اقتصادی

ایست بورسها در اروپا – مخبران

بیشتر شاخص های سهام اروپا سقوط کردند.

بلومبرگ اظهار داشت: وزارت بازرگانی ایالات متحده به دلیل نقش خود در اختلافات ، محدودیت هایی را برای 24 شخص و اشخاص چینی اعمال می کند ، این اقدام دوباره باعث ایجاد تنش بین پکن و واشنگتن خواهد شد. دریای چین جنوبی گزارش داد. چین پیشتر گفته بود که از تحریم های آمریکا نمی ترسد و مداخله ایالات متحده را منبع تنش در منطقه می داند.

این اقدام تنها چند روز پس از استیون مانوچ ، وزیر خزانه داری ایالات متحده و رابرت لایت هایزر وزیر بازرگانی ، با یک لفاظی بی سابقه و طولانی مدت با لیو های ، معاون نخست وزیر چین و رئیس هیئت همراه ملاقات کردند. مذاکره کنندگان این کشور برای گفتگو درباره اجرای مرحله اول از طریق تلفن با آمریکا صحبت کردند. طرفین چینی و آمریکایی طی مذاکرات پیشرفت جداگانه ای داشته اند.

به گفته وزارت بازرگانی ایالات متحده ، دو طرف بر تلاش های چین برای تحقق وعده خود تأکید کرده اند ، اما ایالات متحده معتقد است که طرف چینی برای نشان دادن تعهد خود نسبت به حقوق مالکیت باید اقدامات بیشتری انجام دهد. ایالات متحده از چین خواسته است مجبور شود شرکت های خود را برای انتقال فناوری به چین برای دستیابی به بازار چین مجبور کند.

اختلاف نظرها بین دو اقتصاد برتر جهان از نظر تجارت از دو سال پیش آغاز شد ، اما اکنون از اختلافات تجاری به اختلافات اقتصادی و فناوری تغییر یافته است. رئیس جمهور آمریكا دونالد ترامپ پیش از این تهدید كرده بود كه در صورت ادامه شرایط فعلی ، تمام تجارت با چین را قطع خواهد كرد.

انتشار اخبار امیدوارکننده در مورد تأثیر مثبت استفاده از پلاسمای پیشرفته در درمان بیماران مبتلا به بیماری عروق بیماری کرونا باعث ایجاد خوش بینی جدید در مورد سرکوب ویروس کشنده شده است. وزارت بهداشت ایالات متحده دستورالعمل هایی را برای استفاده از پلاسما در معالجه بیماران منتشر کرده است. از طرف دیگر ، سازمان بهداشت جهانی هم اكنون اعلام كرده است كه ممكن است تأخیر در دریافت واكسین تاج داشته باشد و این روند ممكن است تا سال 2021 یا بیشتر طول بكشد. مجمع جهانی اقتصاد به دلیل کند شدن شیوع تاج ، نشست سالانه خود را به تعویق انداخت.

تا به امروز بیش از 24 میلیون و 515 هزار 467 مورد از بیماری عروق بیماری کرونا قلب گزارش شده است که از این تعداد 832 هزار و 666 نفر جان خود را از دست داده اند. در کشورهای مختلف بیشترین تعداد تلفات مربوط به ایالات متحده با 184.046 نفر ، برزیل با 117996 نفر ، مکزیک با 62.076 نفر ، هند با 61.685 نفر و انگلیس با 41477 نفر بوده است. .

با افزایش سطح فعالیت های اقتصادی به سطح پیش از بحران ، شاخص مدیران خرید ایالات متحده در پایان ماه آگوست به 53.6 نقطه رسید ، 2.7 امتیاز بالاتر از رکورد دوره پایان ماه قبل است. شروع در سال 2019. از طرف دیگر ، برای اولین بار از ماه دسامبر سال گذشته ، تقاضای خارجی برای محصولات آمریکایی افزایش یافته است و به لطف افزایش تقاضا ، تورم صنعتی افزایش یافته است. خبر خوب دیگر برای اقتصاد ایالات متحده این است که فروش مسکن های جدید در ایالات متحده در ماه ژوئیه 24.7 درصد افزایش یافته است ، بالاترین سطح تاریخ در مقایسه با سال گذشته. این رقم در مقایسه با سال گذشته 8.7 درصد رشد داشته است.

پیش بینی می شود بخش مسکن یکی از محرک های اصلی رشد اقتصادی ایالات متحده در ماه های آینده تا پایان سال باشد. در سه ماهه دوم سال جاری ، اقتصاد ایالات متحده کمترین رشد اقتصادی را در تاریخ معاصر خود تجربه کرد.

هنوز مشخص نیست که آیا بانک فدرال تصمیم خواهد گرفت نرخ بهره را تغییر دهد ، اما برخی از تحلیلگران اقتصادی معتقدند اگر رشد اقتصادی آمریکا نتواند انتظارات را برآورده کند ، فدرال رزرو باید به قیمت افزایش تورم مجددا نرخ بهره را کاهش دهد.

دیوید کاستین ، تحلیلگر بازار در بانک گلدمن ساکس ، گفت: “تجزیه و تحلیل فنی علائم اصلی بازار نشان می دهد که اوضاع خوش بینانه است و در چند وقت اخیر شاهد بهبودی در اقتصاد کلان بوده ایم.” اگر در بخش واکسن کرونا دستاوردهای جدید و معتبری کسب کنیم ، یک دوره طولانی و پایدار در افزایش شاخص ها مشاهده خواهیم کرد ، اما بدون آن انتظار داریم که شاخص ها بالاتر از ماه گذشته باشد. .

بورس سهام آمریکا

در وال استریت ، دو سه شاخص اصلی سهام تا روز قبل از بسته شدن بالاتر صعودی بودند. میانگین صنعتی داو جونز با 0.57 درصد افزایش به 28493.23 رسید.

شاخص S&P 500 با افزایش 0.42 درصدی به 3،493.48 رسید ، در حالی که شاخص مهم دیگر سهام ، Nasdaq Composite با افت 0.34 درصدی به 11،625.34 رسید.

تیم گرسکی ، استراتژیست ارشد سرمایه گذاری در Inversion ، گفت: “نگرانی هایی در مورد زمان بهبود اقتصاد وجود دارد.” در دراز مدت ، چشم انداز اقتصادی امیدوار کننده است ، اما اگر شوک دیگری مانند موج دیگری از بیماری های عفونی در پاییز ایجاد شود ، تحمل آن آسان نیست.

بورس تحصیلی اروپا

در بازارهای سهام اروپا ، شاخص “Fetsi 100” بورس اوراق بهادار لندن 0.75٪ پایین تر از بسته شدن روز گذشته بسته شد و در 5999.99 بسته شد. شاخص “Dex 30” بورس فرانکفورت آلمان با 0.71٪ کاهش در 13،096.36 امتیاز و شاخص بورس اوراق بهادار پاریس “کک 40” با 0.64٪ کاهش به 5015.97 رسید. واحد خاموش شد. در مادرید ، شاخص ibex35 با افت 0.45٪ به 7090.70 رسید.

بورس تحصیلی آسیا

در بورس های سهام آسیا ، شاخص ها عملکرد ضعیفی داشتند. شاخص Nikkei 225 در بورس اوراق بهادار توکیو 0.35 درصد افت کرد و به 23206.86 رسید. شاخص “هنگ کنگ” بورس اوراق بهادار هنگ کنگ 0.83 درصد افت کرد و به 25281.15 رسید. در چین ، شاخص کامپوزیت شانگهای با افزایش 0.54٪ به 4731.35 رسید.

در استرالیا ، شاخص بورس اوراق بهادار سیدنی و شاخص S200 با 0.16 درصد افزایش به 6126.31 امتیاز رسیدند. در میان شاخص های دیگر آسیا ، موضوع ژاپن سقوط کرد.

روغن

در بازار طلای سیاه روند قیمت نزولی بود. وست تگزاس اینترمدیت با کاهش 0.41 درصدی به 43 دلار رسید ، در حالی که نفت برنت دریای شمال با افت 0.32 درصدی به 45 دلار و 10 سنت رسید.

طلا و نقره

در بازار فلزات گرانبها ، قیمت طلا برای قیمت روز در مقایسه با روز قبل 1.29 درصد کاهش یافت و در 29.77.74 برابر بود. نقره با افت 0.88 درصدی. رسیدن به 27.28.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا