عمومیفرهنگ و هنر

انواع چاپ پارچه کدامند؟

تاریخچه ورود چاپ به ایران به ده ها یا حتی صدها سال پیش برمیگردد. در طی این سال ها چاپ های زیادی به عرصه آمدند و از عرصه خارج شدند و چاپ های زیادی در این حرفه باقی ماندند و با قدرت ادامه دادند.از روش های چاپی که میتوانیم به آن ها اشاره کنیم چاپ های زیر هستند: چاپ سیلک / چاپ شابلون / چاپ روتاری / چاپ پیگمنت / چاپ مستیقیم و چاپ سابلیمیشن و … روش های چاپ قدیمی مثل سیلک یا شابلون یا … همچنان طرفداران خود را دارند و مورد استفاده قرار میگیرند اما معایب زیادی نیز دارند که از نمونه هایی که میتوان به آن شاره داشت این است که این روش ها دستی می‌باشند و همان طور که از اسمشان پیداس دست انسان در کار است و این به دین معناست که تلافات احتمالی کار در این روش بالا است .همچینین این روش های دستی در چاپ کردن تیتراژ بسیار ضعیف می‌باشند و در خیلی مواقع حتی امکان پذیر نیستند و نکته دیگری که میتوان به آن اشاره داشت این است که سرعت کاردر این روش‌ها بسیار پایین است.

چاپ دیجیتال

بعد از پیشرفت روز افزون بشر، صنعت چاپ نیز پیشرفت کرد و چاپ دیجیتال به روی کار آمد. در این چاپ‌ها دست انسان به کار نمی‌رود و تمامی مراحل با دستگاه انجام میگردد.روش چاپ دیجیتال به این صورت است که  طرح های مورد دلخواه شما ، تغیرات و دستورات مورد نیاز همگی تسوط یک کامپیوتری به دستگاه داده می‌شود. یعنی شما توسط یک کامپیوتر به دستگاه دستور میدهید که با چه سرعتی ، چه طرحی و با چه کیفیتی چاپ شود. جالب است نه؟ از چاپ های دیجیتالی که می‌توان از آن ها نام ببریم موارد زیر میبا‌شند : چاپ دی‌تی‌جی ، چاپ مستقیم و چاپ سابلیمیشن و … میباشد.

چاپ سابلیمیشن

تنوع روش های چاپ بسیار بالا می‌باشد اما روش چاپی که حدود 15 سال میشود که وارد ایران شده و در طی این مدت توانسته نظر طرفداران زیادی را به خود جلب کند، روش سابلیمیشن می‌باشد. در این روش چاپ پارچه ، جوهر استفاده شده در دمای 200 درجه سانتی‌گراد از حالت جامد به حالت گاز تبدیل شده و به روی پارچه منتقل می‌شود. این روش نصبت به دیگر چاپ‌ها هزینه پایین تری دارد و ازآنجایی که این نوع چاپ، یک چاپ دیجیتال می‌باشد،سرعت کار بسیار بالا می‌باشد و تلفات احتمالی کار تقریبا هیچ است. با چاپ سابلیمیشن شما قادر به چاپ بر روی طیف وسیعی از اجسم کوتینگ شده می‌باشید. لیوان، پازل، سرامیک، ام دی اف ، آلمینیویم و…   انواع چاپ پارچه تاریخچه ورود چاپ به ایران به ده ها یا حتی صدها سال پیش برمیگردد. در طی این سال ها چاپ های زیادی به عرصه آمدند و از عرصه خارج شدند و چاپ های زیادی در این حرفه باقی ماندند و با قدرت ادامه دادند.از روش های چاپی که میتوانیم به آن ها اشاره کنیم چاپ های زیر هستند: چاپ سیلک / چاپ شابلون / چاپ روتاری / چاپ پیگمنت / چاپ مستیقیم و چاپ سابلیمیشن و … روش های چاپ قدیمی مثل سیلک یا شابلون یا … همچنان طرفداران خود را دارند و مورد استفاده قرار میگیرند اما معایب زیادی نیز دارند که از نمونه هایی که میتوان به آن شاره داشت این است که این روش ها دستی می‌باشند و همان طور که از اسمشان پیداس دست انسان در کار است و این به دین معناست که تلافات احتمالی کار در این روش بالا است .همچینین این روش های دستی در چاپ کردن تیتراژ بسیار ضعیف می‌باشند و در خیلی مواقع حتی امکان پذیر نیستند و نکته دیگری که میتوان به آن اشاره داشت این است که سرعت کاردر این روش‌ها بسیار پایین است. چاپ دیجیتال بعد از پیشرفت روز افزون بشر، صنعت چاپ نیز پیشرفت کرد و چاپ دیجیتال به روی کار آمد. در این چاپ‌ها دست انسان به کار نمی‌رود و تمامی مراحل با دستگاه انجام میگردد.روش چاپ دیجیتال به این صورت است که طرح های مورد دلخواه شما ، تغیرات و دستورات مورد نیاز همگی تسوط یک کامپیوتری به دستگاه داده می‌شود. یعنی شما توسط یک کامپیوتر به دستگاه دستور میدهید که با چه سرعتی ، چه طرحی و با چه کیفیتی چاپ شود. جالب است نه؟ از چاپ های دیجیتالی که می‌توان از آن ها نام ببریم موارد زیر میبا‌شند : چاپ دی‌تی‌جی ، چاپ مستقیم و چاپ سابلیمیشن و … میباشد. چاپ سابلیمیشن تنوع روش های چاپ بسیار بالا می‌باشد اما روش چاپی که حدود 15 سال میشود که وارد ایران شده و در طی این مدت توانسته نظر طرفداران زیادی را به خود جلب کند، روش سابلیمیشن می‌باشد. در این روش چاپ پارچه ، جوهر استفاده شده در دمای 200 درجه سانتی‌گراد از حالت جامد به حالت گاز تبدیل شده و به روی پارچه منتقل می‌شود. این روش نصبت به دیگر چاپ‌ها هزینه پایین تری دارد و ازآنجایی که این نوع چاپ، یک چاپ دیجیتال می‌باشد،سرعت کار بسیار بالا می‌باشد و تلفات احتمالی کار تقریبا هیچ است. با چاپ سابلیمیشن شما قادر به چاپ بر روی طیف وسیعی از اجسم کوتینگ شده می‌باشید. لیوان، پازل، سرامیک، ام دی اف ، آلمینیویم و…

انواع چاپ پارچه
انواع چاپ پارچه

از طرفی چاپ‌پارچه، نقطه عطف سابلیمیشن است و تقریبا روی تمامی متریال ها میتواند با کیفیتی بی نظیر چاپ بزند و اینبار خبری از کمرنگی یا بدچاپ شدن نخواهد بود. از نمونه کارهای چاپ پارچه که میتوانیم برایتان مثال بزنیم عبارتند از: چاپ شال و روسری ، چاپ تیشرت، چاپ رومبلی، چاپ پرده ، چاپ تابلو مخمل ، چاپ تابلو فرش و… چگونگی انجام چاپ سابلیمیشن ؟ اگر شما قصد چاپ پارچه را داشته باشید 2 حالت برای شما به وجود می‌آید. 1-شما باید یک چاپخانه یا کارگاه چاپ داشته باشید که شامل دستگاه پلاتر و کلندر باشد. 2- شما میتوانید برای خدمات چاپ خود با یک چاپخانه قرار داد ببندید. برای شرکت ها یا افرادی که سرمایه اولیه کم تری دارند و میخواهند هزینه کمتری پرداخت کنند قطعا خیلی به صرفه تر است که خدمات چاپ خود را به یک چاپخانه بسپارند. با اینکار شما دیگر هزینه ای بابت دستگاه های چاپ پارچه و اجاره و نیروکار و… پرداخت نخواهید کرد. تنها هزینه ای که شما باید پرداخت کنید هزینه پارچه و هزینه خدمات خواهد بود. در شرایط حال حاضر محصولاتی که طرح های زیبا و خاص و گاهی حتی بسیار ساده و دلنشین دارند فروش عالی دارند.شما چه به دنبال چاپ شال و روسری و یا چاپ تیشرت ، پرده ، رومبلی و… به طور کلی هرگونه چاپ پارچه باشید، پیشنهاد میکنیم خدمات چاپ خود را به شرکت پی‌بی‌چاپ بسپارید. از طرفی چاپ‌پارچه، نقطه عطف سابلیمیشن است و تقریبا روی تمامی متریال ها میتواند با کیفیتی بی نظیر چاپ بزند و اینبار خبری از کمرنگی یا بدچاپ شدن نخواهد بود. از نمونه کارهای چاپ پارچه که میتوانیم برایتان مثال بزنیم عبارتند از: چاپ شال و روسری ، چاپ تیشرت، چاپ رومبلی، چاپ پرده ، چاپ تابلو مخمل ، چاپ تابلو فرش و…

چگونگی انجام چاپ سابلیمیشن ؟

اگر شما قصد چاپ پارچه را داشته باشید 2 حالت برای شما به وجود می‌آید. 1-شما باید یک چاپخانه یا کارگاه چاپ داشته باشید که شامل دستگاه پلاتر و کلندر باشد. 2- شما میتوانید برای خدمات چاپ خود با یک چاپخانه قرار داد ببندید.

خدمات چاپ

برای شرکت ها یا افرادی که سرمایه اولیه کم تری دارند و میخواهند هزینه کمتری پرداخت کنند قطعا خیلی به صرفه تر است که خدمات چاپ خود را به یک چاپخانه بسپارند. با اینکار شما دیگر هزینه ای بابت دستگاه های چاپ پارچه و اجاره و نیروکار و… پرداخت نخواهید کرد. تنها هزینه ای که شما باید پرداخت کنید هزینه پارچه و هزینه خدمات خواهد بود. در شرایط حال حاضر محصولاتی که طرح های زیبا و خاص و گاهی حتی بسیار ساده و دلنشین دارند فروش عالی دارند.شما چه به دنبال چاپ شال و روسری و یا چاپ تیشرت ، پرده ، رومبلی و… به طور کلی هرگونه چاپ پارچه باشید، پیشنهاد میکنیم خدمات چاپ خود را به شرکت پی‌بی‌چاپ بسپارید.

دکمه بازگشت به بالا