اقتصادی

ایجاد بیش از ۲۰۰ استارت‌آپ داخلی توسط کارآفرینان ایرانی خارج از کشور

تاکنون بیش از 200 استارت‌آپ کسب‌وکار ایرانی را در خارج از ایران راه‌اندازی کرده‌اند و برای 2400 فارغ‌التحصیل داخلی شغل ایجاد کرده‌اند.

پتانسیل کارآفرینان ایرانی خارج از کشور جذب شد و بیش از 200 استارت آپ ایجاد شد

به گزارش مخبران، همکاری متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور که بستری برای استفاده از توان علمی و تخصصی متخصصان ایرانی خارج از کشور در مراکز علمی، فنی و صنعتی کشور است، در ایجاد این استارت آپ ها موثر بوده است.

مرکز بین المللی گفت وگوی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به دنبال ایجاد سامانه ای است که از پروژه های تحقیقاتی و فنی مانند پسادکتری، فرصت مطالعاتی، بازدید از اساتید، راه اندازی کسب و کارهای فنی، اشتغال در شرکت ها پشتیبانی کند. برگزاری فناوری و سخنرانی ها و کارگاه های آموزشی ویژه برای کمک به ارتباط موثر کارشناسان کشور و مراکز منتخب علم و فناوری.

به گفته معاون علمی رئیس جمهور، بر این اساس و تحت این سامانه، بیش از 2400 کارآفرین ایرانی خارج از کشور با مراکز علمی و صنعتی کشور همکاری کرده و ایران را در مسیر توسعه علمی و فناوری یاری کرده اند. این برنامه با ارائه خدماتی مانند راه اندازی شرکت های دانش بنیان، جذب هیات علمی، سیستم های وظیفه، فعالیت های فنی و غیره از متقاضیان حمایت می کند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا