکز خرید انواع آجر نما در سراسر کشور) در این مقاله قصد دارد شما را با زیبایی شناسی، اصول و نکات کاربردی در طراحی نما با آجر قزاقی آشنا کرده تا بتوانید ایده هایی ناب برای طراحی نمای باغ، ویلا، ساختمان، رستوران، کافی شاپ و…. را با آجر نما قزاقی خلق کنید.

طراحی نما با آجر قزاقی در ساختمان و نمای خانه ها

انواع نمای ساختمان با آجر قزاقی و المان های جانبی!

نمای ساختمان با آجر قزاقی می تواند کاربردهای گوناگونی داشته باشد. در لیست زیر نمونه هایی از این کاربردها را بیان کرده ایم:

  • طراحی نما با بهترین آجر قزاقی در ساخت خانه و ویلا
  • استفاده از آجر قزاقی در نمای خارجی رستوران و کافی شاپ

در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص کاربرد آجر نما و انواع آجر در نمای ساختمان را کلیک کنید.

کاربرد نمای ساختمان با آجر قزاقی

طراحی نما با آجر قزاقی برای ساخت خانه و ویلا

استفاده از بهترین آجر قزاقی در نمای خارجی خانه یا ویلای می تواند بسیار منحصر به فرد باشد. در صورتی که تمایل به ساخت خانه ای ویلایی دارید و یا می خواهید در باغ خود خانه ای با نمای آجری بسازید، پیشنهاد ما به شما این است که ادامه این مطلب را جهت ساخت نمایی متفاوت و رعایت نکات اصولی در آن از دست ندهید.

ویلا و باغی منحصر به فرد با طراحی نمای آجر قزاقی

۱_ اضافه کردن المان های جزئی به نمای ساختمان با آجر قزاقی

نمای ساختمان با آجر قزاقی می تواند المان های دیگری را نیز به همراه داشته باشد. به عنوان مثال شما می توانید شماره پلاک خانه خود را روی دیوار آجری نما ساختمان تان نصب کنید. اگر تضاد رنگی بین آنها وجود داشته باشد، میتواند نمای خاصی را ایجاد کند.

۲_ نصب درب و پنجره ای رنگی در نمای ساختمان با آجر قزاقی

نمای خانه با آجر قزاقی اگر با درب و پنجره های خاص و زیبا ترکیب شود می تواند نمای خانه شما را بسیار زیبا و ماندگار کند.

برای اینکه جذابیت نمای ساختمان با آجر قزاقی را بیشتر کنید می توانید بر روی نمای آجر قزاقی از شیشه و در یک رنگ استفاده کنید. به عنوان مثال در مشکی به همراه پنجره هایی که آنها هم به رنگ مشکی هستند می تواند خانه شما را بسیار خاص و جادویی جلوه دهد.

دسترسی به قیمت آجر قزاقی در تاریخ روز و درب کارخانه تنها با کلیک روی دکمه

طراحی نما با آجر قزاقی به همراه شیشه و درب رنگی

۳_ طراحی نما با آجر قزاقی به روش مشبک و جناغی

در نمای ساختمان با آجر قزاقی چیدمان آجر می تواند نماهای بسیار متفاوت و خاصی را ایجاد کند. به طور مثال اگر بخشی از آجر چینی به سبک مشبک و جناغی باشد، می تواند ورودی خانه شما را از یکنواختی خارج کند.

در سبک مشبک و جناغی آجرها به شکل ۴۵ درجه نسبت به زمین و ۹۰ درجه نسبت به هم چیده می‌شوند. در واقع در این روش آجر چینی، آجرها پشت سر هم به صورت جناغی قرار می گیرند و بر قطر دیوار عمود می شوند.

طراحی نما با آجر قزاقی با چیدمان مشبک و جناغی

۴_ پوشاندن نمای آجری با پیچک و گیاهان سرسبز

در صورتی که در طراحی نمای خارجی خانه یا ویلای خود از آجر قزاقی استفاده کرده اید، می توانید با کاشت شاخ و برگهایی مملو از پیچک و گیاهان فصلی، نمایی سر سبز را به طراحی نمای خود اضافه کرده و فضایی دل انگیز ایجاد نمایید.

با ترکیب نمای آجر قزاقی قرمز و گیاهان سبز فضای خاص و جذابی خلق کنید

۵_ نمای ساختمان با آجر قزاقی به همراه المان های چوبی

شما می توانید به اطراف ویلای خود که با آجرنما قزاقی پوشیده شده است، تعدادی گیاه گلدانی و یک حصار چوبی اضافه کنید. با این کار سبک کلاسیک بسیار منحصر به فردی را در باغ یا اطراف ساختمان خود به وجود آوره اید.

شما می توانید با ترکیب چوب و نمای آجر قزاقی فضای منحصر به فردی ایجاد کنید.

نمای خارجی رستوران و کافی شاپ با آجر قزاقی

در ساخت و مدیریت محیط هایی مانند رستوران و کافی شاپ تنها مسئله حائز اهمیت کیفیت غذا، نوشیدنی و دکوراسیون داخلی نیست؛ بلکه نمای خارجی رستوران که قصد جذب مردم به داخل را دارد نیز بسیار مهم است. از این رو بهترین پیشنهادی که ما می توانیم به شما ارائه دهیم استفاده از آجر قزاقی در نمای خارجی رستوران و کافه می باشد.

طراحی نما با آجر قزاقی در نمای خارجی رستوران و کافی شاپ

طراحی نما با آجر قزاقی هم سلیقه سنتی و کلاسیک و هم مدرن و فانتزی را می تواند بر آورده نماید. علاوه بر این به راحتی با دیگر متریال ها نیز ترکیب شده و زیبایی نما را دو چندان می کند. از این رو حتما جهت طراحی نمای خارجی رستوران و کافی شاپ خود از این متریال غافل نشوید.

استفاده از آجر قزاقی در طراحی نما خارجی رستوران و کافه

لازم به ذکر است که از آجر تنها در نمای ساختمان استفاده نمی شود، بلکه می توان از آن در بنا نیز استفاده کرد. آجرها کاربردهای گسترده ای دارند. در صورتی که تمایل دارید با انواع آجرها و کاربردهای تمامی آنها بیشتر آشنا شوید با کلیک روی می توانید تمامی کاربردهای انواع آجرها را به صورت جامع مشاهده و مطالعه نمایید.

نمونه پروژه های اجرایی از طراحی نمای ساختمان با آجر قزاقی!

به علت قیمت مناسب آجر نما قزاقی به نسبت سایر مصالح ساختمانی، استحکام بالا، قابلیت ترکیب با سایر متریال ها و… نمای ساختمان با آجر قزاقی بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.

شما می توانید نمایی نوستالژیک، سنتی، کلاسیک، مینیمال و خاص را با این آجر برای ساختمان خود طراحی کنید. نمونه تصاویر زیر می تواند الگو شما بوده و به شما جهت طراحی نما با آجر قزاقی ایده دهد. البته تنها به طراحی نما خلاصه نمی شود و کاربردهای فراوان دیگری در خصوص بخش های مختلف طراحی دکوراسیون و… دارد.

طراحی نمای ساختمان با آجر نما قزاقی

طراحی منحصر به فرد ساختمان با آجر نمای قزاقی (ساخت خانه با آجر نما)

نمای سنتی کافه با آجر قزاقی

طراحی نمای ساختمانی آجر قزاقی

در انتها لازم است تا یادآور شویم تنها به طراحی نما با آجر قزاقی فکر نکنید، بلکه نمای داخلی با آجر قزاقی یا سنتی نیز می تواند بسیار دلچسب و فریبنده باشد. از این رو شما می توانید با مراجعه به لینک بیشتر در این خصوص اطلاعات کسب کنید.

سوالات متداول در خصوص طراحی نما با آجر قزاقی

نمای ساختمان با آجر قزاقی برای چه سبک هایی مناسب است؟

✅ شما می توانید طراحی نما با آجر قزاقی را هم در سبک سنتی و کلاسیک و هم در سبک مدرن استفاده کنید. آجر قزاقی متریالی است که به راحتی با دیگر مصالح ساختمانی ترکیب شده و جذابیت فراوانی ایجاد می کند.

چگونه می توان طراحی نما با آجر قزاقی را جذاب تر کرد؟

✅ در طراحی نمای ساختمان با آجر قزاقی ترکیب این آجر با چوب، کاشتن گیاهان سبز کنار آن، نصب درب و پنجره های رنگی روی این نما و… می تواند زیبایی آن را دو چندان کند. با مطالعه این مقاله اطلاعات کامل تری را در این خصوص دریافت کنید.

آیا نمای خارجی کافی شاپ را همامروزه کاربرد آجر قزاقی فراتر از ساختمان سازی و دیوار چینی رفته است تا حدی که می توان آثار زیادی از آن را در نمای داخلی، رستوران ها، کافی شاپ، مسافر خانه و… مشاهده کرد. این امر نشان می دهد که آجر نمای قزاقی به مرور زمان جایگاه بالایی در صنعت ساختمان سازی و طراحی نما پیدا کرده است و توانسته در دل مردم جا پیدا کند.

آجر قزاقی و کاربردهای آن یکی از موضوعات جذابی می باشد که افراد برای آشنایی بیشتر با این آجر همواره در جست و جو آن بوده اند. در این مقاله به طور کامل با کاربردهای آجر قزاقی آشنا خواهید شد.

نمای ساختمان با آجر قزاقی

کاربرد آجر قزاقی در تلفیق نمای مدرن و سنتی

آجر قزاقی نمونه ای از آجرهای دستی سنتی می باشد که در نمای سنتی ساختمان ها بسیار کاربرد دارد. از آنجایی که نمای سنتی امروزه طرفداران فراوانی پیدا کرده است استفاده از آجر قزاقی در نما نیز رایج‌تر از گذشته شده است. امروزه آجر نمای قزاقی در طراحی نمای مدرن جایگاه ویژه ای پیدا کرده و به نوعی پیوند دهنده نمای مدرن و سنتی تبدیل شده است.

دسترسی به قیمت آجر قزاقی در تاریخ روز و درب کارخانه تنها با کلیک روی دکمه

کاربرد آجر قزاقی نما بستگی به کاربرد ساختمان شما دارد و با توجه به آن می توان با ترکیب این آجر و سایر متریال‌های دیگر نمای فوق العاده ای را در ساختمان های تجاری، مسکونی و… فراهم کرد. به طور کلی می توان کاربردهای آجر قزاقی را با توجه به موارد زیر دسته بندی کرد:

  • نمای داخلی
  • نمای خارجی
  • کف
  • ساختمان سازی

کاربرد آجر قزاقی در نمای سنتی و مدرنتیه

کاربرد آجر قزاقی در نمای داخلی

آجر نمای قزاقی هویتی اصیل و سنتی دارد که یاد آور خاک و طبیعت می باشد. شما می توانید از دل خاک و طبیعت در نمای داخلی منزلتان فضای چشم نوازی را ایجاد کنید.

کاربرد آجر قزاقی در نمای داخلی متنوع می باشد که به تنهایی نمای اصیل و سنتی خاصی را در نمای داخل ایجاد می کند اما ترکیب آن با چوب، شیشه و… تلفیقی از سبک کلاسیک و مدرن را نیز فراهم می کند. کافیست کمی خلاقیت به خرج دهید تا نمای بی نظیری را طراحی کنید.

طراحی دکوراسیون داخلی با آجر قزاقی نما

دیوار تزئینی داخل منزل نمونه ای کاربرد آجر نما قزاقی

بررسی کاربردهای انواع آجر در نمای ساختمان و آشنایی با نمونه های آن

کاربرد آجر نما قزاقی برای نمای داخلی می تواند در موارد زیر مورد استفاده قرار گیرد:

  • اتاق خواب
  • آشپزخانه
  • سرویس بهداشتی
  • تی وی وال
  • دیوار تزئینی نشیمن
  • دکوراسیون اداری
  • راهرو
  • ستون

کاربرد نمای ساختمان با آجر قزاقی

آجر نما قزاقی قدیمی ترین نوع آجر است که از بناهای تاریخی به جا مانده می توان کاربرد آجر قزاقی را به خوبی درک کرد. را می توان در نماهایی همچون خانه پروین اعتصامی و خانه سیمین و جلال آل احمد از هنرمندان محبوب ایران مشاهده کرد.

نمای ساختمان آجر قزاقی (کاربرد آجر قزاقی در نمای خارجی)

نمای ساختمان آجر قزاقی در محوطه باز

به طور کلی آجر کاربردهای متفاوتی دارد که این تفاوت را نوع آجر تعیین می کند. از آنجایی که امروزه آجر در تنوع بالایی تولید می شود در مقاله می توانید با انواع آجر و کاربردهایی که دارد آشنا شوید. این مقاله شما را در خرید بهتر نوع آجر برای مصرف موردنیازتان راهنمایی می کند؛ بنابراین فرصت مطالعه آن را از دست ندهید.

کاربرد آجر سنتی قزاقی در کف

آجر قزاقی نما به دلیل هویت سنتی که دارد به آن آجر سنتی قزاقی نیز می گویند. کاربرد آجر قزاقی در کف با توجه به ابعاد آن متفاوت می باشد. رایج ترین ابعادی که با آجر سنتی قزاقی برای کف تولید می شود ۱۰*۱۰ و ۲۰*۲۰ است. از آجر نمای قزاقی ۱۰*۱۰ برای نمای دیوار بیرونی و داخلی نیز استفاده می شود که به نوبه خود نمای جذابی را ایجاد می کند.

دسترسی به قیمت آجر سنتی نما در تاریخ روز و درب کارخانه تنها با کلیک روی دکمه

کاربرد آجرقزاقی نما در کف ورودی

نمای کف فرش حیاط با آجر قزاقی

اما از آجر سنتی ۲۰*۲۰ برای کف فرش حیاط، پیاده رو، باغ، رستوران های سنتی، پارکینگ و… استفاده می شود که بازی رنگ این آجر نمای کف چشم انداز متفاوتی را خلق می کند.

کاربرد نمای دیوار حیاط با آجر قزاقی

نمای دیوار حیاط با آجر قزاقی یکی دیگه از کاربردهای این آجر است که می توانید از آن استفاده کنید. پیشنهاد ما این است اگر نمای خارجی ساختمان خود را با آجر نما قزاقی کار کرده اید حتما نمای دیوار حیاط خود را نیز با آجر قزاقی نما با تکنیک آجر چینی های متفاوت اجرا کنید.

اگر نمای ساختمان شما سنتی است حتما در نمای دیوار حیاط خود نیز نمای سنتی به همراه کاشی ها یا آجرهای لعابدار آبی، سبز و… استفاده کنید.

ساختمان سازی با آجر قزاقی

از آنجایی که آجرقزاقی از قدیمی ترین انواع آجر است در آن زمان برای ساخت خانه های کاهگلی، پناهگاه و… از این نوع آجر استفاده می کردند که به آن آجر خشتی هم می گفتند.

دیوار چینی از کاربرد آجرقزاقی در ساختمان سازی

به مرور زمان و با جدیدتر شدن تجهیزات و مصالح ساختمانی کمتر از آجر قزاقی نما برای ساختمان سازی استفاده می شود. اما با این حال استفاده از آجر نمای قزاقی همچنان در در روستاها و ده‌های مختلف رایج است و از این آجر برای ساختن خانه‌های خود و یا دیوار‌چینی حیاط، پارکینگ، باغ و… استفاده می کنند.

کاربرد انواع آجر قزاقی چه تفاوتی باهم دارند؟

آجر نمای قزاقی در مدل های پلاک، نیمه، کامل و ال تولید می شود که در رنگ های زرد، پوست پیازی، گلبهی، ابلق و قرمز موجود می باشد. کاربرد آجر قزاقی در مدل های مختلفی که دارد را می توان به این صورت تعریف کرد:

  • آجر قزاقی پلاک کامل: اصلی ترین کاربرد آجر قزاقی پلاک کامل در ساختمان سازی می باشد، اما به دلیل تنوع رنگی جذابی که دارد در نمای ساختمان نیز مورد استفاده قرار می گیرد.
  • آجز قزاقی پلاک ساده و نیمه: این نوع آجرها به دلیل ضخامت کمی که دارند معمولا در نمای داخلی و خارجی کاربرد پیدا می کنند.
  • آجر قزاقی ال: کاربرد آجر ال قزاقی در نمای گوشه های ساختمان ها می باشد.

سوالات متداول از نمای ساختمان آجر قزاقی

از آجر قزاقی در چه جاهایی می شود استفاده کرد؟

✅ کاربرد آجر قزاقی نما بسیار متنوع و گسترده است که سلیقه های مختلف افراد را می طلبد. اما به طور کلی از آن می توانید در نمای خارجی، داخلی، کف فرش و دیوار چینی استفاده کنید.

کاربرد آجر نما قزاقی در نمای داخلی برای چه قسمت هایی از منزل است؟

✅ می توان از آجر نمای قزاقی در نمای اتاق خواب، آشپزخانه، سرویس بهداشتی، تی وی وال، دیوار تزئینی نشیمن، دکوراسیون اداری، راهرو و ستون استفاده کرد.

آجر قزاقی ال در چه قخرداد 31, 1396//در , /توسط

ویژگی های آجر باعث شده که در ساخت و ساز به عنوان پرمصرف ترین مصالح شناخته شود. از این قاعده مستثنا نیست. همچنین زیبایی این آجر و الگوی حاصل از آجر چینی باعث شده است که به صورت نما در داخل و خارج بنا مورد استفاده قرار گیرد و هویت خاصی به ساختمان ببخشد. به وسیله ی آجر قزاقی می‌توان نمای سنتی و یا حتی مدرنی به ساختمان داد.

قدمت آجر قزاقی در بنای ایرانی

آجر به عنوان یکی از با کیفیت ترین مصالح ساختمانی از دیرباز مورد استفاده بوده است و کهن ترین مصالح ساخته ی دست بشر به شمار می آید. در ایران مصرف آجر به عنوان مصالح ساختمانی سابقه تاریخی دارد. که آجرهای رسمی اولین و بیشترترین آن ها است و قدمتی باستانی به همراه دارد. آجر قزاقی از این دسته اجرهاست که به صورت سنتی و دستی تولید می‌شود.
در ایرانی نمونه های زیبا و با عظمتی وجود دارد که کاربرد آجر به‌وفور دیده می شود و در طی قرن ها پیشرفت درخشان ایرانیان در تولید و مهندسی کاربرد این مصالح قابل مشاهده است. در این میان می‌توان از زیگورات چغازنبیل، ایوان مدائن، مسجد جامع اصفهان و یزد و رباط شرف (موزه ی آجر کاری ایران) نام برد.

آجر قزاقي نمونه ای از نماي سنتي در معماری ایرانی است. نماي سنتي امروزه طرفداران فراواني دارد و بسياري از سازندگان نماي ساختمان خود را با انواع آجر‌هاي قزاقي سنتي مزين مي كنند كه جلوه بسيار زیبایی به سازه مي دهد و علارغم سنتی بودن آن زیبایی ویژه ای به ساختمان های مدرن می بخشد. از آجرهای قزاقی می‌توان در نمای داخلی٬ خارجی و حتی کف پوش استفاده کرد. همچنین آجر قزاقی نسوز را می توان در داخل شومینه به کار برد.

انواع آجر قزاقی

آجر قزاقي در سه سايز پلاك ، نيمه ، كامل توليد مي شود٬ که در زير بصورت كلي رنگ ها و محصولات این مصالح اشاره می‌شود.

امروزه به دلیل استفاده ی زیاد از این مصالح در نمای ساختمانی آجر قزاقی در رنگ‌های زرد٬ خاكي٬ پيازي٬ حنائي٬ ابلق٬ قرمز٬ قرمز اخرائي تولید می‌شود که می توان آن را با مصالح ترکیب کرد و در نمای ساختمان به کار برد.

سایز آجر قزاقی بسته به نوع آن متفاوت است مثلا: ختائي 20*٬20 ساده و طرحدار در 10*10 سانتی‌متر ساخته می‌شود. سایز آجر قزاقي نما 20*5/5 و ضخامت آجر پلاك 3/5 سانتی‌متر٬ نيمه 5/5 سانتی‌متر و كامل 10 سانتی‌متر است.

آجر قزاقی پیوند دهنده سنت و مدرنیته

انسان موجودی نوستالژی است. با وجود داشتن زندگی مدرن علاقه ی خاصی به گذشته دارد. به همین دلیل در سازه های پیشرفته هنوز هم آثاری از معماری کهن را می بینیم که چگونه چشم نواز هستند. در میان مصالح هیچ متریالی مثل  نتوانسته زمین و رنگ و بوی خاک را برای ما زنده نگه دارد. در میان ساختمان ها و آپارتمان های بلند در هر مکان به فراخور موقعیت و کاربری، آجر قزاقی شکلی نو به خود گرفته است. حضور گرم آن در معماری و  نه تنها رنگ نباخته است، بلکه در شکل و قالب های متنوع تری خود را نشان می دهد. به پاس داشت این مصالح باستانی که همواره برای ما یادآور خاک و طبیعت بوده است.

جهت مشاوره فنی با تیم  حاصل فرمایید

سمت هایی از ساختمان کاربرد دارد؟

✅ کاربرد آجر ال قزاقی در نمای گوشه های ساختمان ها می باشد.

 می توان با آجر قزاقی انجام داد؟

✅ بله چرا که نه. شما می توانید با آجر قزاقی طراحی نما کافی شاپ را نیز به بهترین شکل ممکن انجام دهید. در این مقاله به طور مفصل در این خصوص صحبت شده است.

حتما تاکنون اسم آجر قزاقی را شنیده‌اید. این یکی از بهترین آجرها برای نمای ساختما بوده و به همین علت، بیشترین فروش را نیز دارد. شاید برای شما نیز این سوال پیش بیاید که علت این همه گرایش به نمای ساختمان با آجر قزاقی چیست و چرا مردم آنقدر برای خرید آن تمایل دارند. در این مقاله با ما همراه باشید تا بتوانید به تمامی پرسش های شما در این زمینه پاسخ داده شود.

آجر قزاقی چیست؟

آجر قزاقی نوعی آجر سنتی است که به صورت دستی تولید می‌شود. در گذشته، از خشت‌های دست ساز برای ساختمان سازی استفاده می‌‌کردند. این خشت‌ها بوسیله نورآفتاب خشک می‌شدند. با پیشرفت علم، این آجرهای خشتی را در کوره‌های مخصوص قرار می‌گرفتند. در این صورت در برابر عوامل محیطی مقاوم‌تر شده و درجه فشار بیشتری را تحمل نمایند. ساختمان‌های به جا مانده در ایران دارای قدمت بیش از هزاران سال دارند. در آن‌ها از آجرهای قزاقی دست ساز و آجرهای سنتی استفاده شده است. این نوع آجر مقاومت بسیار بالایی دارد.

انواع آجرهای قزاقی

آجر قزاقی در سه اندازه پلاك، نيمه وكامل ساخته می‌شود. در عصر حاضر به خاطر مصرف زیاد این مصالح در نمای ساختمانی، آجر نما قزاقی در رنگ‌های زرد، خاكي، پيازي، حنائي، ابلق، قرمز و قرمز اخرائی تولید شده که آن را با مصالح مخلوط می‌کنند. سپس در نمای ساختمان استفاده می‌شود.

ابعاد این نوع آجر با توجه به سبک آن فرق دارد. برای مثال: ختائی ساده ۲۰*۲۰ و طرحدار در ۱۰*۱۰ سانتی‌متر تولید می‌شود. اندازه آجر قزاقي نما ۲۰*۵/۵ و ضخامت آجر پلاك ۳/۵ سانتی‌متر، نيمه ۵/۵ سانتی‌متر و كامل ۱۰ سانتی‌متر است. همچنین این نوع آجر انواع محصولات مختلفی دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره شده است.

  • پلاک
  • کف فرش
  • چهار گوش
  • کامل
  • دور ستون کوچک
  • دور ستون بزرگ
  • نیمه
  • ال لب تیز
  • طرح گل (گلدار)

روش تولید آجر قزاقی سنتی

آجر قزاقی به روش های سنتی و دست ساز تولید می‌گردد. در این روش ابتدا خاک مورد نیاز که قالبا هم خاک رس سرند شده است، همراه با خاک‌‌های شیل و نسوز، تهیه می‌شود. سپس از خاک، گل تولید می‌گردد و درون قالب‌های چوبی قرار می‌گیرد. بعد از خشک شدن خشت‌ها، آجر قزاقی در کوره مستقر می‌گردد. در اصل زمان پخته شدن، رنگ آجر را مشخص می‌کند.

رنگ های متنوع آجر قزاقی

آجر قزاقی به‌خاطر تنوع رنگ و مقاومت آن به عوامل محیطی، کاربرد زیادی در نمای ساختمان دارد. آجر قزاقی با وجود پیشرفت در علم نیز همچنان به شیوه سنتی تولید می‌شود. از رنگ‌های متنوع این آجر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • خاکی
  • زرد
  • پوست پیازی
  • قرمز اخرائی
  • آتشی
  • حنایی

ضخامت و ابعاد آجر قزاقی

متداول‌ترين آجر دستی و سنتی مورد استفاده در نماهای ساختمان، آجر قزاقی است كه به‌صورت توپر و به شكل مكعب مستعطيل توليد می‌شود. معمولا این آجر در اندازه ۵/۵*۲۰ و در ضخامت های ۱۰ و ۵/۵ و ۳/۵ سانتي‌متر و نوع ديگر آن، آجر ختايی مربعی شكل ۲۰*۲۰ با ضخامت ۴/۵ سانتي‌متر عرضه خواهند شد.

ویژگی های ممتاز اجر قزاقی در بنای ساختمان

از ویژگی‌های آجر قزاقی می‌توان شوره نزدن، نداشتن آلونک، رنگ با ثابت و مقاوم بودن در برابر یخبندان و آب را نام برد. اگر چه استفاده از آجر در طراحی‌های داخلی گران‌تر و هزینه برتر از مصالح جانبی دیگر است. اما مزایایی نیز به دنبال دارد که بهتر است آن‌ها را در نظر بگیرید.

  • مراقبت آسان از آجر قزاقی بدون نیاز به تمیز کردن، رنگ زدن و جایگزین یا پر کردن آجر.
  • عایق مناسب سرمایشی و گرمایشی است و کاهش‌ هزینه‌های ناشی از سرمایش و گرمایش را به دنبال دارد.
  • آجر قزاقی قیمت مناسبی برای بیمه کردن دارد. خانه‌هایی که در ساخت آن‌ها از آجر قزاقی استفاده شده نرخ بیمه‌ای پایین‌تری را نسبت به بقیه مصالح می‌‌پردازند.
  • خانه‌‌هایی که دارای آجر قزاقی هستند؛ ارزش بالای فروش مجدد دارند. خانه‌های آجری حداقل ۶% بیش از خانه‌های دیگر ارزش‌گذاری می‌شود.

آجر قزاقی پیوند دهنده سنت و مدرنیته

انسان موجودی است که با خاطره ها زندگی می کند و با وجود شیوه زندگی مدرن، علاقه ی ویژه‌ای به گذشته دارد. به این خاطر در سازه‌های جدید و ارتقا یافته، هم هنوز آثاری از معماری قدیمی دیده می‌شود و می‌بینیم که چه قدر چشم نواز هستند. آجر از جمله مصالح قدیمی است که همچنان در ساختمان‌های مدرن استفاده می‌شود و در بین ساختمان‌ها و آپارتمان‌های بلند، آجر قزاقی به علت کاربردهای متنوع، صورتی نو به خود گرفته است.

نگاهی به گذشته نمای ساختمان با آجر قزاقی 

آجر به عنوان یکی از مرغوب‌ترین مصالح ساختمانی از گذشته تا به حال کاربرد دارد و از قدیمی‌ترین مصالح تولید دست بشر محسوب می‌شود. در ایران استفاده آجر به عنوان مصالح ساختمانی قدمت تاریخی دارد و تاریخی طولانی به همراه دارد. آجر قزاقی از این گروه آجرها بوده که به شکل سنتی و دستی ساخته می‌شود.

در معماری ایرانی مصداق های زیبا و با شکوهی وجود دارد که استفاده آجر بسیار در آن ها مشاهده می‌شود و در طول قرن‌ها، ارتقای درخشان ایرانیان در ساخت و مهندسی با استفاده این از این مصالح قابل مشاهده است. در این بین می‌توان از زیگورات چغازنبیل، ایوان مدائن، مسجد جامع اصفهان و یزد و رباط شرف (موزه ی آجر کاری ایران) نام برد.

پرطرفدارترین آجر در نمای ساختمان

به جرات می‌توان گفت آجر قزاقی یکی از پرطرفدارترین نوع آجر مورد استفاده در آجر نمای ساختمان است. در طراحی معماری ساختمان ، مهم‌ترین و اصلی‌ترین بخش به ‌شمار می‌رود زیرا نما چارچوب کار برای بقیه اجزای ساختمان را مشخص می‌کند. تعداد زیادی از نماها ارزش و قدمت تاریخی دارند و در کشورهای گوناگون قوانین سخت گیرانه‌‌ای در مورد موضوع تغییر نما وجود دارد که برخی از این قوانین هر گونه دگرگونی در نماهای تاریخی را ممنوع می‌‌کند. از قدیم تا به امروز از آجرهای زیادی برای آجر نما ساختمان‌ها استفاده می‌کنند که آجر قزاقی یکی از پرطرفدارترین نوع آجر مورد استفاده در آجر نما ساختمان است.

خصوصیات منحصر به فرد آجر سبب شده که در ساخت و ساز، استفاده زیادی در این زمینه داشته باشد. جذابیت و شکیل بودن آجر قزاقی و الگوهای مختلف حاصل از آجر چینی، سبب شده است که به شکل نما در درون و بیرون بنا به کار برده شود و هویت ویژه‌ای به بنا ببخشد.

آجر ساحل یک با سال‌ها سابقه در صنعت آجر، به عنوان برترین تولید کننده آجر قزاقی با مناسب‌ترین قیمت و بالاترین کیفیت در تنوعی بی‌نظیر است. شما می‌توانید برای خرید با شماره های مندرج در سایت تماس بگیرید و سفارش‌تان را ثبت کنید.

آجر قزاقی پلاک | آجر قزاقی سفید

آجر نما قزاقی چیست؟

در تولید آجر نما قزاقی از خاک‌های شیل ، رس و نسوز استفاده می‌شود و روش تولید آن کاملا به صورت سنتی است. کارخانه آجر اصفهان یک تولید کننده برتر آجر نما قزاقی در اصفهان با بهره گیری از مواد اولیه مرغوب و خاک نسوز مناسب زیبایی و جلوه خاصی را در آجر قزاقی به ارمغان می آورد به طوری که در نمای داخلی خانه نیز کاربرد دارد.

آجر قزاقی سنتی در نمای ساختمانی امروز

در ساختمان‌‌های جدید امروزی اعمال سلیقه در نما معنایی ندارد؛ ولی طراحان و کسانی که کارهای ساخت و فروش ساختمان انجام می‌دهند باید جوابگوی سبک، مد و سلیقه‌ی روز مشتری و بازار باشند تا خرید ملک، سریع‌تر واحد مسکونی در ساختمان انجام بگیرد. بازار مسکن شرایطی را ایجاد کرده که معمار برای جلب رضایت دیگران و به‌روز ماندن، خود را مجبور به هنرنمایی و ابتکار می‌بیند.

