عمومیمطالب برتر

اطلاعات تکمیلی عایق الاستومری از نگاه نهم

عایق الاستومری رولی میکافلکس:

این نوع عایق‌ها جهت عایق‌کاری انواع کانال‌ها و مخازن، لوله‌های سایز بالا، کلکتورها و… بسیار مناسب هستند. عایق‌های رولی قابل ارائه با انواع روکش‌ها با کاربردهای متفاوت هستند که این امکان را به مشتریان می‌دهد تا بهترین گزینه را از لحاظ کارکرد و قیمت، متناسب با نیازشان انتخاب کنند. این عایق‌ها از ضخامت 6 میلیمتر تا 50 میلی‌متر تولید می‌گردند .

عایق الاستومری MIKA-FLEX ضخامت 9 میلیمتر هر رول 20 متر
عایق الاستومری MIKA-FLEX ضخامت 13 میلیمتر هر رول 14 متر
عایق الاستومری MIKA-FLEX ضخامت 19 میلیمتر هر رول 10 متر
عایق الاستومری MIKA-FLEX ضخامت 25 میلیمتر هر رول 8 متر

هزینه اجرای خدمات روکش آلومینیوم عایق میکافلکس
روکش آلومینیوم 130 میکرون ساده 650.000 ریال
روکش آلومینیوم 130 میکرون مسلح (170) 950.000 ریال
روکش آلومینیوم 230 میکرون ساده 1.800.000 ریال
روکش آلومینیوم 230 میکرون مسلح (270)
هزینه اجرای خدمات پشت چسب‌دار عایق میکافلکس
پشت چسب‌دار ساده 460.000 ریال
پشت چسب‌دار مسلح نخدار 850.000 ریال

* هزینه خدمات به قیمت خالص هر مترمربع اضافه میشود. خصوصیات عایق الاستومری میکافلکس:

  • عایق میکافلکس در دو نوع NBR و EPDM تولید می‌شوند که نوع NBR آن در برابر شرایط نامناسب جوی، رطوبت، مواد شیمیایی و گازهای خورنده مقاومت بالایی دارد و نوع EPDM آن در برابر نور خورشید، حرارت بالا و گاز اوزون مقاوم است.
  • عایق میکافلکس مقاومت بالایی در برابر بخار آب دارند، به‌طوری‌که جذب آب در این عایق‌ها یک ماه حداکثر 0/9 درصد وزن آن‌هاست. (10000≤µ) که این ضریب در عایق‌های سنتی مانند پشم شیشه برابر 1 است و این بدان معنی است که جذب بخار آب در این عایق‌ها 10000 برابر کمتر از عایق‌های سنتی است.
  • ساختار سلول بسته عایق‌های Mika-Flex بر خلاف عایق‌های سنتی، بی نیاز از هر گونه پوشش اضافی (از قبیل متقال، ماستیک، رنگ و…) جهت جلوگیری از ریزش عایق و جذب بخار آب در محیط‌های باز است.
  • این عایق‌ها به عنوان عایق صوتی مورد استفاده قرار گرفته و ضخامت 20 میلیمتر آن می‌تواند شدت صوت را تا 35 دسی بل کاهش دهد.
  • عایق‌های Mika-Flex در هنگام آتش‌سوزی شعله‌ور نگردیده و گازهای سمی CFC و HCFC تولید نمی‌کنند و همچنین به لایه اوزون نیز آسیب نمی‌رسانند.

عایق الاستومری پشت چسب‌دار میکافلکس:

عایق پلی یورتان که به صورت ساده (بدون چسب) تولید و عرضه میگردند را میتوان به صورت پشت چسب‌دار به دو صورت چسب ساده و چسب نخدار (مسلح) استفاده نمود که این امر موجب افزایش سرعت و سهولت نصب این عایق ها می شود. اگر چه عایق های الاستومری از دهه 1950 به صورت تجاری در دسترس عموم قرار گرفتند، افرادی هستند که در مورد عملکرد و مزایای آن سردرگم هستند. با این حال این موضوع ثابت شده که عایق مورد نظر یکی از بهترین انتخاب ها برای کاربرد لوله و تجهیزات مکانیکی است.

اگر شما هم تمایل دارید با عایق الاستومری به طور کامل آشنا شوید و در مورد ویژگی های آن بدانید تا انتهای مقاله همراه ما باشید. جهت دریافت مشاوره از کارشناسان عایق مارکت با ما تماس بگیرید: عایق الاستومری با روکش آلومینیوم میکافلکس: سرعت نصب به هنگام استفاده عایق های روکش‌دار در مقایسه با ورقکاری تا 40% سریعتر می باشد.

عایق الاستومری چیست؟

اساساً عایق الاستومری یک لاستیک مصنوعی است که کاربردهای وسیعی دارد. گاهاً این عایق به سه صورت لوله ای، رولی و ورق مانند در کارخانه های مخصوص تولید می شود. لبه های بیرونی عایق دارای یک محافظ پوست مانند است که تقریبا نقش بازدارنده را دارد. این فوم خاصیت انعطاف پذیری دارد و در مقایسه با عایق هایی مانند شیشه سلولی، پلی ایزو و فوم فنولیک، کمتر مستعد ترک و شکستگی است.

این عایق با نام های دیگر مانند عایق های الاستومری سلول بسته، عایق سلولی الاستومری انعطاف پذیر، عایق تک سلولی، ضد تعریق، عایق لوله، عایق لوله کشی و عایق لاستیکی شناخته می شود. ویژگی های معمول عایق الاستومری : عایق الاستومری به دلیل ویژگی های استثنایی در سیستم های مکانیکی سرد، به عنوان عایق لوله و صنایع لوله کشی مورد استفاده قرار می گیرد . این عایق به دلیل نفوذپذیری کم بخار آب، دارا بودن ساختار سلول بسته و بازدارنده فاز بخار داخلی یک انتخاب ایده آل برای محافظت از لوله ها در ساختمان سازی است.

زمانی که در صنعت ساختمان سازی آب یا رطوبت به لوله و سپس عایق نفوذ می کند، هر نوع عایقی باشد، به علت اینکه سلول های آن باز است، امکان آسیب و کپک وجود دارد؛ ولی عایق های الاستومری با ویژگی های منحصر به فرد مانع از این اتفاقات می شوند. ضخامت مناسب یکی از ویژگی های ایده آل عایق الاستومری است. عواملی مانند دمای سیال، گاز در لوله یا تجهیزات، نوع لوله، دمای محیط، رطوبت و محل استفاده در انتخاب عایق نقش مهمی دارند. امروزه در صنعت تاسیسات،استفاده از عایق الاستومری جهت عایق کاری سیستم کانال های تهویه مطبوع و سیستم های گرمایش .

چرا عایق الاستومری

سرمایش از قبیل لوله های سرد و گرم ، مخازن ،قطعات و اتصالات و همچنین کانال های هوارسان و در صنایعی از قبیل تاسیسات ساختمانی ،صنعتی ،نفت ،گاز و پتروشیمی به دلایل زیست محیطی و بهداشتی بودن و راندمان بالا و جلوگیری بیشتر از افت انرژی و سهولت در نصب و تقلیل زمانِ نصب به امری اجتناب ناپذیر و متداول مبدل گشته است. عایق الاستومری به شکل پیش ساخته با ساختار سلولی بسته ،در انواع متنوع و در ضخامتهای متفاوت به صورت “رولی” و “لوله ای” تولید و به بازار عرضه می گردد. عایق الاستومری ،جهت عایق کاری مقاطع و سطح های با کندانس بالا مورد استفاده قرار میگیرد.

عایق الاستومری در برابر حرارت بالا، گاز ازن و اشعه ماورای بنفش و همچنین در برابر شرایط نامناسب جوی ،رطوبت،آلاینده ها و گازهای خورنده و همچنین مواد شیمیایی، مقاومت بسیار بالایی دارد. عایق الاستومری همچنین در مقابل انتشاربخار آب مقاوم می باشد، تا حدی که جذب رطوبت این عایقها در دوره ی زمانی یک ماهه نهایتا 10 درصد وزن آنهاست که در مقایسه با عایقهای سنتی از قبیل پشم شیشه و پشم سنگ، جذب رطوبت 10000 برابر کمتر است. عایق الاستومری در هنگام حریق، شعله ور نشده و گازهای سمی متساعد نمی نماید و همچنین مصون از هرگونه آسیب رسانی به لایه ازن می باشد.

عایق الاستومری می تواند بعنوان عایق صوتی نیز مورد استفاده قرار گیرد، بطوریکه عایقی به ضخامت 2 سانتی متر می تواند شدت صوت را تا 35 دسی بل کاهش دهد. عایق الاستومری،غیررشته ای و غیرمتخلخل بوده که باعث پایداری عایق هنگام نصب در برابر پارگی یا تکه تکه شدن می شود. در سال های اخیر برای صرفه جویی در مصرف انرژی و ارتقای راندمان سیستم های حرارتی و برودتی در صنعت تهویه مطبوع و دیگر صنایع مرتبط با تاسیسات ساختمان،از قبیل لوله های سردوگرمِ موتورخانه و نیز صنایعِ مرتبط با صنعت آکوستیک و مسایل مربوط صداگیری، از محصول مهمی به نام عایق الاستومریک استفاده می گردد.

علاوه بر صنایعی که گفته شد،از عایق الاستومریک در صنایعِ مادر مثل صنعت نفت ، گاز و پتروشیمی  نیز استفاده می گردد و به دلیل دوستدارِ محیط زیست بودن و جلوگیری از اصراف در مصرف انرژی، به شدت مورد توجه و استقبال کارفرمایان و مهندسین قرار گرفته است.  علاوه بر صفت دوستدارِ محیط زیست بودن،وزن سبک و سهولت نصب عایق الاستومریک نیز جزوِ ویژگیهای مثبت و مهمِ این محصول می باشد.

عایق الاستومریک ،بصورت پیش ساخته و دارای حالتِ ساختاریِ سلول بسته بوده و در اَشکال مختلف بصورت “رولی” و “لوله ای” تولید و به فروش می رسد.  از عایق الاستومریک برای عایق کاریِ سطوحی با کندانس بالا استفاد۶ می گردد.از ویژگی های مهم عایق الاستومریک مقاومت در برابر حرارت بالا ،اشعه ماورای بنفش،گاز اُزُن و همچنین شعله ی آتش می باشد.همچنین عایق الاستومریک در برابر عوامل نامساعد جوی از قبیل رطوبتِ آب باران و برف و عوامل فرساینده ی دیگر مثل گازهای خورنده و دیگر آلاینده های شیمیایی بسیار مقاوم است.

دکمه بازگشت به بالا