علمی و پزشکی

اوج گیری کرونا در هند و افزایش کلاهبرداری ها در بازار سیاه دارو

وقتی کونیکا ساکسنا 18000 روپیه (3 173) به شخص پرداخت کرد تا یک منجی رمزی را برای یک بیمار مبتلا به بیماری عروق ویروس کرونا قلب خریداری کند ، او نمی دانست که این شخص قصد کلاهبرداری از وی را دارد.

ایندیپندنت گزارش داد: “ما هفت ساعت منتظر ماندیم تا این شخص را به دست شاده برسانیم.” من سعی کردم حداقل 9 ، 10 شماره مختلف با او تماس بگیرم اما او جواب تلفن را نداد. بعد از اینکه عکسی را برای او ارسال کردم که نشان می داد پول به حساب او واریز شده است ، او پاسخی به پیامک های من نداد.

این حادثه در هند نیز از این قاعده مستثنی نیست. این کشور اکنون در مسیر دومین تاجگذاری مرگبار است و سیستم بهداشتی آن در حال فروپاشی است. در این زمان ، بیمارستان های کشور در حال ارسال پیامک در مورد کمبود اکسیژن هستند. همچنین ، به دلیل کمبود تخت بیمارستان ، بسیاری از بیماران بدون مراقبت رها می شوند و افراد باید تجهیزات پزشکی لازم را با جیب خود تهیه کنند.

این بحران مردم ناامید را مجبور کرده است به بازار سیاه روی بیاورند و یا برای تهیه دارو و دارو برای عزیزانشان با دلالان در شبکه های اجتماعی تماس بگیرند. نجات. بسیاری از مردم در حالی که منتظر نجات بودند کلاهبرداری و پول خود را از دست داده اند.

ایندرانیل موکرجی ، نویسنده مستقر در دهلی ، به ایندیپندنت گفت که هنگام تلاش برای تهیه کپسول اکسیژن برای دوستان ، با شماره های مختلفی که در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده تماس گرفته ام.

پس از پرداخت 7000 روپیه (پ 67) ، فقط یک نفر با تحویل کپسول 20 لیتری موافقت کرد. موکرجی به او اطمینان داد که سیلندر ظرف 48 ساعت پس از انتقال تحویل می شود ، اما سیلندر هرگز نیامد. موکرجی گفت تلفن فروشنده از آن زمان خاموش است.

طبق آخرین آمار ، تعداد موارد بیماری ویروس کرونا قلب در هند بیش از 19 میلیون نفر و تعداد مبتلایان بیش از 200000 نفر گزارش شده است.

برخی از هندی ها برای جستجوی کمک و هشدار به دیگران در مورد موج قریب الوقوع کلاهبرداری در بازار سیاه ، به رسانه های اجتماعی روی آورده اند.

آمولیا نیدی ، متخصص بهداشت عمومی در انستیتوی جان سواستیا آبهیان گفت: “مردم از نظر اخلاقی وضعیت سختی دارند.” اخلاق می گوید آنها نباید چیزی از بازار سیاه بخرند ، اما وضعیت ناامیدکننده فعلی آنها را مجبور به انجام این کار می کند.

در بازار سیاه ، نیدی گفت هیچ محدودیت قیمتی برای کپسول اکسیژن و ناجیان رام وجود ندارد.

نخست وزیر هند هفته گذشته ریاست جلسه مقامات ارشد دولت را بر عهده داشت ، جایی که وی گفت تحقیقات در مورد سو abuse استفاده و فروش RemedSeaver در بازار سیاه باید بررسی شود. فروش دارو ، که به طور گسترده ای برای درمان بیماران مبتلا به بیماری ویروس کرونا قلب استفاده می شود ، پس از افزایش موارد ویروس در هند افزایش یافته است. هفته گذشته ، دولت مرکزی اعلام کرد که ظرفیت تولید RamedSavier را افزایش می دهد. با این حال ، برخی حداقل شش برابر قیمت معمول برای خرید خرید Shadhi در بازار سیاه پرداخت کرده اند.

بابی ویجیان به ایندیپندنت گفت که پس از آنکه بیمارستانی در گوروگرام به وی گفت که بیماران نیاز به دارو مجبور به خرید خود هستند ، دوست وی شش بطری کوچک RamedSavier را به قیمت 130،000 دلار (1254 دلار) از دلالان خریداری کرد. وی گفت که نمی تواند در دهلی پیدا کند و مجبور شد آن را از جیپور به گوروگرام منتقل کند.

در همین حال ، دولت مرکزی محدودیتی در قیمت Ramed Savior تعیین کرده است. شرکت ها از 899 روپیه برای هر بطری (8 8) به 3490 (.33) برای هر بطری کاهش یافته اند.

استادیار آسیب شناسی عفونی و بهداشت عمومی در دانشگاه مرکزی تامیل نادو ، لها ده بات گفت: “بحران بازار سیاه غیرمعمول است زیرا هند یک صادر کننده برجسته غلات است و ما قادر به پاسخگویی به نیازهای مردم خود هستیم.

یکی از دلایل رونق بازار سیاه عدم آگاهی است. مردم وحشت می کنند و داروهای ضروری مانند اکسیژن سنج ، دستگاه های استنشاق و کپسول اکسیژن را جمع می کنند. مواردی از این دست موجب رونق بازار سیاه شده است.

دولت هند اکنون در تلاش است تا مردم را از RamedSavier آگاه کند. رندیپ گولریا ، مدیر انستیتوی علوم پزشکی All India ، توصیه می کند از مصرف داروها یا کپسول های اکسیژن در خانه خودداری کنید. نراش طرهان ، سرپرست گروه در بیمارستان مادانتا ، گفت كه رامدسویر فقط در افرادی كه به آن نیاز دارند بار ویروسی را كاهش می دهد و این دارو باید فقط پس از آزمایش نتایج آزمایش ، علائم بیمار و سایر شرایط تجویز شود.

پلیس در ایالات مختلف شروع به سرکوب افرادی می کند که کپسول اکسیژن یا داروهای تسکین دهنده را در بازار سیاه می فروشند. پلیس دهلی روز سه شنبه سه نفر را به جرم جمع آوری و فروش سیلندرهای پیشرفته اکسیژن دستگیر کرد. پلیس اوتار پرادش هفته گذشته شش نفر را دستگیر و 127 لیوان امدادی را ضبط کرد.

دادگاه عالی دهلی این هفته گفت که اطلاعات فروش کپسول اکسیژن به قیمت 1 لک (65 965) را دریافت کرده و از دولت محلی خواسته است تا علیه متهمان اقدامی انجام دهد.

به گفته ایندیپندنت ، از طرف دیگر ، تصمیم دولت هند برای اعطای واکسن به همه بزرگسالان از اول ماه مه احتمالاً منجر به افزایش فروش واکسن در بازار سیاه خواهد شد. در بعضی از ایالت ها ، دولت های محلی زودهنگام هشدار داده اند که ممکن است نتوانند تقاضا را برآورده کنند.

از طرف دیگر ، یورو نیوز از کمبود تجهیزات پزشکی و بازار سیاه کپسول اکسیژن در کشور خبر داد.

از آنجا که امکانات پزشکی از کپسول اکسیژن تهی شده است ، مقامات فعلی از سازمان های عمومی و تجاری خواسته اند تا ذخایر اکسیژن خود را برای رسیدگی به موارد اضطراری به بیمارستان ها اختصاص دهند.

دهلی اعلام کرده است که ارسال اکسیژن از 40 کشور را پذیرفته است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا