علمی و پزشکی

انجام جراحی‌های زیبایی بر اساس رعایت پروتکل‌های خاص

جراحی های پلاستیک و زیبایی در کشور بر اساس پروتکل های ویژهعلی بیژانی ، متخصص جراحی پلاستیک و زیبایی اظهار داشت: در حال حاضر براساس پروتکل های ویژه جراحی پلاستیک و زیبایی در کشور انجام نمی شود. به خاطر داشته باشید که “اگر کلیه پروتکل های مورد نیاز رعایت شود و بیمار از استانداردهای لازم پیروی کند” ، خطر گسترش تاج بسیار کاهش می یابد. اما برای جلوگیری از تاج هرچه بیشتر بیماران باید جراحی زیبایی را تا حد ممکن به تأخیر بیندازند. حدود چهار ماه است که ایران در معرض شیوع تاج قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در دنیا هیچ درمان نهایی برای این ویروس وجود ندارد اظهار داشت: از زمان انتشار ویروس در جهان ، بسیاری از کشورها عمل جراحی اورژانس را متوقف کرده اند که در کشور ما نیز وجود دارد. با این حال ، از اوایل ماه ژوئن ، وزارت بهداشت جراحی های غیر اضطراری ، از جمله جراحی های پلاستیک و زیبایی را تصویب کرد.

اعضای انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران ادامه داد: در حال حاضر جراحی پلاستیک و زیبایی در کشور طبق پروتکل های ویژه انجام می شود و بیمار قبل از عمل باید سی تی اسکن ریه و معاینه عروق بیماری کرونا و همچنین سابقه خانوادگی انجام دهد. فرد تحت تاج قرار می گیرد و آزمایش های ویژه ای روی آن انجام می شود.

بیجانی گفت: “جامعه بین المللی قطعاً در آینده با ویروس مقابله خواهد کرد.” Quaid 19 این بیماری وبا و طاعون به حساب می آید ، اما تا آن زمان باید اقدامات بهداشتی و پروتکل ها کاملاً رعایت شود تا کمتر کسی در معرض خطر باشد.

وی گفت: “من شخصاً در حال حاضر به عمل جراحی پلاستیک و زیبایی اعتقاد ندارم. این عمل جراحی غیر ضروری است و برای جلوگیری از شیوع بیشتر بیماری عروق بیماری کرونا قلب باید این مسئله را در نظر بگیریم.” تا زمان تعیین وضعیت بیماری عروق بیماری کرونا در زمینه درمان بیماران متقاضی جراحی پلاستیک ، دست به عصا رفت. اما اگر تمام پروتکل های مورد نیاز رعایت شود و بیمار بعد از عمل استانداردهای لازم را رعایت کند ، خطر انتقال تاج بسیار کاهش می یابد.

وی اظهار داشت: قطعاً تعداد مراجعان و افرادی که متقاضی جراحی پلاستیک و زیبایی هستند در مقایسه با مدت مشابه سالهای گذشته پایین تر است اما برای پیشگیری از بیماری عروق بیماری کرونا اطلاعات لازم را در اختیار عموم قرار می دهد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا