علمی و پزشکی

امضای توافق‌نامه سلامت کشورهای عضو شانگهای با محوریت جمهوری اسلامی

وزیر بهداشت ارتقای دیپلماسی سلامت را یکی از برنامه‌های دولت پیشنهاد کرد و از راه‌اندازی وزارت بهداشت توافقنامه شانگهای در ایران خبر داد.

دکتر مخبران به گفته بهرام عین اللهی رضوی در حاشیه بازدید از مرکز خدمات یکپارچه سلامت ملک آباد در خراسان گردی گفت: ایران دارای حوزه سلامت قوی در منطقه است و باید از فرصت موجود برای تقویت دیپلماسی سلامت استفاده کرد. از هفته گذشته نشست گروه پنج با حضور وزرای بهداشت افغانستان، پاکستان، عراق و نمایندگان سازمان جهانی بهداشت در تهران برگزار شد.

وی گفت: در سفر رئیس جمهور برای شرکت در اجلاس شانگهای، اعضا موافقت نامه بهداشت را امضا کردند و مقرر شد کشورهای عضو سازمان شانگهای در حوزه سلامت با یکدیگر همکاری کنند. ما از این سازمان دعوت می کنیم تا همکاری های بهداشتی را با ایران تقویت کند.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: با توجه به جایگاه ویژه جمهوری اسلامی ایران در حوزه سلامت، همکاری شانگهای در حوزه سلامت یکی از موفق ترین تعاملات منطقه ای ما است.

به گزارش وبدا، عین اللهی با اشاره به اینکه دامنه همکاری های سلامت فراتر از مرزهای جغرافیایی است، گفت: به دنبال حذف مرزهای کشورهای منطقه برای همکاری مشترک در حوزه سلامت، برگزاری همایش های علمی، تبادل استاد هستیم. . و دانشجویان و تحقیقات مشترک.
انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا