بین الملل

با کمک به اوکراین هیچ تهدیدی متوجه اروپا نیست

ادعای جدید با خالی شدن انبار تسلیحات؛

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با درخواست از کشورهای اروپایی برای تأمین تسلیحاتی کوتاه و بلندمدت اوکراین از طریق انبارهای تسلیحاتی کشورهای عضو، به آنها اطمینان داد که با این کار هیچ تهدیدی متوجه امنیت آنها نخواهد شد.

به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با درخواست از کشورهای اروپایی برای تأمین تسلیحاتی کوتاه و بلندمدت اوکراین از طریق انبارهای تسلیحاتی کشورهای عضو، به آنها اطمینان داد که با این کار هیچ تهدیدی متوجه امنیت آنها نخواهد شد.

بورل در حاشیه نشست غیررسمی وزرای دفاع اتحادیه اروپا گفت: خوشبختانه کشورهای عضو در جنگ نیستند و از این رو می‌توانند منتظر تأمین مهمات جدید بمانند. من خطری در این موضوع نمی‌بینم. چرا خطرناک باشد؟

وی با ارائه طرحی بر مبنای سه اصل به منظور ترغیب تأمین مهمات استاندارد ناتو از زرادخانه موجود این ائتلاف نظامی برای اوکراین، افزود: پیشنهادی را مطرح کردم که سه اصل دارد؛ نخست فراهم کردن سریع مهمات از انبار موجود. ما درباره چندین و چند هفته صحبت می‌کنیم و بنابراین باید از هرچه در حال حاضر داریم، استفاده کنیم. برای این بخش از طرح، حدود یک میلیارد یورو بودجه قابل تخصیص است.

او در ادامه گفت که اتحادیه اروپا همچنین باید از طریق افزایش تولید و تأمین مشترک سلاح، تحویل مهمات به کی‌یف را تشدید کند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا