اجتماعیمطالب برتر

اهمیت تابلو های راهنمایی و رانندگی

تابلو ترافیکی بخش مهمی از حفظ ایمنی رانندگان و عابران پیاده در جاده ها هستند

اصطلاحات راهنمایی و رانندگی به انگلیسی | اعداد روی تابلو راهنمایی و رانندگی

تابلوهای ترافیکی چیست؟ 

تابلوهای ترافیک یعنی تابلو های بازدارنده ( تابلو های انتظامی ) ، تابلوهای خطر و تابلوهای ترافیکی آگاهی بخش ( خبر دهنده ) ، بخشی از مفهوم و نقش تابلوهای ترافیک را بیان می کند.

مزایای استفاده از تابلوهای راهنمایی و رانندگی

هدف تابلو های راهنمایی و رانندگی ، نصب این تابلو ها در کنار جاده ها و معابر می باشد و بیان دستورالعمل های راهنمایی و رانندگی و دادن اطلاعاتی در خصوص عبور و مرور جاده ای می باشد .

اصطلاحات راهنمایی و رانندگی به انگلیسی | اعداد روی تابلو راهنمایی و رانندگی

مزایای اصلی نصب تابلوهای جاده ای به شرح زیر می باشد:

  • آسان بودن و سریع ترین زمان ممکن سرنشینان را به آدرس خود می رساند .
  • اگاهی دهنده واطلاع رسانی از وضعیت در خصوص خطر یا موارد دیگر
  • جلوگیری از به وجود آمدن ترافیک و عبور و مرور روان تر
  • جلوگیری از به وجود آمدن ترافیک و عبور و مرور روان تر

منظور ما از تابلوهای ترافیکی چیست؟

تابلوهای ترافیکی در کنار جاده ها و در محل های ساخت و ساز برای هشدار و راهنمایی رانندگان و همچنین کمک به تنظیم و بهبود جریان ترافیک برای رانندگان، عابران پیاده و دوچرخه سواران قرار داده شده است. تمامی علائم راهنمایی و رانندگی از جمله تابلوهای ساختمانی و تابلوهای پارکینگ به گونه ای طراحی شده اند که پیامی ساده و واضح را منتقل کنند. بنابراین، علامت یک هدف بسیار خاص دارد: محافظت از همه کاربران در جاده ها.

اهمیت تابلوهای ترافیکی در اطراف ساخت و سازهای ساختمانی و جاده ها چیست؟

از آنجایی که هدف اصلی تابلوهای ترافیکی کمک به پیشگیری از تصادفات و محافظت از کاربران جاده است، بسیار مهم است که علائم راهنمایی و رانندگی به وضوح قابل مشاهده باشند، به ویژه به منظور جلب توجه رانندگان در جاده ها. تابلوهای ترافیکی طیف گسترده ای از اطلاعات را ارائه می دهند، از محدودیت سرعت گرفته تا اطلاعات مربوط به مکان و زمان گردش، پارکینگ ها و دستورالعمل های پارک. رعایت علائم جاده ای با کاهش خطر برخورد رانندگان با وسایل نقلیه دیگر، عابران پیاده یا دوچرخه سواران، به ایمن نگه داشتن همه کاربران جاده کمک می کند.

هنگام رانندگی باید به تابلوهای ترافیکی توجه کنیم . حتی زمانی که فکر می کنیم جاده و علائم موجود را می شناسیم، ممکن است در یک لحظه با علائم گذرا برای پیشگیری مواجه شویم که به ما در مورد وضعیت موقت یا غیرمنتظره جاده هشدار می دهند.

به عنوان مثال، اینکه باید یک مسیر انحرافی انجام شود، یک خیابان یا بزرگراه بسته است یا اینکه فقط می توان از یک خط عبور کرد، حتی در بسیاری از مواقع ما پرچم دارانی را می بینیم که نشان می دهد کارگرانی در حال انجام کارهای تعمیر و نگهداری یا تعمیر در بخش خاصی از شهر هستند.

این بسیار مهم است که ما به عنوان راننده به علائم راهنمایی و رانندگی آگاه باشیم، زیرا نادیده گرفتن آنها می تواند ما را با سوانحی رو به رو کند که حتی می تواند بسیار جدی و خطرناک باشد.

اصطلاحات راهنمایی و رانندگی به انگلیسی | اعداد روی تابلو راهنمایی و رانندگی

شایان ذکر است که شرایط در یک جاده می تواند در چند دقیقه تغییر کند، بنابراین همیشه بهتر است به این علائم دقت کنیم تا در هر موقعیتی که ممکن است رانندگی ایمن خودرو را محدود کند، آگاه باشیم. با رعایت همه علائم هشدار دهنده، ترافیک امنیت ما و سایر رانندگان و عابران پیاده که در جاده تردد می کنند تضمین می شود.

اهمیت تابلوهای ترافیکی بین المللی

علائم و تابلوهای بین المللی وجود دارد که توسط بسیاری از کشورها مشترک است و مدیریت عملیات و موقعیت های مختلف را برای ما ساده می کنند، مانند علائم دریایی.

منبع : https://footofan.com/

دکمه بازگشت به بالا