آجر قزاقی مصداقی از نماي سنتي در معماری ایرانی است. نماي سنتي در حال حاضر دوستداران زیادی دارد و بسیاری از تولیدکنندگان نما، بنای خود را با انواع آجر‌هاي قزاقي سنتي زینت مي‌بخشند. آجرهای قزاقی را می‌توان در نمای درونی، خارجی و حتی کف پوش به کار برد. همچنین آجر قزاقی نسوز را می‌توان در درون شومینه استفاده کرد.

تفاوت آجرهای قزاقی و نسوز

آجر قزاقی یکی از انواع آجرها است که از خاک رس درست می‌شود که از زمان قزاق ها تولید آن رایج بوده و پس از آن متداول شده است. قزاق‌ها از این آجر در بناهای مختلف استفاده می‌کردند به همین دلیل این نوع آجر‌ها را به نام قزاقی می‌شناسند. آجر نسوز و قزاقی ، به عنوان دو رقیب پرقدرت برای استفاده در بناهای مختلف شناخته می‌شوند و طرفداران بسیاری دارند. به همین دلیل، برای بسیاری از افراد ممکن است انتخاب کردن نوع آجر مورد نیازشان دشوار باشد و در تشخیص نیاز خود به مشکل برخورد کنند.

برای همین، بهتر است با آگاهی از ویژگی‌ها و تفاوت‌هایشان، نوع آجری که لازم دارید را تهیه کنید تا به مشکل بر نخورید. در ادامه برخی از تفاوت‌های این دو آجر بررسی شده است.

تفاوت ظاهری آجر قزاقی و آجر نسوز

در ظاهر این آجرها تفاوت بسیاری وجود دارد. سطح قزاقی ناصاف و نامرتب است و لبه‌های کناری آن نیز نامنظم و نسبت به هم نامتقارن هستند. به همین دلیل به عنوان آجر روستایی به شمار می‌رود. اما آجر نسوز به خاطر ساخته شدن توسط ماشین و دستگاه‌های مخصوص، سطحی دانه دانه با لبه‌های صاف و یک دست دارد و دانه‌های خاک نسوز استفاده شده در آن‌ها بر سطح آجر، به آن ظاهری مدرن‌تر می‌دهد.

مواد تشکیل دهنده

خاک مورد استفاده و اصلی‌ترین ماده در آجر قزاقی، خاک رس است. این آجر از قدیم در ساخت انواع نما کاری‌ها و ساختمان‌ها استفاده کاربرد داشته و حالتی سنتی، قدیمی و صمیمی به نمای خانه می دهد و می‌تواند برای افرادی که به بناهای قدیمی و زیبا و این نوع سبک ساختمان سازی نوستالژیک علاقه دارند؛ انتخاب مناسبی باشد.

ماده اولیه ی آجر نسوز همان‌طور که از اسم آن می‌توان حدس زد، خاک نسوز است که در برابر حرارت و آتش مقاومت بسیار زیادی از خود نشان می دهد. علاوه بر آن مقاومت زیادی نیز در برابر مواد شیمیایی مختلف دارد و به همین دلایل، می‌توان از آن در ساخت شومینه‌های آجری، بخاری و همچنین باربیکیو استفاده کرد.

قیمت آجر نسوز و آجر قزاقی

قیمت این دو آجر نیز از تفاوت‌های مهم محسوب می‌شود. از پارامترهای تاثیرگذار در قیمت این آجرها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • نحوه‌ی ساخت آن‌ها( که آجر نسوز به شیوه کاملا ماشینی، بدون دخالت دست انسان و آجر قزاقی به صورت دست ساز توسط کارگرهای کارخانه و صد البته با صرف زمان زیادتری ساخته می‌شوند)
  • متراژ بنای مورد نظر
  • اندازه و ابعاد محصول مورد نظر
  • در نظر گرفتن سود فروشنده و فاصله کارخانه تا مرکز خرید(به دلیل کرایه بار بری بسته‌ها)
  • مرغوبیت آجرها

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره قیمت این دو نوع آجر می‌توانید با مشاوران ساحل یک تماس بگیرید.

کاربرد آجر قزاقی و آجر نسوز

آجر قزاقی برای چیدن دیوارها و بالا بردن و کامل کردن دیوار ساختمان‌ها، نمایی دلنشین و سنتی برای فضاهای مختلف و خاص مانند رستوران‌ها و کافه‌هایی با طرح قدیمی و سنتی استفاده می‌شود. آجر نسوز به دلیل مقاومت حرارتی بالا در برابر آتش در ساخت باربیکیو، شومینه، کوره، کف پوش ساختمان و تزیین در نمای داخلی و خارجی خانه‌های مدرن استفاده می‌شود. هر دو این اجرها به روش دوغابی و با ملات سیمان یا چسب مخصوص قابل نصب هستند و در این مورد تفاوت چندانی ندارند. همچنین هر دو این نماها توسط انواع رنگ پودر بند کشی، بند کشی می‎شوند که بندکشی آن‌ها، استقامت و زیبایی را افزایش می‌دهد.

مقایسه تحمل حرارت و مقاومت آجر نسوز و آجر قزاقی

با توجه به وجود خاک نسوز در مواد اولیه آجر نسوز و پخت آن در کوره های آجر پزی دما بالا، این نوع آجر تحمل حرارت تا ۱۲۰۰ درجه سانتیگراد را دارد؛ بنابراین ضد حریق و آتش سوزی محسوب می‌شوند. اما آجرهای قزاقی با پایه خاک رس تولید شده و تحمل حرارتی آن‌ها حداکثر ۵۰۰ درجه سانتیگراد محاسبه خواهد شد. مواد اولیه آجرهای نسوز توسط دستگاه های پرس با فشار بیشتری نسبت به آجرهای قزاقی پرس می‌شوند. بنابراین آجر نسوز سخت‌تر از آجر قزاقی بوده و دیرتر تحت تاثیر عوامل فیزیکی یا شیمیایی ساختار خود را از دست می‌دهد.

طراحی نمای ساختمان با اجر قزاقی

طراحی ساختمان با اهمیت ترین بخش یک ساختمان است که تمامی توجه اشخاص را به خود جلب می کند. همگان در دید نخست به یک نمای ساختمان دقت می کنند و پس از آن به دیگر موارد آن دقت می کنند. با ارتقای صنعت ساختمان، مصالح استفاده شده در نما بسیار فرق کرده است. در گذشته از آجرهای پلاک و آجرهای سنتی برای نما استفاده می شد اما با ارتقای تکنولوژی متریال های بسیاری برای نما ایجاد شده اند. سنگ های ساختمانی گوناگون ، و آجر نما های تازه ،نمای خاصی را به وجود می اورند. در خیلی از بنا ها طرح های ترکیبی به کار برده می شوند. ترکیب سنگ و ترکیب سنگ و آجر در اکثر مواقع چوب نمای ویژه ای به بنا می بخشند.

نما ها به چند دسته گروه تقسیم می شوند:

  • نمای مدرن
  • نمای کلاسیک یا نمای سنتی

در نمای مدرن اکثرا مصالح سنگ و انواع آجر و در برخی مواقع چوب به کار برده می شوند.با ارتقای صنعت ساختمان شیشه و آئینه هم کاربرد زیادی در نمای ساختمان یافته اند. نمای مدرن بیشتر بر مبنای کاربرد آن ساختمان طراحی و به وجود می آید .در نماهای مدرن از تزیینات ساختمان کم شده و نما ساده تر انجام می شود.
در نمای کلاسیک و یا نمای سنتی اکثرا از مصالح سنتی مانند آجرهای سنتی و آجر قزاقی استفاده می شود. آجرهای قزاقی جهت به وجود آوردن نمای سنتی و معماری سنتی و همین طور ترمیم بناهای قدیمی به کار برده می شود. آجر قزاقی نما پلاک پر استفاده ترین نوع در نمای ساختمان است.

آجر قزاقی سنتی اصفهان را چگونه خریداری کنیم؟

اگر ساکن اصفهان هستید و می خواهید این آجر را خریداری کنید حتما سری به کارخانه ساحل یک بزنید. در این کارخانه تمامی محصولات با موارد اصلی و کیفیت بالا ولید می شوند و دارای تمامی استانداردهای بین المللی می باشد. تمامی ارزیابی هایی که برای اثبات درجه یک بودن این محصولات باید در نظر گرفته شود، در بازه های زمانی مختلف انجام می شود و خیالتان از این بابت راحت باشد. شما با تماس با شماره های مندرج در سایت بهترین پشتیبانی را خواهید داشت و تیم ما به طور کامل شما را راهنمایی می‌کند.

قیمت انواع آجر قزاقی 

قبل از خرید یادتان نرود که استعلام قیمت بگیرید. سپس کارخانه‌ای را برای خرید انتخاب کنید که دارای مناسب‌ترین قیمت باشد. با توجه به بالا و پایین شدن قیمت، شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت آجر قزاقی با شماره‌های موجود در سایت تماس بگیرید. ساحل ۱ به عنوان اولین کارخانه آجر قزاقی اصفهان به شما کمک می‌کند که با کیفیت‌ترین محصول را با مناسب‌ترین قیمت خریداری کنید.

انتخاب بهترین کارخانه آجر قزاقی

اجر قزاقی یکی از پر مصرف ترین نوع آجر محسوب می شود و بر اساس نوع مواد، روش تولید نیز متفاوت است. آجر قزاقی یکی از محصولات تولیدی کارخانه آجر ساحل است که در کنار انواع متنوعی از آجر مانند  ، ، آجر ممتاز ، ، سه گل ، آجر ۱۰ سوراخ ، ، آجر قالب کوچی، آجر دوقلو ، با بالاترین کیفیت تولید می شود . با استاندارد های بروز دنیا و دستگاه های اتوماتیک انواع زیادی از ک ۵ آجر ، آجر نما ، و دیگر انواع آجر را در ابعاد و شكل ظاهری متنوع وارد بازار می نماید.

سوالات متداول 

۱- چرا باید کارخانه آجر ساحل یک را برای خرید آجر قزاقی انتخاب کنیم؟

کارخانه آجر ساحل یک به عنوان بهترین تولید کننده آجر قزاقی در اصفهان با تجربه فراوان در زمینه فروش این محصول در رنگ ها و طرح های گوناگون فعالیت می‌کند. بنابراین توانسته رضایت مشتریان زیادی را جذب کند.

۲- قیمت آجر قزاقی چقدر است؟

 

دکمه بازگشت به بالا