اقتصادی

افزایش شاخص‌های عملکرد دستگاه‌ها/ کارشناسان نظر دهند

هیات حاکمه از اضافه شدن دو شاخص مردم محور به شاخص های ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی کشور خبر داد.

به گزارش مخبران، ایمان منصوری – رئیس مدیریت عملکرد و ارتقای فرهنگ شرکتی سازمان حاکمیت و اشتغال کشور – با اشاره به ابلاغ بخشنامه 1400 ارزیابی عملکرد بنگاه های اجرایی و مواد (81) و (82) که بیان می کند. وی گفت: هر ساله شاخص های اختصاصی در دو بعد و در سطح ملی و استانی توسط سازمان اداری و استخدامی کشور ارزیابی می شود. ، بخشنامه صادر شد.

وی ادامه داد: یکی از تفاوت های عمده شاخص های امسال با سال گذشته این است که رضایت مردم از خدمات ابزار اجرایی و شفافیت به موضوع اولویت توجه ویژه ای شده است.

رئیس ستاد مدیریت عملکرد و فرهنگ سازمانی سازمان امور اداری و استخدامی کشور، تعداد سفرهای استانی و میزان مطالبات مردم را اینگونه بیان کرد: دغدغه اصلی ما رعایت مطالبات است. مردم.» اتکا به سفرهای استانی با وزن مطلوب در شاخص های ارزیابی عملکرد ارزیابی اجرایی گنجانده شده است.

وی با تشریح شاخص‌های مشخص برای ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها، افزود: دستگاه‌های اجرایی، اسناد بالادستی و مشخصات آن‌ها را به سازمان حاکمیتی و استخدامی کشور با توجه به وظایف خود اعلام می‌کنند. این شاخص‌ها در کارگروه ویژه متشکل از کارشناسان مدیریت عملکرد، نمایندگان برنامه‌ریزی و بودجه کشور، اندیشمندان و کارشناسان دانشگاهی سازمان حاکمیتی و استخدامی کشور و پس از حصول وحدت فرآیند داخلی در جلسه با مدیران دستگاه‌های اجرایی بررسی می‌شود. ، در مورد شاخص ها به توافق نهایی می رسیم. پس از تایید کارشناسان ارزیابی عملکرد سازمان به عنوان دبیر کارگروه، در نهایت این شاخص ها با امضای ریاست محترم سازمان به مرجع بالاتر ارگان ها ابلاغ می شود.

وی با اشاره به سامانه نتایج ارزیابی عملکرد دولت، گفت: این سامانه به منظور افزایش آگاهی، شفافیت، اعتماد عمومی و دسترسی آسان و منضبط به اطلاعات دقیق و توسعه نظارت و کارشناسی عمومی طراحی شده است. لذا از کلیه صاحب نظران، صاحب نظران، صاحبنظران و دست اندرکاران حوزه شفافیت و مدیریت عملکرد دعوت می کنیم تا از دیدگاه ها و دیدگاه های خود بهره مند شوند تا از طریق این سامانه تعاملی با کارشناسان دستگاه های حاکمیتی و استخدامی کشور تعامل داشته باشند. .

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا