اقتصادی

ایجاد بیش از ۲۹ هزار شغل تعهد لرستان برای سال ۱۴۰۲

مخبران/لرستان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: در سال ۱۴۰۲، ۲۹ هزار و ۴۴۴ نفر تعهد اشتغال برای استان در نظر گرفته شده است.

علی جهانی سی‌ام اردیبهشت ماه در کارگروه اشتغال لرستان که با حضور محمود کریمی بیرانوند، معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: براساس عملکردی که در سامانه رصد برای استان ثبت شده حدود ۱۰۳ درصد تحقق کار را داریم.

وی ادامه داد: سال گذشته ۳۹ هزار و ۱۴۵ تعهد ایجاد اشتغال داشتیم که براساس آمار و عملکردی که دستگاه‌های اجرایی در سامانه رصد ثبت کردند حدود ۴۰ هزار و ۳۰۰ ثبت اشتغال داشتیم.

جهانی با اشاره به تحقق بالای ۱۰۰ درصد ایجاد اشتغال در اکثر شهرهای استان، بیان کرد: در شهرستان‌های دورود، خرم‌آباد و رومشکان به صورت ۱۰۰ درصد این تعهد تحقق پیدا نکرده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان تصریح کرد: در بین دستگاه‌های اجرایی استان به ترتیب ادارات‌کل تأمین اجتماعی، منابع طبیعی و علوم پزشکی کمترین و آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی بیشترین اشتغال ایجادی را داشتند.

وی ادامه داد: در زمینه ثبت سامانه جز استان‌های برتر کشور هستیم.

جهانی اضافه کرد: در سال ۱۴۰۲ نیز ۲۹ هزار و ۴۴۴ نفر تعهد اشتغال برای لرستان در نظر گرفته شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان بیان کرد: در بحث مشاغل خانگی نیز سال گذشته ۱۰۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار داشتیم که حداقل ۱۰۰ درصد جذب کردیم و برای سال ۱۴۰۲ نیز حدود ۱۳۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی حرفه‌ای هستم که با تخصص و تجربه در زمینه تحلیل‌های اقتصادی فعالیت می‌کنم. با استفاده از روش‌های پیشرفته و دسترسی به منابع معتبر، سعی می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما در تصمیم‌گیری‌های مالی بهترین نتیجه را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا