ایران و کارنامه‌ای قابل قبول؛ آمریکا و زیرساخت‌هایی که فرسوده شده‌اند!

آنا استراو ، یکی از نخست وزیران سابق انگلیس ، هنگام ورود چند سال پیش به تهران اظهارات بسیار جالبی را بیان کرد و گفت: “همانطور که حرکت کردیم ، من تحت تأثیر تعداد زیرساخت های ساخته شده در طی نه سال که در ایران نبودم ، تحت تأثیر قرار گرفتم. بزرگراه ها و خطوط جدید مترو هنوز در دست ساخت هستند. تهران بیشتر به مادرید یا آتن علاقه دارد تا مجازاتی مانند بمبئی یا قاهره.

برج میلاد

بیشتر بخوانید:

ادعای هژمونی آمریکایی علیه “کرونا” ناموفق بود

بله این موضع داخلی و ایرانی نیست. این بیانیه در گذشته توسط یکی از نخست وزیران انگلستان ساخته شده بود. البته شکایات کوچک و مشکلات برخی از زیرساخت های فوری پایتخت ممکن است ما را وادار به انکار چنین ادعاهایی کند ، اما نکته مهم این بود که بر آن تأکید جک استراو است. تهران و ایران در معرض تحریم ها هستند و با وجود همه تحریم ها و فشارهای اقتصادی ، آنها موفق شده اند چنین زیرساخت هایی را ایجاد کنند که تهران مانند بسیاری از شهرهای بزرگ و توسعه یافته جهان ظهور کند!

برج میلاد تهران

طبق بسیاری از مشاهدات ، جای تعجب نیست که بگوییم در زیرساخت هایی مانند مترو تمیز ، با کیفیت بالا و ارزان ، تهران در رده بندی بهتر از شهرهایی مانند پاریس ، نیویورک و غیره قرار دارد. تجربه اخیر در زمینه مبارزه با کروناویروس به جهانیان نشان داده است که ایران در زمینه زیرساختهای پزشکی ، مانند بیمارستانها و دارای سابقه ای موفق تر از بسیاری از کشورهای پیشرو در جهان ، از موقعیت نسبتاً بهتری برخوردار است. این اتفاق در هفته های اخیر رخ داده است که بسیاری از مقامات بین المللی بر ایران تأکید و تمجید می کنند.

یكی از نكات مهم این نظارت ، مصاحبه سازمان بهداشت جهانی با CBC كانادا بود كه گزارش داد كه ایران دارای قویترین سیستم بهداشتی در منطقه است. ما از امکانات PHC در ایران غافلگیر شدیم!

ایران در زمینه زیرساختهای پزشکی ، مانند بیمارستانها و سابقه موفقیت آمیزتری نسبت به بسیاری از کشورهای پیشرو در جهان ، موقعیت نسبتاً بهتری دارد.

در آن طرف داستان ایالات متحده قرار دارد. کشوری که در فیلم ها و برنامه های تلویزیونی دیده ایم: بورلی هیلز ، منهتن ، امپایر استیت لایت ، پارک مرکزی ، تایمز اسکندر و سایر جذابیت ها و توسعه ، اما کمتر با مشکلات زیرساختی آن آشنا هستیم. کشوری که شاید به دنبال ایجاد زیرساخت های زیادی از جمله فرودگاه ها ، متروها ، بزرگراه ها ، سدها و جاده ها باشد اما اکنون بسیاری از رقبای آن از رقابت عقب مانده اند.

چند سال پیش ، پس از بازگشت از سفر به چین ، رئیس جمهور ایالات متحده ، دونالد ترامپ ، فرودگاه های این کشور را ستایش کرد و تصدیق کرد که فرودگاه های آنها بسیار پیشرفته تر از فرودگاه های ایالات متحده هستند. وقتی به لیست 100 فرودگاه برتر جهان نگاه می کنیم و به بررسی تغییرات در طول سال ها می پردازیم ، می بینیم که چگونه فرودگاه های ایالات متحده به دلیل ساییدگی و پارگی و فرودگاه های کشورهایی مانند چین ، ژاپن و سنگاپور یکی پس از دیگری گم شده اند. زمین را گم کرده اند من به دست آوردم

فرودگاه پکن

فرودگاه پکن

در زمینه های دیگر زیرساخت ها ، وضعیت ایالات متحده به خوبی تعریف نشده است و یکی پس از دیگری ، زیرساخت ها رو به زوال است. انجمن مهندسان ارتش آمریكا در بیانیه ای اعلام كرد: برای تعمیر زیرساخت های ویران شده ایالات متحده ، بیش از هر هزینه سالانه دیگر برای دولت آمریكا باید 4/6 تریلیون دلار هزینه شود.

مشکلات سیستم آبرسانی آمریکا نشان می دهد که روزانه 850 محل اتصال آب به خارج از کشور پمپ می شود و در مجموع 2.1 هزار میلیارد گالن آب و 6 میلیارد گالن آب روزانه در ایالات متحده به دلیل زیرساخت های فرسوده هدر می رود. این اقدام آمریکا نیز به طور جدی فرسایش یافته است. طبق آمار ، متوسط ​​طول عمر پل های آمریکا 43 سال و چهار از 10 پل در ایالات متحده 50 سال و قدیمی تر است. این امر باعث شده است تقریباً 10 درصد از پل های کشور یا 56000 پل ناقص یا ناکارآمد باشند.

سیستم منبع تغذیه قدیمی و معیوب ایالات متحده در طول جنگ جهانی دوم نیز باعث افزایش 285 درصدی تلفات برق در شبکه برق ایالات متحده در مقایسه با سال 1984 شد که این امر در سال 2017 تنها باعث 36 میلیون آمریکایی شد. قطع برق را تحت تأثیر قرار دهید.

این اقدام آمریکا نیز به طور جدی فرسایش یافته است. طبق آمار ، متوسط ​​طول عمر پل های آمریکا 43 سال و چهار از 10 پل در ایالات متحده 50 سال و قدیمی تر است.

در مبارزه با coronavirus ، ضعف زیرساختهای پزشکی و درمانی ایالات متحده ویران کننده بود و بیش از 50،000 آمریکایی قیمت این ضعف و ناکارآمدی را پرداخت کردند.

از این گذشته ، این روزها بخشی از واقعیت زیرساخت های آمریکا بود. واقعیتهای تلخی که سیاستمداران آمریکایی ممکن است مایل به پذیرش آن نباشند ، زیرا اگر این واقعیت ها را بپذیرند ، به طور ناخودآگاه پذیرفته اند که ایالات متحده در رقابت با رقبای خود مانند چین عقب مانده است. زیرساخت ها کند می شود.

با یک سابقه قابل قبول ، علی رغم همه تحریم ها تاکنون ، ایران به خوبی می داند که باید روند توسعه شهری را ادامه داده و زیرساخت های مناسبی را بنا کند تا یکی از کشورهای پیشرو در این زمینه شود و از آینده عقب نماند. ابرقدرت های جهان در طول رقابت. !

* محقق امور آمریکایی

انتهای پیام / 4033 /

دکمه بازگشت به بالا