بین الملل

اینبار یک مقام امنیتی ارشد عربستان هدف سلب اختیارات و حبس خانگی به دستور بن‌سلمان

منابع از رشد خطرناک داخلی در عربستان سعودی فاش کردند که این بار یک افسر ارشد امنیتی و رئیس شرکت امنیتی این کشور را هدف قرار داده است.

به گزارش مخبران، منابع آگاه اعلام کردند، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی دستور سلب تمامی اختیارات عبدالعزیز الحاویرینی، رئیس آژانس امنیت ملی این کشور را صادر کرده و در حصر خانگی به سر می برد. تا تصمیم نهایی گرفته شود.

العهدی الحورانی در صفحه توئیتر خود نوشت که الحاورینی در حصر خانگی قرار گرفته و تمام اختیارات خود را پس گرفته است. این صفحه به جزئیات و دلایل اقدام بن سلمان علیه الحاویرینی اشاره ای نکرده است.

پیش از این، روزنامه های غربی گزارش داده بودند که الحاویرینی از نزدیکان محمد بن نایف، ولیعهد سابق عربستان سعودی بوده است. وی در سال 2017 به عنوان رئیس آژانس امنیتی عربستان منصوب شد و در عین حال به عنوان مدیر کل سازمان اطلاعات عربستان ادامه داد. الحایرینی نامی شناخته شده در بخش امنیتی در عربستان سعودی است، او یکی از قدیمی ترین مقامات وزارت کشور است و پست های مخفی در عربستان سعودی دارد.

الحایرینی در سال 2003 در حالی که در ایستگاه پلیس بود به همراه برادرش در ماشین دو گلوله خورد و جان سالم به در برد. اما برادرش کشته شد. دفعه دوم بمب داخل ماشینش منفجر شد چون داخل ماشینش نبود زنده ماند.

بن سلمان دست آژانس امنیت ملی در شکنجه علیه جنایتکاران به ویژه زندانیان وظیفه شناس است. پرونده زندانیان وظیفه شناس را زیر نظر دارد و علیرغم نقض حقوق بشر و شکنجه، از اطلاعات نادرست رسانه ای در این پرونده استفاده می کند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا