اقدام ضدایرانی واشنگتن با پرواز نمایشی جنگنده های آمریکایی در آسمان منطقه

این کار بر اساس ادعای عربستان سعودی انجام شد.

اقدام ضدایرانی واشنگتن با پرواز نمایشی جنگنده های آمریکایی در آسمان منطقه

بر اساس بیانیه ضدایرانی محافل اطلاعاتی عربستان سعودی، گفته می شود که آمریکا در زمان و مکان نامعلومی اقدام به تظاهرات هوایی در آسمان منطقه کرده است.

به گزارش گروه منطقه و جهان خبرگزاری آنا، واشنگتن پست در گزارشی بر اساس تهدید ایران به عربستان مدعی شد که آمریکا (در اقدامی نمایشی) هواپیماهای جنگی مستقر در خلیج فارس را به سمت ایران فرستاد.

علیرغم تصمیم ایالات متحده برای بازنگری در روابط دوجانبه، گفته می شود که این تظاهرات نمونه بارز اهمیت مشارکت استراتژیک واشنگتن-ریاض است.

البته مشخص نیست جنگنده های آمریکایی از کجا بلند شدند، اما آمریکا دارایی های نظامی بسیاری در منطقه از جمله اف-22 مستقر در عربستان سعودی است.

از هفته گذشته، ایالات متحده یک کمپین گسترده را بر اساس ادعاهای نادرست آژانس های امنیتی سعودی مبنی بر برنامه ریزی ایران برای حمله به مواضع خاصی در عربستان آغاز کرده است.

پیش از این وزارت امور خارجه ایران در واکنش به این گونه اخبار جعلی گفته بود: این گونه اخبار مغرضانه توسط برخی محافل غربی و صهیونیستی با هدف ایجاد فضای منفی علیه جمهوری اسلامی ایران و از بین بردن روند مثبت فعلی انجام می شود. با کشورهای منطقه

سخنگوی وزارت امور خارجه در این خصوص تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بر اساس احترام متقابل و در چارچوب اصول و قواعد بین‌المللی، سیاست حسن همجواری با همسایگان خود و ایجاد و ارتقای ثبات را در پیش خواهد گرفت. و امنیت او منطقه را از طریق ارتباط سازنده با همسایگانش می شناسد و آن را با جدیت دنبال می کند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا