بین الملل

بایدن دست به دامن مکرون شد

رویترز به نقل از یکی از مشاوران رئیس جمهور فرانسه گفت: «ما به آرامی در حال تغییر مسیر امور هستیم. ما در حال ایجاد یک دیدگاه دیپلماتیک هستیم که کرملین آن را پذیرفته است.

مشاور رئیس جمهور فرانسه در توضیح نقش مکرون گفت: او یک تسهیل کننده است.

پیش از این، دفتر مکرون اعلام کرد که بایدن و پوتین اصولاً با نشستی در اوکراین موافقت کرده اند که راه ممکنی برای خروج از خطرناک ترین بحران اروپا را نشان دهد.

کرملین گفت پوتین و بایدن می توانند در هر زمانی با یکدیگر تماس بگیرند یا ملاقات کنند، اما برنامه مشخصی برای این دیدار وجود ندارد.

در همین حال، ریاست جمهوری فرانسه اعلام کرد که وضعیت اوکراین همچنان بسیار خطرناک است.

پیش از این شبکه فرانسوی BFMTV برای دومین بار در روز یکشنبه از گفتگوی تلفنی مکرون با پوتین خبر داده بود. مکرون در حالی با پوتین مذاکره مجدد کرد که رئیس جمهور فرانسه قبلاً با رهبران ایالات متحده، بریتانیا، اوکراین و آلمان تماس تلفنی برقرار کرده بود.

رئیس جمهور روسیه و فرانسه در اولین تماس تلفنی روز یکشنبه در مورد مذاکرات سه جانبه روز دوشنبه (روسیه، اوکراین، امنیت و همکاری در اروپا) به توافق رسیدند. رئیس جمهور روسیه به مکرون گفت که قصد دارد پس از پایان رزمایش مشترک، نیروهای خود را از بلاروس خارج کند.

در آخرین ساعات روز یکشنبه، دولت بریتانیا اعلام کرد که بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا درباره وضعیت اوکراین با ماکرون گفتگو کرده است و جانسون به همتای فرانسوی خود گفت که “تعهدات” پوتین به مکرون نشانه راه حل دیپلماتیک اوکراین است. بحران.

مسکو بارها این ادعا را رد کرده است که غرب و ایالات متحده مدعی هستند که قصد دارند با استقرار نیروهای نظامی در امتداد مرز روسیه به اوکراین حمله کنند.

311311

دکمه بازگشت به بالا