علمی و پزشکیمطالب برتر

اصلی ترین مزیت عقیم سازی سگ

البته، اصلی ترین مزیت عقیم سازی سگ شما این است که او به افزایش جمعیت حیوانات خانگی کمک نمی کند. انجام عقیم کردن سگ خانگی مستلزم این است که چند نکته مهم را در نظر داشته باشید که به شما در ارزیابی چرایی، چگونگی و زمان آن کمک میکند. برای این منظور میتوانید از خدمات ویزیت دامپزشک در منزل بهره مند شوید.از طریق عقیم سازی، به حیوان خانگی خود کمک میکنید تا زندگی سالمتری داشته باشد زیرا حیوانات عقیم شده کمتر مستعد ابتلا به برخی از بیماریها هستند. او در داخل و خارج خانه کمتر علامت گذاری می کند (ادرار می کند)، زیرا انگیزه کمتری برای اعلام حضور خود دارد. یک دامپزشک سگ را بیهوش می کند، برشی در جلوی کیسه بیضه ایجاد می زند، طناب بیضه ها را می برد و سپس بیضه ها را از جای برش خارج می کند. او کمتر به بیماری های خاصی مانند سرطان بیضه و بیماری های پروستات مبتلا می شود. رها کردن او در حیاط تا داخل خانه را کثیف نکند، راه حل خوبی نیست، مگر اینکه عمداً بخواهید او را با بهترین مرد محله جفت گیری کند. در عمل اواریوهیسترکتومی ماده یا عقیم سازی ماده، پوست ناحیه شکم حیوان شکاف داده می شود و عضلات خارجی و داخلی شکم برش داده می شود و در نهایت پریتوئن یا پرده صفاق نیز برش داده می شود تا به مجوطه بطنی راه یابیم.

احتمال ایجاد کم کاری تیروئید در ماده ها. کم یا کاملاً رفع شوند. معمولاً سگ های میانسال یا مسن حدود 6 هفته بعد از چرخه فحلی به آن مبتلا می شوند. مزایای سلامتی و رفتاری این کار را چه وقتی حیوان شما یک توله و چه وقتی مسن است، می بینید. انجام این کار هم برای شما و هم برای حیوان خانگیتان مزایای زیادی دارد.عقیم سازی یک روش جراحی است که در آن بخشی از اندام تناسلی حیوان خانگی برداشته میشود تا به طور دائم از تولید مثل جلوگیری شود. عمل عقیم سازی سگ، فقط برای جلوگیری از تولید مثل نیست در قسمت مزایای این عمل متوجه دیگر اهداف عقیم سازی نیز می شود. سطح پایین تستوسترون باعث می شود که رفتارهای نامناسب مثل پرسه زدن در خانه، پرخاشگری، رفتارهای جنسی و … او به احتمال زیاد به دلیل تستوسترون کمتر در بدن خود آرام تر خواهد بود، بنابراین شما نیز آرام تر خواهید بود. در مورد هزینه عقیم کردن گربه در کلینیک کرج هم اینکه درکل کلینیک شما خصوصی باشد یا خیر و چه پروتکلی برای انجام عمل و مراقبتهای پس از آن داشته باشد هزینه عقیم کردن گربه در کرج را بالا و پایین میکند و شما به یک تولرانس مشخص قیمت در این رابطه مواجه خواهید بود.

عقیم کردن سگ نر شما را آرام تر و عاقل تر میکند و از خطراتی که ممکن است برایش پیش بیاید جلوگیری میکند . شما را از برخورد و کنترل سگ های نر تحریک شده که به سمت حیوان ماده شما جذب می شوند، نجات می دهد. حیوانی که عقیم نشده باشد ( نر یا ماده فرقی نمی کند) اگر در خانه به تنهایی زندگی میکند در فصل جفت گیری بسیار نا آرام و متشنج میشود. بدانید تمام دامپزشکان بر این باور هستند عقیم سازی حیوانات بهبود زندگی چه بصورت کمی چه کیفی برای پت شما به همراه دارد و مشکلات گربه های بی سرپرست یا گربه های خیابانی را نیز حل میکند. بارداری کاذب به شرایطی گفته میشود که در آن سگ ماده شما تنها احساس میکند باردار است و از خود علائم بارداری نشان می دهد در حالی که باردار نیست. در چنین شرایطی گربه علایم جفت گیری از خود نشان داده ولی به دلیل اینکه رحم ندارد آبستنی امکان پذیر نیست و بایستی توسط سونوگرافی تخمدان باقیمانده مشخص و با یک جراحی تکمیلی آن را بیرون کشید . جراحی بافت نرم خود شامل جراحی های اختیاری و اجباری است.

دستورالعمل های دامپزشک خود را برای مراقبت در خانه صحیح و کامل دنبال کنید و در صورت مشاهده علائم، با آن ها صحبت کنید. این روزها اکثر افراد به دنبال عقیم سازی سگ خانگی خود هستند و این خیلی خوب است. این کار را به تعویق نیندازید و تصور نکنید که می توانید سگ خود را از هرگونه رابطه دور نگه دارید. سگ نر را می توان در هر زمان پس از هشت هفتگی عقیم کرد. همانطور که گفتیم عمل عقیم سازی برای گربه نر ۲۰ الی ۳۰ دقیقه و برای ماده چند دقیقه بیشتر طول نمیکشد کلینیک عقیم سازی گربه در اصفهان با تیمی متخصص آماده ارائه خدمات به شما همشهریان عزیز می باشد. عقیم سازی نر ساده تر از ماده است. عمل ساده ای نیست و در واقع، این یک جراحی مهم است اما دختر عزیز شما فقط چند روز، شاید چند هفته به مراقبت نیاز دارد. سالانه صدها هزار سگ به دلیل ازدحام زیاد در سرپناه ها کشته می شوند، بنابراین عقیم سازی بسیار مهم است. وقتی سطح هورمون ها در سگ ها زیاد باشد و آن ها در زمان نامناسبی همدیگر را ببینند، ممکن است با نتایج ناخواسته آن رو به رو شوید. گاهی اوقات برش نیاز به بخیه دارد و سگ به احتمال زیاد به قلاده الیزابت در دوران نقاهت نیاز دارد تا نتواند ناحیه را لیس بزند.

اطلاعات بیشتر:

کلینیک دامپزشکی

دکمه بازگشت به بالا