اقتصادی

بازار بزرگ اربعین فرصتی برای حضور تولید کنندگان ایرانی

مخبران/قم امکان حضور تولید کنندگان و تامین کنندگان ایرانی برای تامین ملزومات زوار و مواکب حسینی در ایران و عراق از طریق مرکز تجاری جمهوری اسلامی ایران در نجف اشرف فراهم شده است.

ذوالفقار حیدری، مدیر روابط عمومی مرکز تجاری جمهوری اسلامی ایران در نجف اشرف، در گفت‌وگو با مخبران با اشاره به ظرفیت‌های بالای اقتصادی اربعین و لزوم تامین مایحتاج مواکب حسینی ایرانی و عراقی و زوار با قیمت و کیفیت مناسب عنوان کرد: این مرکز در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خود و بر اساس رسالت محوله از سوی سازمان توسعه تجارت ایران در نظر دارد تا با ایجاد شرایط فیزیکی و مجازی زمینه را برای حضور فعالان اقتصادی ایران در تامین مایحتاج زوار و مواکب ایرانی و عراقی فراهم نماید.

وی گفت: با ایجاد فروشگاه مجازی تخصصی اربعین  در نظر دارد فضای مناسبی را برای حضور خرده فروشان و بنکداران فراهم آورد تا از طریق آن کالای مورد نیاز زوار و مواکب را با کیفیت و قیمت مناسب و رقابتی در اختیار آنان قرار دهد همچنین با ایجاد فضای فیزیکی در شهر نجف اشرف امکان تامین مستقیم کالاهای مورد نیاز مواکب توسط تولید کنندگان و تامین کنندگان ایرانی فراهم شده است که به زودی آغاز به کار خواهد کرد.

مدیر روابط عمومی مرکز تجاری جمهوری اسلامی ایران در نجف اشرف بیان کرد: در حال رایزنی برای تامین اقلام اساسی اعم از برنج، روغن، گوشت، مرغ و آرد به صورت عمده از کشورهای ثالث و واردات به عراق هستیم که به محض حصول نتیجه اعلام خواهد شد.

وی اضافه کرد: بدون شک این مهم ضمن جلوگیری از خروج ارز از کشور برای تامین اقلام باعث جلوگیری از خروج کالای اساسی مردم از کشور و کاهش ازدحام در گمرکات طی ایام اربعین خواهد شد.

حیدری اظهار کرد: علاقمندان برای ارتباط بیشتر و پیش ثبت نام می‌توانند از طریق سایت مرکز تجاری جمهوری اسلامی ایران در نجف اشرف به آدرس iriqbc.ir اقدام نمایند.

انتهای پیام 

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی حرفه‌ای هستم که با تخصص و تجربه در زمینه تحلیل‌های اقتصادی فعالیت می‌کنم. با استفاده از روش‌های پیشرفته و دسترسی به منابع معتبر، سعی می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما در تصمیم‌گیری‌های مالی بهترین نتیجه را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا