اقتصادی

اوراق سکه ۱۵ میلیون و ۸۷۵ هزار تومان قیمت خورد

با گشایش نماد معاملاتی مرکزی سکه، عرضه اولیه اوراق گواهی سکه بانک مرکزی به روش حراج تک قیمتی در بورس کالای ایران با موفقیت به پایان رسید.

به گزارش مخبران، در جریان معامله امروز هر 100 برگ سکه بانک مرکزی (معادل یک سکه تمام بهار طرح جدید) به قیمت 15 میلیون و 875 هزار تومان به مناقصه گران فروخته شد.

بر اساس اطلاعیه بانک مرکزی، معاملات ثانویه سکه بانک مرکزی از فردا آغاز می شود و همه مردم می توانند این اوراق را معامله کنند. همچنین مدیریت بازار اوراق مذکور با هدف تامین نقدینگی از فردا توسط بانک مرکزی انجام می شود.

من باید بگویم؛ عرضه اولیه اوراق موازی استاندارد سکه طلای بهار آزادی ساعت 15 امروز در بورس کالا به حراج تک قیمت انجام شد و معاملات ثانویه این اوراق از 27 آبان لغایت 27 اردیبهشت 1402 ادامه خواهد داشت.

همچنین تاریخ سررسید اوراق سکه بانک مرکزی شش ماه پس از عرضه اولیه با تسویه نقدی است و قیمت تسویه نقدی اوراق معادل میانگین موزون قیمت پایانی اوراق سکه سپرده کلیه بانک ها و بانک مرکزی است. اوراق سکه در آخرین جلسه معاملاتی بورس کالای ایران و دارندگان اوراق بالای سررسید هستند و کسانی که تمایل به فروش زودهنگام دارند می توانند اوراق خود را به قیمت روز در بورس کالای ایران بفروشند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا