استان ها

با پهلوگیری پنجاه و ششمین کشتی حامل روغن خوراکی به مجتمع بندری کاسپین میزان روغن وارده شده به مرز ۱۳۰ هزار تن رسید

بر اساس اخبار آنلاین انزلی ، اسکله دلفین مجموعه بندر خزر در منطقه در هشت ماه گذشته میزبان 56 شناور حامل روغن خوراکی بوده است که با محاسبه میزان وارداتی شدن نفت به کشور ، بیش از 5000 تن روغن را لنگر انداخته است. این میزان 130،000 تن بود.

یکی از فاکتورهای اساسی در استراتژی منطقه آزاد انجالی برای تأمین کالای اصلی کشور ، کشتی دوم با روغن خوراکی در هفته های اخیر است که منجر به تولید بیش از 10 هزار تن مواد اولیه در هفت روز می شود. تولید روغن خوراکی این کارخانه های کالاهای اساسی در کشور از طریق این منطقه وارد ایران شده اند.

به همین ترتیب ، هنگامی که بندر خزر در تابستان 1997 فعالیت خود را آغاز کرد ، 56 تانکر در مدت زمان کوتاهی 284 هزار تن روغن خوراکی خام را به کارخانه های نفت کشور حمل کردند تا بخش قابل توجهی از نیازها را برآورده کنند. بازارهای داخلی خدمات رسانی خواهند شد. همزمان بندرهای آنجالی و خزر به عنوان دو بندر منطقه در دستور کار قرار دارند تا کاستی های ناشی از اپیدمی ویروس کرونا را برطرف کنند و روابط بین المللی را کاهش دهند.

از سوی دیگر ، 3000 تن بار ذرت به اسکله شماره دو مجموعه بندر کاسپین رسید و محموله های خود را که نقش مهمی در سبد غذایی جامعه به عنوان ماده اولیه کالا دارد ، تخلیه کرد.

فاز سه مجموعه بندر کاسپین در حال حاضر با تکیه بر توانمندی های بخش خصوصی و اتصال منطقه و بندر به راه آهن ملی ، اتصال بنادر جنوبی به مجموعه بندر و از همه مهمتر ایجاد زیرساخت ها برای فعال کردن مسیر ترانزیتی شمال به جنوب و منطقه آزاد انزلی اتحادیه اقتصادی اوراسیا در حال اجرا است. همچنین به عنوان مرکز حمل و نقل کالا بین کشورها و سایر کشورهای منطقه عمل می کند.

48

دکمه بازگشت به بالا