اقتصادی

برنامه افزایش ظرفیت تولید روزانه پارس در سال 1403

با برنامه‌ریزی صورت گرفته، ظرفیت تولید محصول پارس، از روزانه ۴۰۰ دستگاه در ابتدای سال کاری ۱۴۰۳، در کم‌تر از دوماه به ۷۰۰ دستگاه در روز خواهد رسید.

به گزارش مخبران، به نقل از ایران خودرو، به منظور افزایش ظرفیت تولید محصول پارس و فراخوان متقاضیان طبق اولویت‌بندی سامانه یکپارچه، با هماهنگی با شبکه تامین و قطعه‌سازان این خودرو، گروه صنعتی ایران‌خودرو ظرفیت تولید روزانه را از ۴۰۰ دستگاه از ابتدای امسال، به تدریج به ۷۰۰ دستگاه در کم‌تر از دو ماه خواهد رساند.
این اقدام ایران خودرو پیرو تمدید مجوز تولید پارس از سوی سازمان ملی استاندارد برای بهار امسال صورت گرفته است.
به این ترتیب با افزایش ظرفیت خطوط پارس در پایگاه‌های تولیدی ایران‌خودرو، تولید این محصول طبق مجوز صادره با حداکثر ظرفیت تولیدی که تاکنون وجود داشته، ادامه خواهد داشت.

پیش از این موضوع توقف یا ادامه‌ تولید پژو پارس به کلافی سردرگم بین سه نهاد مرتبط سازمان استاندارد، ایران‌خودرو و وزارت صمت تبدیل شده بود که در اطلاعیه اسفندماه 1402 این گروه خودروساز آمده بود: بر اساس اطلاعات رسیده به ایران‌خودرو، امکان تولید خودرو پارس در بهار سال آینده فراهم شده و بر همین اساس، به زودی متقاضیان ثبت‌نام کننده در سامانه یکپارچه براساس اولویت‌های اعلامی این سامانه فراخوان شده و ثبت نام از آنان انجام خواهد شد.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی حرفه‌ای هستم که با تخصص و تجربه در زمینه تحلیل‌های اقتصادی فعالیت می‌کنم. با استفاده از روش‌های پیشرفته و دسترسی به منابع معتبر، سعی می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما در تصمیم‌گیری‌های مالی بهترین نتیجه را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا