استان ها

افزایش بازارچه های خوداشتغالی زنان بی سرپرست در رشت

تقویت بازارچه های خوداشتغالی زنان پناهنده در رشت

رئیس شورای اسلامی شهر رشت گفت: با افزایش بازارچه های زنان پناهنده در رشت، می توان ضمن ایجاد فضای کسب و کار مناسب برای این زنان، زمینه اشتغال بسیاری از همشهریان را به صورت مستقیم و غیرمستقیم فراهم کرد.

به گزارش خبرگزاری مخبران از گیلان؛ رئیس شورای اسلامی شهر رشت امروز با حضور در مجموعه گیل بانو (بازار خوداشتغالی زنان بی سرپرست و بدسرپرست) ایام محرم را تسلیت گفت و گفت: تلاش مجموعه گیل بانو شایسته تقدیر است و در شرایطی که حتی آقایان به دلیل مشکلات اقتصادی، معیشت خانواده به دلایلی با مشکلات زیادی مواجه هستند، به نظر من فعالیت یک زن مسئول تامین معیشت بسیار زیاد است. قابل احترام و قابل تحسین.

دكتر رشت خاطرنشان كرد: تلاش مي‌كنيم تعداد بازارچه‌هاي خوداشتغال زنان را در رشت افزايش دهيم. محمدحسین وثق کارگر نیا گفت: همیشه می‌خواهم برای واسطه‌ها و زنانی که در چنین شرایطی بدون درآمد کار می‌کنند، فرصت‌های شغلی ایجاد کنم. از فروش محصولات صنعتی مقرون به صرفه و مستقیم گرفته تا دست بانوان شاغل در این گونه زمینه ها و خوشبختانه رئیس بازارچه گیل بانو و خانم نظامی واقعاً درگیر فعالیت ها و کسب درآمد به نحو احسن و بدون حمایت هستند. زنان، که شایسته احترام است.

وی به حضور برخی از اعضای شورا و مدیران شهرداری رشت در جلسه امروز مجتمع گیل بانو اشاره کرد و گفت: این نشان دهنده نگاه مثبت شورا و شهرداری رشت به این مجموعه و بر اساس تفاهم نامه سه جانبه ای است که اخیرا امضا کردیم. رشت، میراث فرهنگی و آموزش و پرورش بین شهرداری جمع‌بندی کردند، می‌توانیم از پتانسیل بازار گیل بانو برای ارائه محصولات صنایع دستی استفاده کنیم و با برند شهرخراو سهد همراه شویم.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت به یکی از برنامه های مجموعه بازارچه گیل بانو در راستای حمایت از کودکان اشاره کرد و گفت: با آموزش و پرورش گیلان، معرفی و آموزش غذاهای سنتی شهر رشت و چگونگی آن برای طبخ آنها برای تولیدکنندگان آینده این شهر و کشور، بر اساس تفاهم نامه ذکر شده، بحث هایی صورت گرفته و می توانیم از توان بازار گیل بانو در این زمینه نیز استفاده کنیم.

کرگانیا با تاکید بر اینکه اشتغال یکی از دغدغه های اصلی جامعه است، گفت: با افزایش این بازارچه ها می توان فضای کسب و کار مناسبی را برای پناهجویان و زنان رشت که بد سرپرست، افراد فعال مستقیم و غیرمستقیم دارند ایجاد کرد. همچنین بخش صنایع دستی و … بازار کار را فراهم کرد.

شورای و شهرداری رشت حامیان مجموعه گیل بانو هستند

در این دیدار مدیر پروژه گیل بانو با قدردانی از حمایت همه جانبه شورای رشت و شهرداری رشت از این مجموعه گفت: کرگانیا رئیس شورای شهر رشت طی نامه ای به نهادها تعهد داده است. وی از بازارچه گیل بانو خواست برای شهرداری رشت چند اقلام ضروری خریداری کند که بار دیگر از این امر کمال تشکر را داریم.

گلناز نظامی با بیان اینکه در مراسم امروز از حامیان بازارچه گیل بانو تجلیل خواهیم کرد، افزود: شورا و شهرداری رشت همواره از این مجموعه حمایت و همراهی کرده اند و امیدواریم در آینده نیز با آنان همراهی کنیم.

وی به انتخاب موسسه خیریه ایزدستان مجری طرح گیل بانو به عنوان یکی از سمن های برتر استان گیلان در روز تشکل های ملی 3 مرداد از سوی استانداری گیلان اشاره کرد و گفت: با این مجموعه حمایت های انجام شده از پناهندگان و کم توجهی به زنان مورد تجلیل قرار گرفت و شورای و شهرداری رشت به دلیل اینکه یکی از بزرگترین حامیان این مجموعه در این سالها بوده اند، از حامیان این بازار تشکر می کنیم.

نظامی با اشاره به اینکه چشم انداز این بازارچه برای دو سال آینده نیز تدوین و تصریح کرد: گیل بانو اولین مرکز مستقیم و شبکه سازی زنان رهبر است و با برگزاری کارگاه های آموزشی رایگان در تلاش هستیم تا به بانوان محترم کمک کنیم. دستیابی به آزادی مالی و حل برخی از مشکلات آنها.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا