اقتصادی

انتشار اوراق بدون ضامن در بازار سرمایه

برای اولین بار انتشار اوراق تضمین بر اساس مجموعه ای از شرکت های رتبه بندی اعتباری در بازار سرمایه است.

به گزارش مخبران ، رضا ایوازلو مدیر عامل پایا ریتینگ ، در یک کنفرانس مطبوعاتی در بازار فرابورس ، با بیان اینکه امروز یک رویداد مهم در بازار سرمایه رخ داد ، اظهار داشت: سهام شرکت دارایی اصلی که برای انتشار اوراق بهادار در نظر گرفته شده است. صنعت معدن هدف گوهر یک شرکت توسعه مالی آنلاین آیندگان است که 700 میلیارد دامنه را از طریق انتشار اوراق بهادار تأمین می کند. اولین اوراق بهادار بدون ضمانت رتبه بندی اعتباری امروز در بازار فرابورس ذکر شده است ، بنابراین شرکت ها می توانند بازار را بدون ضمانت و بدون اتکا به رتبه بندی اعتباری تأمین کنند.

در رابطه با انتشار اوراق بهادار بدون وثیقه ، اوازلو توضیح داد: در اوایل سال 1999 ، شرکت بورس و اوراق بهادار به شرکت های بورسی و فرابورس اجازه داد در صورت دریافت امتیاز اعتباری بدون ضمانت اوراق بهادار منتشر کنند. که باعث افزایش روند تأمین مالی و افزایش نرخ تأمین مالی در بازار می شود. از طرف دیگر ، انتخاب ضامن برای بورس اوراق بهادار و شرکت فرابورس در گذشته به دلیل نیاز به ستون ضامن آسان نبود و پیچیدگی های خاص خود را داشت.

وی در مورد معیارهای رتبه بندی شرکت ها گفت: شرکت های رتبه بندی بر اساس رتبه بندی اعتباری شرکت ها (ناشران) و اوراق بهادار آنها عمل می کنند و براساس روش و اصولی هستند که آنها برای عموم افشا می کنند. رتبه بندی اعتباری بیان توانایی آژانس رتبه بندی برای تأمین به موقع تعهدات شرکت ها (ناشران) یا تعهدات ناشران اوراق بهادار است. در واقع ، آژانس های رتبه بندی اعتباری ریسک اعتباری ناشران فهرست شده و بدون نسخه را به بازار عرضه می کنند. رتبه بندی های اعتباری ، بیشتر شرکت ها را شفاف تر می کند ، به ویژه از نظر ریسک.

ایوازلو به این س answeredال پاسخ داد که چه اتفاقی برای اوراق قرضه منتشر شده در صورت تصفیه می افتد. وی توضیح داد: قرار است کمیته پیش فرض در بورس اوراق بهادار تشکیل شود و اگر رتبه اعتباری شرکت به طور قابل توجهی پایین تر و از حد معینی فراتر رود ؛ این شرکت ها دارای ضمانت یا ضمانت هستند و این اوراق به اوراق بهادار با پشتوانه ضمانت یا گواهی سهام تبدیل می شوند.

در این نشست مجتبی تگی پور ، مدیر عامل تأمین سرمایه ، با اشاره به اینکه ابزار جدید مالی در بازار سرمایه ایران امروز به نقطه انتشار رسیده است ، خاطرنشان کرد: اولین انتشار اوراق ناامن در بازار سرمایه کشور برای اجاره به توسعه مالی میهر آیندگان شرکت رسیده است.

تگی پور ادامه داد: امروز اولین انتشار اوراق قرضه بدون ضمانت فاصله زیادی دارد. البته در جهان ، آژانس های رتبه بندی اعتباری نقش بسیار فعالی در امور مالی دارند. بازارها. “همچنین بر اساس انتشار رتبه بندی اعتباری است اوراق بهادار ، که منابع مالی زیادی را در بازارهای جهانی تأمین می کنند.

وی با اشاره به ابزار معروف اجاره سهام توضیح داد: قبلاً در بازار سرمایه اجاره سهام داشتیم و این ابزار جدیدی نبود ، در واقع قراردادهای سهام با ضمانت نامه بانکی یا وثیقه سهام منعقد شد اما برای اولین بار زمان ، این ضامن ها. “سهام وثیقه آن نیست.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا