اقتصادی

اقدمات کوتاه مدت خاندوزی برای اصلاحات اقتصادی

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: اولویت اقتصادی ایران مستلزم تعدادی اقدامات کوتاه مدت با تأثیر خوب است ، اما این اقدامات کوتاه مدت باید در دوره بلندمدت اصلاحات اقتصادی مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش مخبران ، احسان خاندوزی با اشاره به حضور سریع خود در محل کار خود پس از کسب رأی اعتماد از مجلس شورای اسلامی ، اظهار داشت: شرایط ویژه اقتصاد ایران. من از هر لحظه برای افزایش عملکرد استفاده می کنم. جایزه دولت سیزدهم.

وی گفت: قصد دولت این است که وزیران پس از اخذ رأی اعتماد کار خود را آغاز کنند بنابراین به لطف دکتر دژپسند و معاونین وی بلافاصله فعالیت ها و برنامه های اقتصادی را آغاز می کنیم.

خاندوجی در مورد آشنایی خود با وزارت اقتصاد گفت: در گذشته به لطف خدا در کارشناسان مالی و مدیران مالی سازمان های وابسته به وزارت دارایی در زمینه سیاست اقتصادی بوده ام و من آماده کار با افق روشن هستم. “

وزیر دارایی در مورد اولویت ها و برنامه های کلیدی گفت: اقتصاد ایران به تعدادی از اقدامات کوتاه مدت با تاثیر خوب نیاز دارد ، اما این اقدامات کوتاه مدت باید در دوره بلندمدت اصلاحات اقتصادی مورد توجه قرار گیرد.

دکتر. خاندوجی افزود: این اصلاحات شامل افزایش نقش وزارت اقتصاد در سیاستگذاری کلان اقتصادی برای بازگرداندن ثبات اقتصاد کلان ، کاهش نوسانات قیمت و ارز و مشکلات مشابه است. متأسفانه ما در مقایسه با دهه های گذشته در آستانه بسیار ضعیفی قرار داریم. به سرعت در حال رشد به سمت درآمد سرانه هستند که یکی از کمترین درآمد سرانه در یک دهه گذشته بوده است.

وی گفت: سومین عامل کمک به بازگرداندن عملکرد اقتصاد ایران برای خنثی سازی تحریم ها است و اساساً اقتصاد ایران چندان شکننده و در برابر فشارهای خارجی آسیب پذیر نیست.

وزیر دارایی به مسئولیت اصلی وزارت دارایی اشاره کرد و گفت: وظیفه اصلی وزارت امور اقتصادی و وزارت دارایی تأمین مالی توسعه اقتصادی و تأمین مالی دولت به روشهای پایدار ، ایمن و کم خطر است. . ” آنچه من در پروژه های وزارت دارایی اعلام کرده ام کلید راه جدید تحول اقتصادی است.

وی در تشریح تعامل با دانشگاهیان ، گروه های مرجع و بخش خصوصی گفت: وزارت اقتصاد زمانی موفق می شود که از قابلیت های دانشگاهی و تحقیقاتی عقبه و کشور به طور سیستماتیک استفاده شود و برای این امر کارشناسان و اندیشمندان اقتصادی را در نظر گرفته و مشکلات را پیشنهاد می کنیم. مشکلات و بخش غیردولتی ، تولیدی و صادراتی. ما به اولویت هایی می پردازیم که فعالان بیشتر با آن روبرو هستند و این تعاملات به سربازان در خط مقدم اقتصاد ایران کمک می کند.

در نهایت ، وی اطمینان داد که با کمک بخش خصوصی و تعاونی ها ، سازمان ها و انجمن ها می توانیم دوره موثری را در وزارت اقتصاد آغاز کنیم.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با 254 رأی موافق ، 25 رأی مخالف و 8 غایب احسان خاندوزی را به عنوان سرپرست وزارت امور اقتصادی و دارایی انتخاب کردند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا