اقتصادی

ایران به سومین بازار بزرگ دارویی منطقه تبدیل شد

با حمایت معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و تلاش شرکت های دانش بنیان و خلاق ، در مواجهه با محدودیت ها سومین بازار بزرگ ملی منطقه هستیم.

به گزارش مخبران ، توسعه اکوسیستم فناوری و نوآوری دارویی در کشور ، ایران را به سومین بازار بزرگ سیمان در منطقه در میان محدودیت ها و در نتیجه مشکلات اقتصادی تبدیل کرده است. این نیز نتیجه تلاشهای فنی و ابتکاری شرکتهای دانش بنیان و خلاق است. در گذشته بسیاری از داروهای مورد نیاز کشور با هزینه های بالا و چالش های واردات تأمین می شد. اما امروز ، با تلاش های انجام شده ، افراد توانمند ما بیش از 97٪ دوزهای داخلی مورد نیاز را تولید می کنند.

البته این بازار برای جبران شکاف نزدیک به یک میلیارد دلاری نیاز به حمایت جدی دارد. طبق آمار کشور ، در حال حاضر یک میلیارد دلار در زمینه وجود دارد که باید با کمک دفتر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با کمک متخصصان برطرف شود. مشکلی که می تواند موقعیت ایران را در زمینه پزشکی این منطقه و جهان بهبود بخشد.

ایران دارای یکی از بزرگترین صنایع هسته ای در منطقه است و برخی از این محصولات به کشورهای همسایه و برخی از کشورهای اروپایی صادر می شود. اما برای جبران خلأ بازار ، باید حمایت از تکنسین های این حوزه را افزایش داد و بازار داخلی این محصولات را توسعه داد.

به گفته معاون علمی رئیس جمهور ، این صنعت مانند همه صنایع از سه بخش تولید ، بازاریابی و توسعه تشکیل شده است. با کمک تکنسین های کشور اقدامات موثری در بخش تولید انجام شده است و تا سال 1400 رویدادهای بزرگ و قابل قبولی در این بخش رخ خواهد داد و خلا marketهای بازار را پر خواهد کرد. اما دو حوزه بازاریابی و توسعه به حمایت و تقویت دولت نیاز دارند و اگر این حمایت به طور مداوم و دائمی انجام شود ، به زودی شاهد رونق و شکوفایی بیشتر این صنعت قابل توجه خواهیم بود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا