برای تزریق دستگاه تزریق پلاستیک باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

در حال حاضر دستگاه‌های تزریق پلاستیک از جمله پرطرفدارترین دستگاه‌های تولید کننده قطعات پلاستیکی هستند. دستگاه‌های تزریق پلاستیک بسیار پرکاربرد بوده و از آن‌ها برای تولید انواع قطعات بزرگ و کوچک پلاستیکی اعم از سبد میوه، بطری و درب بطری، جا ادویه و غیره استفاده می‌کنند. یکی از مهم‌ترین مزایای این نوع از دستگاه‎ها قابلیت استفاده مجدد از پلاستیک است. به این ترتیب، مانع از ورود پلاستیک به چرخه طبیعت و آسیب به محیط زیست می‌شود.

مجموعه فاران ماشین، یک گروه شناخته شده در حوزه واردات دستگاه‌های تزریق پلاستیک است. با وجود ممنوعیت ورود کالاهای اروپایی و آمریکایی به کشور، این مجموعه توانسته دستگاه‌های تزریق پلاستیک تولید شده توسط دو شرکت معتبر چینی، لیژو و ایرفا، را به مشتریان خود عرضه کند. اگر قصد خرید دستگاه تزریق پلاستیک را دارید چه دست اول و چه دست دوم؛ یا میخواهید برای خرید از دستگاه مشاوره بگیرید می‌توانید با مراجعه به فاران ماشین از محصولات و خدمات این شرکت معتبر و بزرگ در زمینه تزریق پلاستیک بهره ببرید.

معرفی دستگاه تزریق پلاستیک، آینده روشن برای تولید پایدار

فرآیند تولید قطعات پلاستیکی با استفاده از روش تزریق پلاستیک یکی از بهترین و سریع‌ترین روش‌ها برای تولید قطعات پلاستیکی در حجم‌های بالا به شمار می‎آید. دستگاه تزریق پلاستیک از جمله بهترین انواع دستگاه بسته‌بندی محسوب می‎شود.

این دستگاه به واسطه ساز و کار پیچیده خود می‌تواند مواد خام پلاستیکی مختلف را به وسیله‌ قالب‌های مختلف به یک جسم جامد تبدیل کند. روش فعالیت این دستگاه به این شکل است که مواد اولیه در داخل المنت‌های موجود در دستگاه تزریق پلاستیک قرار گرفته و مذاب می‌شوند. در ادامه ماردون یا همان مارپیچ به واسطه سیلندر، مواد مذاب شده را به بخش قالب‌های از پیش آماده شده، منتقل می‌کند. در انتها نیز پس از ریخته شدن این مواد مذاب در داخل قالب‌ها و سپس سرد شدن آن‎ها، مواد شکل قالب را به خود می‌گیرند.

کاربردهای دستگاه تزریق پلاستیک؛ از صنعت تا پزشکی

دستگاه‌های تزریق پلاستیک، چندین سال است که به صنایع مختلف ورود پیدا کردند و در تمامی کشورهای جهان مورد استفاده قرار می‌گیرند. در اغلب موارد از این نوع دستگاه تولید پلاستیک برای تولید قطعات پلاستیکی مختلف که در صنایع پلاستیکی کاربرد دارند، استفاده می‌شود. در ادامه این بخش قصد داریم به معرفی کاربردهای مختلف دستگاه تزریق پلاستیک در صنایع مختلف بپردازیم.

1.     تولید قطعات پلاستیکی خودرو

از جمله مهم‌ترین کاربردهای دستگاه تزریق پلاستیک، تولید قطعات پلاستیکی مورد استفاده در خودروها است. بخش‌‌ اعظمی از محیط داخل خودرو از قطعات پلاستیکی ساخته شده است.‌ به همین دلیل است که قطعات پلاستیکی مورد استفاده در خودروها باید بسیار با کیفیت باشند. به این ترتیب، مانع از بروز هرگونه آسیبی خواهند شد.

این دستگاه قادر است بدنه پلاستیکی قطعات خودرو را با کیفیت بسیار بالا تولید کند. همچنین، لازم است بدانید که قطعات پلاستیکی مورد استفاده در فضای داخلی خودرو، شکل و ساختار پیچیده‌ای دارند. از این رو،  ضروری است که از یک دستگاه که قابلیت شکل‌دهی به تمامی قالب‌ها را داشته باشد، برای تولید این قطعات استفاده کرد.

2.     تولید تجهیزات حوزه پزشکی

 از تجهیزات پزشکی در بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها، اورژانس، مراکز درمانی و کلینیک‌ها استفاده می‌شود. به همین دلیل ضروری است که قطعات مورد استفاده در این حوزه از بهترین متریال و با بالاترین کیفیت ساخته شوند.

دستگاه تزریق پلاستیک، تنها دستگاهی که می‌تواند قطعاتی تولید کند که کیفیت بالای تجهیزات پزشکی را تضمین کند. وسایل و تجهیزات مورد استفاده در زمینه پزشکی باید نسبت به ضربه، مقاومت بسیار بالایی داشته باشند و به راحتی قابل شکسته شدن نباشند.

3.     تولید ظروف پلاستیکی

یکی دیگر از مهم‌ترین کاربردهای دستگاه تزریق پلاستیک، تولید ظروف پلاستیکی است. ظروف پلاستیکی ساخته شده به وسیله دستگاه تزریق پلاستیک باید بسیار با کیفیت بوده و استحکام قابل قبولی داشته باشند.

علاوه بر تمامی کاربردهای بیان شده در این بخش، می‌توان از این دستگاه برای تولید قطعات مورد استفاده در صنایع نظامی، هوافضا، کشاورزی و شهرسازی نیز استفاده کرد.

نکاتی باید در زمان خرید دستگاه تزریق پلاستیک به آن توجه داشته باشید

اطلاع داشتن از برخی نکات بسیار ضروری در زمان خرید دستگاه تزریق پلاستیک، به شما کمک می‎کند تا یک دستگاه با کیفیت و با کارایی بالا خریداری کنید. برای تولید محصولات پلاستیکی به وسیله دستگاه تزریق پلاستیک مراحل مختلفی وجود دارد که در هر یک از این مراحل یک یا چند فاکتور مهم وجود دارد که باید در زمان خرید به آن توجه داشته باشید.

1.     اندازه‌ هر شات

یکی از نکات بسیار مهم که باید در زمان خرید دستگاه تزریق پلاستیک به آن توجه داشته باشید، اندازه هر شات دستگاه است. در صورتی که حجم محصولات تولیدی شما در هر ۲۴ ساعت بسیار زیاد است، پس باید دستگاهی را خریداری کنید که اندازه شات آن نسبت به سایر دستگاه‌ها بیشتر باشد. عموماً اندازه شات دستگاه به قالب پلاستیک بستگی دارد. علاوه بر این، حجم قالب پلاستیک در هر دستگاه تزریق پلاستیک با دیگری متفاوت است.

2.     تناژ دستگاه تزریق پلاستیک

در دستگاه تزریق پلاستیک، نیرویی بر پلاتین‌ها وارد می‌شود که سبب اتصال قالب‌ها به یکدیگر می‎شود، به این نیروی وارد شده به پلاتین‌ها، تناژ می‎گویند.  به همین دلیل، محصول پلاستیکی که تولید می‌شود، کیفیت بالایی خواهد داشت. بنابراین ضروری است که در زمان خرید دستگاه تزریق پلاستیک، به تناژ دستگاه توجه ویژه داشته باشید.

3.     اندازه‌ پلاتین

ممکن است این تصور برای شما ایجاد شده باشد که قالب‌های تزریق پلاستیک وزن زیادی ندارند و به راحتی به یکدیگر متصل می‌شوند. این در حالی است که در واقع این قالب‌ها بسیار سنگین بوده و انرژی بسیار زیادی برای متصل کردن این قالب‌ها به یکدیگر نیاز است. قطعه‌ای از دستگاه که انرژی و نیروی لازم برای اتصال قالب را فراهم می‌کند، پلاتین نام دارد.

قطعه پلاتین در دستگاه تزریق پلاستیک مانند یک بازو عمل کرده و در زمان اتصال قالب‌ها، سبب تولید مقدار زیادی انرژی می‌شود. انرژی تولید شده توسط پلاتین‌، سبب افزایش دمای قالب تزریق می‌شود. بالا رفتن دما در نهایت، سبب می‎شود تا مواد پلاستیکی به راحتی ذوب شوند. در انتها، محصولی که تولید می‌شود کیفیت بهتری داشته باشد.

4.     فاصله‌ بین میله‌های رابط

در دستگاه تزریق پلاستیک، قطعاتی به نام میله‌های رابط وجود دارند که این میله‌ها فاصله پلاتین‌ها را نسبت به یکدیگر تنظیم می‌کنند. این میله‌ها که به شکل افقی در درون دستگاه تزریق پلاستیک تعبیه می‏شوند. شایان توجه است، در صورتی که میله‌ها نسبت به یکدیگر در موقعیت درستی قرار نگرفته باشند، محصولی که در نهایت تولید می‌شود کاملاً به شکل قالب مورد نظر نخواهد بود.

5.     شدت حرکت اِجِکتور

در زمان خرید دستگاه تزریق پلاستیک، به کیفیت و عملکرد اجکتور دستگاه توجه داشته باشید. ورود هرگونه آسیب به اجکتور بر سرعت تولید محصول نهایی تاثیر خواهد گذاشت. از آنجایی که اجکتور باعث می‌شود که محفظه تزریق به راحتی از قالب جدا شود، بنابراین عملکرد اجکتور درون دستگاه بسیار  مهم است.

6.     نو یا دست دوم بودن دستگاه

از جمله مهم‎ترین مسائلی که باید در زمان خرید دستگاه تزریق پلاستیک به آن توجه داشته باشید، نو یا دست دوم بودن آن است. مسلماً خرید دستگاه تزریق پلاستیک نو و دست دوم هر کدام دارای مزایا و معایب منحصر به خاص هستند که باید حتماً به آن توجه داشته باشید.

دستگاه تزریق پلاستیک، کلید نوآوری و پیشرفت در صنعت مدرن

دستگاه تزریق پلاستیک به عنوان یک گزینه ایده‌آل و منحصر به فرد در صنایع مختلف که نیازمند تولید قطعات پلاستیکی هستند، شناخته می‌شود. ما در این مطلب تلاش کردیم، تا هر آنچه که لازم است در مورد این نوع از دستگاه بدانید، شرح دهیم.

از این رو به معرفی دستگاه، کاربردها و نکاتی که باید در زمان خرید به آن توجه داشته باشید، پرداختیم. اگر شما نیز در مورد این نوع از دستگاه‎‌های تولید پلاستیک نظر یا سوالی دارید، لطفاً در قسمت نظرات با ما و مخاطبانمان به اشتراک بگذارید.

دکمه بازگشت به بالا