اقتصادی

برخی از مرغداران هنوز نهاده نگرفته‌اند/ قیمت دستوری اثرگذار نیست

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ های تخمگذار تهران با بیان اینکه برخی از مرغداران هنوز به دلیل مشکلات بازار قادر به کسب سهمیه نیستند گفت: هزینه خوراک ، واکسن ، دارو ، مواد مغذی ، جعبه و نیروی کار برای تولیدکنندگان. هزینه های تولید آنها زیاد است.

مخبران در مصاحبه با نصیر نبی پور ، در پاسخ به این س ofال که آیا برای تهیه نهاده های مورد نیاز مرغداری به مشکل مرغداران رسیدگی شده است یا خیر ، به مرغداران سه ماهه سهمیه اختصاص داده شده است اما به دلیل مشکلات بازار ، بسیاری از مرغداران نتوانسته اند این سهمیه را کسب کنند. از طرف دیگر ، باید دید که آیا تخصیص سهمیه ادامه خواهد داشت یا خیر.

وی در پاسخ به سوال دیگری گفت مرغداران معتقدند قیمت تخم مرغ 31 هزار تومانی اعلام شده است اما قیمت ثابت برای آنها مقرون به صرفه نیست. به عبارت دیگر ، هر شانه تخم مرغ از تولید کننده ای به قیمت 24 هزار تومان خریداری می شود. هزینه تولید هر کیلوگرم تخم مرغ برای تولیدکنندگان بیش از 15 هزار و بیش از 28 هزار تخم مرغ است. در واقع هر شانه برای هر مشتری 31 هزار تومان است.

رئیس هیئت مدیره انجمن جوجه های تخمگذار تهران گفت: اگر ذرت و دانه های سویا توسط دولت تأمین می شد ، هزینه تولید هر كیلوگرم بیش از 15 هزار تومان بود. در غیر این صورت ، اگر مرغداران نتوانند ورودی بگیرند ، تولید از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نخواهد بود و آنها دیگر قادر به تولید نیستند.

وی با اشاره به اینکه قیمت های نسخه ای تاثیری در بازار ندارد ، گفت: “علاوه بر هزینه خوراک ، تولیدکنندگان هزینه های دیگری مانند هزینه جعبه و شانه ، ریز مغذی ها ، دارو ، واکسن و نیروی کار نیز دارند.” همچنین قانون بازار عرضه و تقاضا است.

به گفته وی ، اگر قیمت امروز تعیین شود ، این قیمت باید در طول سال ثابت بماند و تغییر نکند.

رئیس هیئت مدیره انجمن جوجه های تخمگذار تهران در پایان گفت: مرغداران قیمت مصوب تخم مرغ را تأیید نمی کنند و نمی توانند با این شرایط پیش بروند. از طرف دیگر ، مرغداران باید به قیمت ورودی ، قیمت ها را تعیین کنند. وقتی تولیدکننده ورودی دریافت نمی کند ، نباید هیچ قیمتی برای آن تعیین شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا