علمی و پزشکی

بررسی وضعیت سویه جدید کروناویروس؛ «بد» و «زشت»

مخبران / کرمان پیش بینی می شود که سویه جدید SARS-CoV-2 باعث گسترش شیوع بیماری در مناطقی از انگلستان شود ، دولت مناطق جدیدی از جمله لندن را در محدودیت های جدید و شدیدتر ویروس کرونا ، معروف به سطح 4 قرار دهد. در این سطح هوشیاری ، افراد خارج از خانه خود نمی توانند برای کریسمس به این مناطق بپیوندند.

به گزارش مخبران ، فرم جدید ویروس کرونا به نام VUI – 2020/01 یا نژاد B1.1.7 در انگلیس برای اولین بار توسط وزیر بهداشت انگلیس مت هانکوک در 14 دسامبر اعلام شد و پس از آن توسط آژانس بهداشت عمومی و کنسرسیوم تعیین توالی انگلستان تصویب شد.

این نوع شامل 14 نوع مختلف است ، از جمله هفت پروتئین سنبله (پروتئینی که واسطه ورود ویروس به سلولهای انسانی است) ، که در مقایسه با بسیاری از تغییرات دیگر در جهان بزرگ است.

اما کریس ویتی ، رئیس ارشد پزشکی انگلستان ، تصریح کرد که از نظر مرگ و میر افراد آلوده یا شدت 19 مورد Covid ، هیچ مدرکی مبنی بر تغییر ویروس کرونا در انگلیس وجود ندارد. و تحقیقات گسترده ای برای تأیید این موضوع وجود دارد.

جهش ویروس چگونه اتفاق می افتد؟

جهش ها بخشی طبیعی از تکامل ویروس هستند. در مورد SARS-CoV-2 ، این جهش ها ممکن است به دلیل نقص تصادفی در تکثیر ویروس در افراد آلوده توسط پروتئین های ضد ویروس یا اصلاح ژنتیکی شناخته شده به عنوان نوترکیبی ایجاد شود ، اگرچه علائم ترکیب مجدد در SARS وجود دارد. CoV-2 مشاهده نمی شود ، اما انتظار نمی رود اکثر جهش های ویروسی روند بیماری را تحت تأثیر قرار داده و به سرعت از جامعه حذف شوند.

با این حال ، ممکن است اکثر جهش ها ، یا در این مورد ترکیبی خاص از جهش ها ، خوش شانس باشند و یک مزیت جدید به ویروس بدهند. ویروس های حامل این ترکیبات جهش یافته می توانند تعداد بیماران را به دلیل انتخاب طبیعی و محیط های مناسب بیماری های عفونی افزایش دهند.

“ماهان غفاری” در مصاحبه با محقق تکامل ویروس دانشگاه آکسفورد مخبران وی درباره گزارش های اخیر ویروس کرونا ویروس جدید انگلیس گفت: “داستان گونه جدید ویروس کرونا در جنوب و جنوب شرقی لندن گزارش شده است.”

وی با اشاره به محاصره جنوب انگلیس و اقدامات کنترلی در این منطقه گفت: با وجود همه این محدودیت ها توسط دولت انگلیس ، سه هفته پیش ، تعداد مراجعه کنندگان به علت بیماری کوویدیوم افزایش یافت. دانشمندان پس از اسکن داده های ژنومی از این بیماران ، متوجه یک سری جهش در منطقه پروتئین شاخ سنبله ویروس شدند.

غفاری گفت: دانشمندان در این ژنوم های اسکن شده جهش های N501Y ، جهش های حذف ، جهش های P681H و جهش های 70-69 را مشاهده کرده اند. “بررسی داده ها نشان می دهد که این جهش ها می توانند با تغییرات ساختاری در شاخ ویروس ترکیب شوند.” این امر منجر به افزایش اپیدمی ویروس می شود ، مجموعه ای از جهش ها که باعث نگرانی دانشمندان شده است.

ویروس قادر است تا 70٪ گسترش یابد

محققان تکامل ویروس در دانشگاه آکسفورد تعداد اعداد تولیدمثل (R) را در اپیدمیولوژی تعریف کرده اند: “تعداد افراد جدید به ازای هر فرد آلوده است و در صورت افزایش این تعداد ، افراد جدید زیادی بهبود می یابند.” از یک طرف ، این بدان معنی است که تعداد بیماران بیش از تعداد بهبودی است و اپیدمی در حال رشد است.

وی با اشاره به ویروس کرونا جدید اظهار داشت: محاسبات اپیدمیولوژیک و ژنومی حاصل از ویروس کرونا ویروس کرونا در انگلیس نشان می دهد که تعداد تولیدمثل به 0.4 افزایش یافته است که نشان می دهد ویروس تا 70 درصد ظرفیت تکثیر دارد.

غفاری با بیان اینکه هیچ مدرکی در مورد افزایش یا کاهش پاتوژنز یا کشندگی ویروس وجود ندارد ، تأکید کرد: این تاثیری در واکسیناسیون ندارد و ممکن است ویروس ناشی از این جهش های مضاعف باشد. بیشتر مسری بودن باعث اضطراب شده است.

محقق تکامل ویروس دانشگاه آکسفورد گفت: شاخکهای پروتئینی حساس به واکسن هستند و واکسنها این شاخکها را هدف قرار می دهند تا در بدن آنتی بادی تولید کنند. “در طولانی مدت ، هرچه این تغییرات باشد ، وجود مناطق بیشتری از ویروس بر واکسیناسیون تأثیر می گذارد و اثربخشی آن را کاهش می دهد.

می توانیم دوباره شروع بیماری عفونی را مشاهده کنیم

وی با اشاره به تحقیقات گسترده گروه های مختلف در مورد فشار جدید ویروس کرونا گفت: “طبیعی است که مردم در این شرایط بسیار مراقب باشند و در این راستا کشورهای مختلف قوانین سختگیرانه تری را برای دسترسی مردم به انگلیس وضع کرده اند.” اما مطمئناً می توانیم بفهمیم که در روزهای آینده چه اتفاقی برای این ویروس جدید افتاده است.

غفاری در پاسخ به این سوال که آیا یک ویروس جدید کرونا می تواند بر آینده همه گیر تأثیر بگذارد؟ به مخبران گفت: بله. البته این گونه در بسیاری از کشورهای خارج از انگلیس مانند دانمارک ، ایتالیا و آفریقای جنوبی نیز مشاهده شده است و اگر اثبات شود که این جهش حیاتی است ، این نگرانی وجود دارد که این جهش بتواند تعداد تولید مثل عفونی را 0.4 درصد افزایش دهد. در کشورهایی که شیوع بیماری را کنترل کرده اند ، دوباره شاهد بروز همه گیری هستیم.

لوسی ون دورپ ، محقق ارشد ژنومیک میکروبی در UCL ، انگلیس ، در مصاحبه با مخبران و در پاسخ به این سوال که این جهش های ویروسی از کجا ناشی می شوند؟ وی گفت: “الگوهای جهش مشابهی در تکامل SARS-CoV-2 در بیماران به شدت آلوده با سیستم ایمنی ضعیف مشاهده شده است ، بنابراین طبق فرضیه فعلی ، چنین سناریوی عفونت مزمن در یک بیمار ممکن است منبع این نوع جدید ویروس باشد.” یک شخصیت وجود دارد.

وی در پاسخ به این سوال که SARS-CoV-2 تاکنون چه تغییراتی داشته است؟ وی گفت: “هزاران نوع SARS-CoV-2 به طور متوسط ​​فقط در چند نوع تعریف شده متفاوت هستند.” درست است که SARS-CoV-2 در حال حاضر کمترین تنوع ژنومی را در گردش جهانی دارد ، اما حساسیت در جهش های حمل شده از تبار مختلف برای بازسازی الگوهای انتقال بسیار مفید است.

محقق ارشد در زمینه ژنومیک میکروبی در دانشگاه UCL انگلستان به این سوال پاسخ داد که چرا این جهش در مشاهده اعداد SARS-CoV-2 مهم است؟ وی گفت: “توجه به این نکته مهم است که بسیاری از جهش های تعریف شده در انگلیس در SARS-CoV-2 قبل و گاهی قبل از همه گیری پیدا شده است ، اما نوع انگلستان یا نژاد آن با تعداد غیر معمول و ترکیبی از جهش ها تعریف می شود.

ما می توانیم به جایی برسیم که نیاز به واکسن Kovid19 خود داشته باشیم

وان دورپ گفت: “قبلاً نشان داده شده است كه یكی از این جهش ها ، N501Y ، اتصال ویروس به گیرنده های سلولی ما را افزایش می دهد.” N501Y اولین بار در آوریل سال 2020 در برزیل شناسایی شد و در حال حاضر با نسخه SARS-CoV-2 در حال تولید است که از B.1.1.7 به عنوان یک نژاد مستقل در آفریقای جنوبی دیده می شود و همچنان ادامه دارد. نگران نباش

وی در پاسخ به این سال که آیا جهش ها بر واکسیناسیون تأثیر می گذارد ، گفت: انتظار می رود اثر جهش ها به طور قابل توجهی اثر واکسن را مهار نکند ، اما شواهدی وجود دارد که انواع دیگر کرونا ویروس های فصلی قادر به مصونیت در طولانی مدت هستند.

UCL ، محقق ارشد ژنومیک میکروبی در دانشگاه UCL انگلستان گفت: “همانطور که هر سال برای آنفولانزا کار می کنیم ، انتظار می رود به زودی به نقطه ای برسیم که نیاز به واکسن Kovid19 خود را داشته باشیم.” منظور من این است که اکنون اینگونه است ، اما تعیین توالی در کل ژنوم ، به اشتراک گذاری داده ها و انواع مختلف گزارش استاندارد برای رسیدگی به این اقدامات بسیار مهم است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا