اقتصادی

بررسی رویکردهای تحولی برای تدوین برنامه هفتم توسعه در کمیسیون انرژی

سخنگوی کمیسیون انرژی شورای اسلامی از تشکیل کمیته ای برای نهایی کردن پیشنهادات نمایندگان حوزه انرژی برای تدوین برنامه هفتم توسعه خبر داد.

ملک شریعتی نیاسر در گفت وگو با مخبران، به تشریح جلسه امروز کمیسیون انرژی مجلس پرداخت و اظهار کرد: در جلسه امروز این کمیسیون موارد اجرایی نشده در برنامه ششم توسعه را تحلیل و برنامه های وزارتخانه های نفت و نیرو و هسته ای را بررسی کرد. برنامه هفتم توسط سازمان نیرو با رویکردهای انتقالی تدوین شد. در این جلسه معاونان برنامه ریزی وزرای نفت، نیرو و انرژی اتمی گزارشات خود را در این خصوص ارائه کردند و نمایندگان سازمان برنامه و بودجه نیز در مورد آسیب شناسی به اعضای کمیسیون توضیحاتی ارائه کردند. -اجرای برنامه ششم به عنوان بخشی از مفاد آن.

وی با بیان اینکه پیشنهاداتی برای تدوین برنامه هفتم ارائه شده است، گفت: یکپارچه سازی سیاست ها در حوزه مدیریت مصرف انرژی، اصلاح ساختاری به ویژه در حوزه شرکت های وزارت نفت، بهبود روابط مالی شرکت نفت و دولت. و بهبود روابط مالی شرکت گاز و دولت شفاف سازی منابع و هزینه های شرکت های دولتی به ویژه شرکت ملی نفت یکی از پیشنهادات نمایندگان بود.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: در نهایت مقرر شد کمیته ای 9 نفره با مسئولیت اینجانب طی دو هفته آینده پیشنهادات کمیسیون انرژی و روش های انتقال را جمع آوری کند. آنچه در حوزه انرژی و برنامه های قبلی رخ داده است را با توجه به نیاز کشور به برنامه هفتم تعدیل می کنیم تا در زمان ارائه لایحه برنامه هفتم در مجلس، از قبل مسائل را بررسی کرده و بتوانیم مسائل انرژی را با آن پیگیری کنیم. آمادگی کامل در کمیته یا انجمن عمومی امید است این روش ها بتواند برخی از چالش های قوانین و مقررات لازم الاجرا و گذشته را به ویژه در حوزه مدیریت مصرف جبران کند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا