علمی و پزشکی

بررسی تاثیر پاندمی کرونا بر شیوع آنفلوآنزای فصلی

کارشناسان بهداشت هشدار داده اند که با شروع فصل آنفولانزا ، همه گیری ممکن است تشدید شود و بیشتر مردم هم به ویروس های تنفسی آلوده می شوند و هم در بیمارستان بستری می شوند ، زیرا ویروس کرونا در تابستان گذشته در سراسر جهان در حال گسترش بود. در محیط بیمارستان.

به گزارش مخبران ، با وجود این ، علی رغم این پیش بینی ، به نظر می رسد که فصل آنفلوآنزا عملاً در سراسر جهان وجود دارد.

از سپتامبر تا 20 فوریه ، مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها فقط در ایالات متحده 1499 مورد آنفلوانزا را ثبت کردند. سال گذشته ، این مرکز 178،037 مورد آنفلوانزا را ثبت کرده است.

لینت برمر ، متخصص مرکز گفت: “امسال کمترین تعداد فلوئوزون را داریم.” هر ساله آنفولانزا براساس 25 سال نظارت توسط سازمان است.

در سالهای عادی 500000 تا 600،000 نفر در فصل آنفولانزا در بیمارستان بستری می شوند و بسته به قدرت ویروس هر ساله 50،000 تا 60،000 نفر می میرند. اما امسال تعداد موارد آنفلوانزا ، بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر قابل مقایسه نیست.

فاکتورهای زیادی در ارتباط با شروع آنفولانزای فصلی در طی شیوع ویروس کرونا وجود دارد ، از جمله تلاش برای کنترل ویروس کرونا ، پنهان سازی ، حفظ شکاف های اجتماعی و جلوگیری از تاج گذاری در مقیاس بزرگ.

دکتر کلاین محقق بیماریهای عفونی و استاد ارشد دانشکده پزشکی یوم (دانشگاه ماساچوست) است. رابرت فاینبرگ گفت: ویروس Kovid-19 ممکن است تأثیر مستقیمی در کاهش تعداد افراد آلوده به آنفولانزا داشته باشد. سال

وی گفت: بیماری های عفونی معمولاً وضعیت محیطی ویروس ها را تغییر می دهند. به عنوان مثال ، در همه گیری سال 2009 ، زمانی که آخرین شیوع آنفولانزا بود ، مردم در معرض ویروس عفونی قرار گرفتند که ویروس های دیگر مانند ویروس های تنفسی را کاهش می دهد.

وی گفت ، قرار گرفتن در معرض ویروس در “ایجاد پاسخ ایمنی” در افراد مثر است ، “که این امر گاهی اوقات باعث از بین رفتن یا شیوع ویروس های دیگر می شود.”

در همین زمان ، کارشناسان برجسته بهداشت این فرضیه را مطرح کرده اند که مطالعه منتشر شده در ژورنال ویروس شناسی پزشکی در سال 2020 ایمنی افراد را نسبت به سایر انواع ویروس ها مانند آنفولانزای فصلی ویروس کرونا ویروس Kovid-19 افزایش می دهد. در این مطالعه ، 8990 شهروند نیویورکی آلوده به Covid-19 کمتر از افراد آلوده به ویروس جدید آلوده می شوند.

متخصصان نتیجه گرفتند که ویروس جدید از تب فصلی جلوگیری می کند ، اما قبل از رسیدن به نتیجه نهایی ، تحقیقات بیشتری لازم است.

سایر کشورهای جهان تب خفیف دارند. براساس گزارش وال استریت ژورنال ، در ژاپن حدود 800000 مورد آنفلوانزا در ژانویه 2020 وجود دارد. طبق آژانس بهداشت عمومی انگلیس ، در هفت هفته اول سال 2021 ، حتی یک مورد آنفلوانزا در کشور وجود نداشته است.

یکی دیگر از عوامل موثر در کاهش آنفولانزای فصلی در ایالات متحده در سال های 2020-2021 ، طبق مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها ، که تخمین می زند 38 میلیون نفر در طول فصل گذشته آلوده شده باشند.

“این یک زمان شلوغ است ، و پیش بینی می شود که تا پایان این فصل تعداد بیماران کاهش یابد.” فاینبرگ گفت.

وقتی بیشتر افراد به یک باره آنفولانزا می گیرند ، بدن آنها برای مدتی از ویروس مصون می ماند. بدون شیوع Kovid-19 و اقدامات ایمنی برای مهار آن ، همین عامل می تواند آنفلوآنزای فصلی را در 2020-2021 کاهش دهد.

با این حال ، فصل آنفولانزا هنوز تمام نشده است و دکتر آمار را باور ندارید. فاینبرگ مردم را اصرار کرد.

وی گفت: “در سال 2015-2016 ، نوسانات فصل آنفولانزا در ماه مارس بود ، به این معنی که اوج فصل آنفولانزا متغیر است. من مطمئن نیستم که هنوز آن را با خیال راحت ارسال کرده ایم. از همه این ها ، من می خواهم آنها مراقب باشند.

کارشناسان هشدار می دهند که در صورت ادامه آنفلوانزا ، مردم نباید انتظار داشته باشند که در چند سال آینده فصل آنفلوآنزا ادامه یابد. دکتر. به گفته فینبرگ ، گسترش تب احتمالاً پس از تخریب Kovid-19 و پایان بیماری عفونی به حالت عادی برگردد.

افرادی که در این فصل آنتی بادی کمتری نسبت به ویروس داشته اند ممکن است یک فصل آنفلوانزا در ایالات متحده دشوار باشد و اقدامات ایمنی مانند پوشاندن ممکن است به پایان رسیده باشد.

بنابراین توصیه می شود افراد آسیب پذیر نکات ایمنی مربوط به بیماری های عفونی مانند شستن دست و اختفا را در آینده در تب رعایت کنند تا از ابتلا به آنفولانزا جلوگیری کنند.

به گزارش ایندیپندنت ، دکتر می گوید: “من می خواهم تأکید کنم که مردم نباید از خود راضی باشند و نباید سطح محافظت شخصی خود را پایین آورند.” فاینبرگ گفت. آنها باید هوشیار باشند و در آینده واکسن آنفولانزا بگیرند زیرا ممکن است سال آینده با شدت بیشتری برگردد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا