ایجاد ظرفیت جذب توریست درمانی، علمی و ورزشی در قشم

قشم

به گزارش مخبران از قشم، دکتر کریشنان در سمینار کارگران اقتصادی منطقه آزاد قشم حضور یافت. سعید محمد گفت: تخلف از قوانین و اجرای دستورالعمل ها و دستورالعمل ها یک شبه و توسط افراد غیرکارشناس باعث ایجاد موانعی برای تولید در این مناطق شده است.

وی لزوم استرداد مزایای مناطق آزاد را در استفاده از قانون عفو ​​20 ساله دانست و افزود: با پیگیری های انجام شده، مناطق آزاد از شمول قانون مالیات بر عایدی سرمایه خارج شده و پیگیر درخواست حقوق هستیم. .

مشاور رئیس جمهور در ادامه خاطرنشان کرد: برخی دستورالعمل ها، دستورالعمل ها و قوانین غیرکارشناسی باعث جریان سرمایه و مهاجرت سرمایه گذاران به سایر کشورهای منطقه می شود.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد افزود: در حال حاضر با تصویب قانون مالیات بر ارزش افزوده، اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده در مناطق آزاد آرش، اروند و چابهار متوقف شده است.

دکتر نارایانان همچنین با اشاره به مشکلات ناشی از اخذ مالیات در مناطق باز کشور از سال 90 تا 94 اشاره کرد. محمد، «پیشنهاد وزارت شورای عالی مناطق آزاد افزایش تدریجی پایه های مالیاتی به صورت رایگان است.

وی موضوع دوگانه گرایی مدیریتی را یکی از مشکلات دیرینه بخش آزاد قشم دانست و گفت: اداره و مدیریت در مناطق آزاد باید زیر نظر مدیرعامل منطقه آزاد باشد و سایر فعالیت ها خلاف قانون است. .

دبیر شورای عالی مناطق آزاد افزود: آیت الله رییسی رئیس جمهور بر اجرای ماده 65 احکام دائمی برنامه های توسعه کشور تاکید دارد و با اجرای این قانون مشکل مدیریت دوگانه در کوشام حل می شود.

مشاور رئیس جمهور، گردشگری یکی از بخش های درآمدزا در بخش آزاد قشم است که نیازمند توجه ویژه است و همچنان حفظ می شود.

محمد وضعیت گردشگری و تعامل برای استفاده از جزایر ایران در بازی های قطر را وضعیتی ویژه خواند و تصریح کرد: در حال حاضر سه کشتی تفریحی برای سفر بین مناطق آزاد داخلی و کشورهای حاشیه خلیج فارس برای جزیره قشم خریداری شده است.

وی بانکرینگ را فرصتی ارزشمند خواند و تاکید کرد: با ایجاد ظرفیت گردشگری و خدمات رفاهی و خطوط هوایی در منطقه سلخ می توان حوزه گردشگری بانکرینگ را رونق بخشید.

دکتر موکرجی به موضوع ایجاد یک خط هوایی ویژه برای مناطق آزاد در کشور اشاره کرد. محمد گفت: برای ایجاد شبکه تلویزیونی برای مناطق آزاد با صدا و سیمای کشور مذاکره کرده ایم و پیگیر هستیم و این یک مشکل است.

* محدودیت های داخلی نیز رسیدگی می شود

بر اساس این گزارش، رئیس سازمان منطقه آزاد کوشم تصریح کرد: علاوه بر تحریم های غیرقانونی و قهری دشمن، تحریم های داخلی فضای تولید و سرمایه گذاری کشور را تحت تاثیر قرار می دهد.

دکتر کلاین در سمینار مجمع اقتصادی منطقه آزاد کوشام به همراه مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی منطقه آزاد حضور یافت. افسر فتح الهی افزود: باید با برنامه ریزی دقیق و مدبرانه به فشارهای ناشی از تحریم های داخلی و خارجی رسیدگی شود.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری بارها بر مضمون و طرح نفوذ دشمن تاکید کرده اند و این چیزی جز موانع و فشارهای داخلی بر رشد و توسعه اقتصادی نیست.

رئیس سازمان منطقه آزاد قشم در ادامه تاکید کرد: امیدواریم با کمک دولت مردمی آیت الله رییسی هر چه زودتر این افراد و خرابکاران شناسایی و رونق اقتصادی از چرخه مدیریتی کشور خارج شود.

فتح الهی در پایان خاطرنشان کرد: با حضور دکتر سعید محمد و دولت مردمی امیدواریم در مدت زمان کوتاهی این مسائل حل شود و رونق تولید به کشور بازگردد.

گفتنی است نشست هم اندیشی کارگران اقتصادی منطقه آزاد قوشم صبح روز جمعه با حضور دکتر سعید محمد مشاور و دبیر رئیس شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برگزار شد.

48

دکمه بازگشت به بالا