بین الملل

اوکراین: ایران هیچ موشک کروزی در اختیار روسیه قرار نداده است

به گزارش العالم، کریلو بودانوف، رئیس سازمان اطلاعات نظامی اوکراین در مصاحبه با روزنامه نیویورک تایمز گفت که ایران موشک های کروز را به روسیه منتقل نکرده است.

بودانوف در مصاحبه خود گفت که از اکتبر، تقریباً هر 10 روز، زیرساخت های انرژی اوکراین را با موشک ها و پهپادها بمباران می کند و در هر حمله از حدود 75 موشک کروز استفاده می کند.

او گفت از آنجایی که مسکو توانایی تکمیل زرادخانه موشکی خود را ندارد، به دنبال دریافت موشک از تهران و در عوض به اشتراک گذاری دانش علمی خود در سرمایه گذاری های نظامی با ایران است.

با این حال، رئیس اطلاعات نظامی اوکراین تاکید کرد که ایران هیچ موشک کروز به روسیه نداده است.

وی در این مورد گفت: ایران به دلایل قابل درک عجله ای برای این کار ندارد، زیرا به محض پرتاب اولین موشک های روسیه، تحریم ها افزایش می یابد.

بودانوف ادامه داد: با این حال، روسیه طبق قراردادی که تابستان امسال منعقد شد، ۱۷۰۰ فروند پهپاد انتحاری شهید از ایران خریداری کرد که در بسته‌های جداگانه به این کشور عرضه می‌شود.

به گزارش مخبران، این بیانیه زمانی مطرح شد که ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در نشست خبری خود گفت: ایران همواره تلاش کرده تا از روابط و توانمندی های خود برای کمک به راه حل سیاسی دو کشور استفاده کند. استفاده از آن برای حل بحران و در این مورد اعلام آمادگی کرده و سعی در طرح این ادعاها علیه ایران دارد و ادامه آن با اهداف و اهداف سیاسی و توسط کشورهای ارسال کننده سلاح به یک طرف این جنگ صورت می گیرد. و این یک بحران ایجاد می کند. ما این ادعاها را با انگیزه سیاسی و با هدف سرپوش گذاشتن بر اقدامات این کشورها می دانیم.

همچنین حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در تماس تلفنی با همتای اوکراینی خود در خصوص ادعای اخیر استفاده از پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین ضمن رد قاطعانه این ادعا تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران تجربه کرده است. هشت سال جنگ تحمیلی با جنگ در اوکراین، یمن و… مواجه شده اند.

وزیر امور خارجه ایران خاطرنشان کرد: در گذشته روابط خوبی با روسیه و همکاری‌های دفاعی داریم، اما سیاست ما در قبال جنگ اوکراین احترام به تمامیت ارضی کشورها، ارسال سلاح به طرف‌های درگیر، توقف جنگ و پایان دادن به آوارگی است. از مردم.

امیرعبداللهیان گفت: سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران کاملاً روشن و مبتنی بر یک معیار واحد و مخالفت با جنگ است.

وی تاکید کرد: آماده برگزاری نشست های فنی بین دو کشور با حضور کارشناسان نظامی بدون نیاز به هیچ واسطه ای هستیم.

امیرعبداللهیان با «بی اساس» خواندن ادعای برخی مقامات غربی گفت: آماده کمک به برقراری آتش بس هستیم.

310310

دکمه بازگشت به بالا