اقتصادی

بررسی اصلاحات ساختاری و مشکلات مدیریتی شرکت مخابرات در کمیسیون اصل ۹۰

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی از حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، مدیرعامل شرکت مخابرات برای بررسی اصلاحات ساختاری در موضوعات مدیریتی و نیازهای فنی و اداری در حوزه های مختلف شرکت مخابرات خبر داد. و کارشناسان و مدیران و معاونان آن.

به گزارش مخبران، علی خزریان در جلسه امروز کمیسیون اصل 90، گفت: با توجه به برخی مسائل در حوزه کاری شرکت مخابرات و شکایات واصله به کمیسیون و پرونده های متعدد نمایندگان از جمله تعرفه ها، برخی از موارد این شرکت مخابرات بازنشستگان ناراضی هستند

وی گفت: بین مدیریت و نقش خصوصی شرکت مخابرات که 51 درصد از سهام آن از سال 88 واگذار شده است تفکیک وجود ندارد و کاهش سودآوری شرکت نسبت به ابتدای دوره واگذاری و برخی مسائل مربوط به معامله با بازنشستگان.” این شرکت در جلسه امروز پیشنهاد شد.

نماینده مردم تهران، ری، سمیرانات، اسلام شهر و پردیس در مجلس ادامه داد: ضرورت و تعرفه ها برای بهبود موجودیت و ساختار مدیریتی شرکت های موازی در مخابرات یکی از محورهای مطرح شده در جلسه امروز است که بر این اساس باید اصلاح شود. ، اما تاکید کمیسیون بر ایجاد تعادل در کیفیت خدمات و افزایش قیمت خدمات است.

وزیر ارتباطات در این نشست تاکید کرد که مخابرات باید به عنوان سرمایه ملی و مجموعه اصلی کشور با شرایط خوبی اداره شود. وزارت ارتباطات در دوره جدید توجه ویژه ای به این شرکت داشته و با توجه به نقش مدیریتی خود در این شرکت، به دنبال بهبود تمهیدات قبلی و بهبود شرایط خدمات رسانی بوده است.

در پایان این نشست وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گزارشی از آخرین وضعیت شبکه ملی اطلاعات کشور ارائه کرد و ابراز امیدواری کرد پنجره واحد خدمات عمومی به یکی از ارکان کلیدی تبدیل شود. این شبکه، تصریح کرد: اطلاعات ملی با اتصال تمامی دستگاه ها به این پنجره در اسرع وقت فعال می شود تا مردم پس از احراز هویت از خدمات الکترونیکی تمامی دستگاه ها بهره مند شوند. همچنین شبکه فیبر نوری، توسعه خانه و تجارت، توزیع ترافیک شبکه در تمامی کشورها، مهندسی مجدد شبکه، کاهش اتکا به سرورهای داخلی بر روی سرورهای خارجی از دیگر اولویت ها به ویژه در مواقع اضطراری و بحران است. از وزارت وزیر توضیح داد.

وی گفت: در پایان مقرر شد گزارش کتبی از عملکرد و نیازهای جاری و آتی شرکت مخابرات به کمیسیون ارائه شود، مخابرات برگزار شود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا