علمی و پزشکی

التهاب و خارش پوست را با 7 روش تضمینی، درمان کنید

گاهی اوقات پوست بدون دلیل شروع به خارش می کند، بسیار ناخوشایند است و بیشتر اوقات در فعالیت های روزانه فرد اختلال ایجاد می کند. اگر به دنبال علت خارش هستید، باید بگوییم که پزشک حتی نمی‌تواند دلایل مشابهی برای این علائم و نشانه‌ها داشته باشد و باید آزمایش‌های مختلفی را انجام دهد. اما التهاب و آلرژی های پوستی از اولین مقصران این عارضه هستند که باید طبق دستور پزشک از روش های درمان آن پیروی کرد. اما در این مقاله سعی شده است برخی از رایج ترین راه حل ها برای خلاص شدن از شر خارش پوست بررسی شود. با ما در سفری برای کشف خارش پوست همراه باشید.

  1. از کرم ها و لوسیون های با کیفیت استفاده کنید

درمان التهاب و خارش پوست با ۷ روش تضمینی

شما باید لوازم آرایشی خود را از برندهای معتبر انتخاب کنید. در حال حاضر برخی از شرکت های خوب ایرانی محصولات خوبی در این زمینه تولید می کنند و این روزها با نرخ ارز و دلار بالا، انگیزه بسیار خوبی برای خرید لوازم آرایشی و بهداشتی مرغوب هستند و اکنون می خواهیم برند آنها و محصولات با کیفیت آن را معرفی کنیم. انواع لوازم آرایشی گیاهی با قیمت مناسب. بنابراین برای کاهش التهاب پوست و خارش پوست می توانید لوسین ها و کرم های گیاهی آنها را امتحان کنید.

  1. با چای سبز سرو کنید

استفاده از چای سبز یک داروی گیاهی خانگی برای بیماری ها و مشکلات پوستی به ویژه التهاب و خارش است. این مایع سبز رنگ دارای مقدار زیادی ویتامین و آنتی اکسیدان است که خاصیت ضد باکتریایی و ضد التهابی دارد و به همین دلیل یکی از بهترین راه ها برای درمان خارش است. اما فراموش نکنید که استفاده از چای سبز برای خارش و التهاب پوست باید به صورت محدود انجام شود، در غیر این صورت نتیجه معکوس خواهد داشت و باعث التهاب پوست می شود. وقتی آن را می نوشید، چای سبز را آسیاب کرده و روی ناحیه آسیب دیده قرار دهید و بعد از 5 دقیقه پوست خود را بشویید. روش دیگر این است که برگ های چای سبز را با آب جوش بشویید و پس از جوشیدن، مخلوط را خنک کرده و روی پوست قرار دهید.

  1. لباس های سبک بپوشید

پوشیدن لباس‌های سبک می‌تواند پوست شما را خنک نگه دارد و با حرکت هوا در آن، احساس خارش را کاهش دهد. به طور کلی پارچه های نخی به حرکت بهتر هوا کمک می کنند، بنابراین بهتر است به سراغ پارچه هایی بروید که مواد مصنوعی دارند. این پارچه ها معمولاً پوست شما را دچار خارش و حساسیت می کنند.

  1. گیاه آلوورا، محبوب در بین تمام شرکت های آرایشی و بهداشتی

درمان التهاب و خارش پوست با ۷ روش تضمینی

آلوورا و عصاره آن به تسکین خارش پوست و درمان سوختگی، بریدگی و آفتاب سوختگی کمک می کند. بسیاری از محصولات آرایشی حاوی عصاره این گیاه هستند و به رفع خارش پوست، کهیر و قرمزی پوست کمک می کنند. به عنوان مثال، با خرید محصولات پوست و مو سینره، البته انواع اولیه آنها گزینه خوبی برای خداحافظی با التهاب پوست است. این محصولات با استفاده از عصاره آلوئه ورا و فرمولاسیون مناسب، نتیجه لازم را در مدت زمان کوتاهی ایجاد می کنند.

  1. یک دوش آب گرم

می توانید از آب گازدار در وان حمام و نمک حمام یا جوش شیرین در وان حمام استفاده کنید. خارش مزمن پوست را تسکین می دهد و دوش آب سرد می تواند پوست شما را تسکین دهد. در دوش آب گرم یا سرد، بهتر است از یک پاک کننده ملایم استفاده کنید و پوست خود را به طور کامل نشویید. سپس باید پوست را کاملا بشویید. در نهایت می توانید پوست را به آرامی خشک کنید و از مرطوب کننده استفاده کنید.

  1. آب بیشتری بنوشید

نوشیدن آب زیاد به تسکین سریع علائم خارش و التهاب کمک می کند. 70 درصد بدن ما از آب تشکیل شده است و این آب در سراسر بدن پخش می شود و نقش مهمی در حفظ گردش خون دارد. اگر بدن شما به اندازه کافی هیدراته باشد، می توان از بسیاری از مشکلات پوستی مانند آلرژی جلوگیری کرد. معمولاً خارش پوست و آلرژی؛ نسبت به سایر پوست ها درشت ترند و اگر رطوبت کافی دریافت نکنند. زخم های پوستی در آنها تشدید می شود و باعث ایجاد چین و چروک های دائمی روی پوست می شود.

نوشیدن آب به کاهش گرما و خنک شدن بدن شما کمک می کند و آلرژی های ناشی از تغییرات آب و هوایی را کاهش می دهد. برای تعادل بدن باید بر اساس وزنتان آب بنوشید. مردان برای انجام فعالیت های خود به ۲ تا ۳ لیتر آب در روز و زنان به ۲ تا ۲ و نیم لیتر آب نیاز دارند.

  1. مشاوره تخصصی، اولین قدم مهم

درست است که راه های بسیار خوبی برای کاهش التهاب و خارش پوست وجود دارد، اما در صورت تشدید خارش و التهاب، خوددرمانی را کنار بگذارید و با یک پزشک متخصص و متخصص مشورت کنید تا کارهای لازم برای بهبود وضعیت شما انجام شود. به عبارت دیگر این مرحله اولین مرحله برای بهبود اندام حیاتی و حساس (پوست) بدن است.

نویسنده: وحیده امینی

* گزارش آکا

دکمه بازگشت به بالا