بین الملل

انبوهی از جمهوریخواهان از بایدن اعلام حمایت کردند

رویترز روز پنجشنبه گزارش داد ، گروهی از مقامات چندین سازمان جمهوری خواه مخالف انتخاب مجدد دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور در انتخابات پیش رو هستند.

موسوم به “مقامات سابق امنیت ملی جمهوریخواه از بایدن حمایت می کنند” در ماه اوت گذشته با 70 عضو تشکیل شد و با اضافه شدن گروه جدید ، حدود 130 عضو خواهد داشت. به گفته دست اندرکاران این کارزار ، این گروه که شامل هفت نفر است که در دولت ترامپ خدمت می کردند ، به صراحت روابط خود را با رئیس جمهور جمهوری خواه قطع کرده است.

برخی دیگر از افسران سابق امنیت ملی که در این گروه عضو هستند ، رونالد ریگان و بوش پدر و بوش پسر در دولت وی هستند.

رویترز نوشت: در انتصابات جدید بایدن دستیار رئیس سابق FBI ، رگ بووئر ، لاری فایفر مدیر سابق سیا و آلدن مونسون ، معاون سابق امنیت داخلی آمریكا وجود دارد.

یک منبع نزدیک به این گروه به رویترز گفت که این گروه تبلیغات روزنامه را روز پنجشنبه در چندین ایالت با نفوذ برای تعیین انتخابات 3 نوامبر منتشر می کند. با نفوذترین ایالت های ایالات متحده می توان به ویسکانسین ، فلوریدا ، آریزونا ، کارولینای شمالی و تگزاس اشاره کرد.

در این آگهی ، ترامپ به عدم موفقیت در انتخابات ریاست جمهوری و عدم مدیریت پاسخ ایالات متحده به اپیدمی کرونا متهم شده است. این ویروس بیش از 200000 نفر را در سراسر ایالات متحده كشته و باعث ركود شدید شده است.

این گروه یک آگهی تلویزیونی را در طول فاکس و دوستان پخش خواهند کرد ، گفته می شود ترامپ در حال تماشای آن است و ترامپ را متهم به تضعیف امنیت آمریکا می کند. دلیل آن این است که آنها واقعیت ها را نادیده گرفته و مقامات امنیتی و متحدان آمریکا را مورد انتقاد قرار داده اند.

الیزابت نیومن ، عضو سابق دولت ترامپ که در ماه اوت گذشته به گروه پشتیبانی بایدن پیوست ، اظهار داشت: عدم توانایی ترامپ در محكومیت نژادپرستی سفیدپوستان در اولین مناظره های انتخاباتی ، اعتقاد وی به شکست در انتخابات نوامبر را تقویت می کند.

گروه جمهوری خواه به طور کلی با روش آزار و اذیت متحدان آمریکا و نقش وی در اداره کشور ، از جمله مبارزه با ویروس کرونا و اعتراضات سراسری علیه بی عدالتی و خشونت پلیس علیه سفیدپوستان ، مخالف است.

انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 ایالات متحده ، پنجاه و نهمین انتخابات ریاست جمهوری این کشور است که در 3 نوامبر سال 2020 برگزار می شود.

23311

دکمه بازگشت به بالا