اقتصادی

بررسی اصلاحیه قانون معادن در کمیسیون صنایع

سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس از بررسی طرح اصلاح قانون معدن در جلسه کمیسیون خبر داد.

روح الله عباسپور با اشاره به جلسه بعد از ظهر (یکشنبه) کمیسیون صنعت و معدن ، در مصاحبه با مخبران گفت: “بررسی طرح اصلاح قانون معادن کشور با حضور نمایندگان مرکز تحقیقات و نمایندگان بخش خصوصی

وی گفت: در جلسه امروز ، مواد قانون معدن کشور اصلاح شده است ؛ طبق مصوبات این جلسه ، معدنچیانی که از قوانین و مقررات مربوط به اکتشاف معادن پیروی نمی کنند ، به عنوان مثال معدن کارانی که از نظر زیست محیطی ، مشکلات ایمنی و مهندسی معادن مطابقت ندارند ، جریمه و حل می شوند. مشکل ید است.

عباسپور با بیان اینکه یکی از موارد تصویب شده در جلسه امروز کمیسیون صنعت و معدن مجلس درباره اخذ مجوزهای اکتشاف و بهره برداری از معادن است ، اظهار داشت: اگر شخصی پروانه اکتشاف را حفر کند و املاک دولتی دولتی را توقیف کند ، قانون ، نیروی انتظامی و اجرای قانون برای انطباق با وزارت صنعت ، قانون و تجارت.

طبق ماده دیگری ، وزارت صنعت ، معدن و تجارت برای دارندگان پروانه هایی که به تعهدات خود عمل نمی کنند مهلت سه ماهه تعیین کرده است. در صورت انقضا مهلت ، غرامت به اپراتور پرداخت می شود.

سخنگوی کمیسیون صنایع ادامه داد: اگر معدن به صلاحدید بهره برداران سابق ، صنعت ، معدن و کارشناسان بازرگانی آسیب ببیند ، بر اساس ارزیابی رسمی با نرخ تعیین شده تحویل می شود. بنا به درخواست جدید اپراتور.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا