بین الملل

استولتنبرگ: وزرای امور خارجه ناتو درباره ارائه حمایت نظامی بیشتر به اوکراین تبادل نظر می‌کنند

بان کی مون، دبیرکل ناتو امروز (پنجشنبه) اعلام کرد که وزرای خارجه این ائتلاف درباره حمایت نظامی بیشتر از اوکراین گفتگو خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو در بیانیه ای پیش از نشست وزیران خارجه ناتو گفت: من متقاعد شده ام که به سامانه های دفاع هوایی بیشتری نیاز است. تسلیحات و اشکال مختلف حمایت نظامی از اوکراین.

وی گفت: ناتو مسئولیت حفاظت و حفاظت از همه متحدان را بر عهده دارد، بنابراین با تهاجم روسیه به اوکراین، حضور نظامی خود را در جناح شرقی افزایش دادیم.

استولتنبرگ گفت: “ما می خواهیم مطمئن شویم که در مسکو جایی برای سوء تفاهم و محاسبه اشتباه درباره آمادگی ما برای دفاع و دفاع از متحدانمان وجود ندارد.” ما باید از اوکراین با تسلیحات و تحریم های بیشتر حمایت کنیم. بنابراین من از این واقعیت استقبال می کنم که متحدان ناتو در حال افزایش تحریم ها علیه روسیه هستند.

دبیرکل ناتو ماموریت ائتلاف برای اعزام نیرو به اوکراین را تکرار کرد: ما مسئول جلوگیری از گسترش درگیری به خارج از اوکراین و خطرناک‌تر و مرگبارتر کردن درگیری هستیم. بنابراین، ضمن حمایت از اوکراین، سخت تلاش می کنیم تا از تشدید این درگیری ها جلوگیری کنیم.

دیمیترو کولبا گفت: «برنامه من بسیار ساده است. برنامه من سه قسمت دارد و آن Arms، Arms و Arms است.

وی گفت: من از همه متحدان می خواهم که تردیدهای خود را در مورد تهیه تسلیحات لازم برای اوکراین کنار بگذارند، زیرا بسیار عجیب است، اما امروز این سلاح ها برای صلح است.

وی گفت: وقتی صحبت از اوکراین به میان می‌آید، تفاوتی بین سلاح‌های دفاعی و تهاجمی وجود ندارد، زیرا تمام سلاح‌هایی که نیروهای اوکراینی در خاک اوکراین در برابر مهاجمان خارجی استفاده می‌کنند، ویژگی دفاعی دارند.

وی گفت: ما فقط به اوکراین تسلیحات دفاعی می دهیم و افرادی که می گویند من در موقعیتی نیستم که سلاح های تهاجمی تهیه کنم، منافق هستند. این کاملاً ناعادلانه و ناپایدار نیست.

کولبا از حمایت نظامی آلمان صحبت کرد و گفت که این کشور می تواند گام های بیشتری در چارچوب توانایی های نظامی خود بردارد و کی یف در حال مذاکره با برلین برای دریافت تسلیحات بیشتر آلمانی است.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: گسترش فرآیندها و تصمیم گیری ها در برلین چیزی است که من را بیشتر نگران می کند چرا که برلین فرصت دارد اما کیف فرصت ندارد.

کولبا درباره تحریم‌ها علیه روسیه گفت: هفته گذشته پیشنهاد تحریم‌ها ضعیف بود و کی‌یف از آن خوشحال نیست، البته شایان ذکر است که تحریم‌های اخیر قطعاً یک قدم جلوتر است و نیازی به افشای چنین خشونت‌هایی نیست و من معتقد نیستم که اوکراینی ها مجبورند بهای اراده سیاسی شرکای خود را بپردازند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا