اقتصادی

برگزاری «ایده‌بازار» با حضور شرکت‌های نوآور/احصای ۹۸ فرصت شغلی در وظایف پستی

مدیرعامل پست ملی در برنامه «ایده بازار پست» که با حضور شرکت‌های نوآور و دانش‌بنیان پست برگزار شد، گفت: 98 شغل در رده‌های مختلف وظایف پستی به خصوصی‌ها شناسایی شد. بخش.

به گزارش مخبران، محمود لیایی، مدیرعامل شرکت ملی پست در مراسم «ایده پست بازار» گفت: این برنامه از دو هفته پیش آغاز شد تا فرصت هفته ارتباطی برای استفاده از توانمندی ها و توانمندی ها فراهم شود، شرکت های نوآور حوزه پست را به نمایش گذاشته و توانمندی های بالقوه را تبدیل کنند به واقعیت.

وی با بیان اینکه نقش پست ملی در حمل و نقل کشور بلامنازع است، گفت: با توجه به این نقش با استفاده از پتانسیل بخش خصوصی و شرکت های نوآور و استارت آپ ها این ظرفیت را چندین برابر خواهیم کرد. وی ادامه داد: فرآیندهای دولتی اجازه توسعه بیشتر در قالب اعتبارات دولتی را نمی دهد، لذا از این فرصت در سال تولید دانش بنیان و اشتغال زایی که از سوی مقام معظم رهبری تعیین شده است استفاده می کنیم تا از ظرفیت بخش خصوصی به نحو احسن استفاده کنیم. هوشمندسازی و تحول دیجیتال

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: در نظر داریم در هفته آینده میزبان این همایش به صورت گسترده و با حضور 200 تا 300 شرکت در روزهای منتهی به 26 مهرماه هر سال باشد.بخش پست و ارتباطات ” ما می‌خواهیم این کنفرانس بین‌المللی باشد و از تمامی شرکت‌های پست از کشورهای مختلف جهان دعوت می‌کنیم تا در این رویداد شرکت کنند و با راهکارها و محصولات نوآورانه ایرانی آشنا شوند. بخش اطلاعات و آنها در کشورشان خدمات پستی و تبدیل دیجیتال دارند و این قابلیت ایجاد شده در ایران می تواند به کشورهایی که ما سفر می کنیم صادر شود. ما امیدواریم با راه حل های شرکت های نوآورانه و محصولات پستی خود وارد بازارهای این کشورها شویم.

98 شغل در فرآیندهای پستی احصا شد

لیائوی گفت: در حال حاضر حدود 98 فرصت شغلی در شرکت ملی پست احصاء شده است که در بخش های مختلف وظایف پستی در اختیار بخش خصوصی قرار می گیرد. ما چهار عملیات اصلی داریم: دریافت کالا، تجزیه و تحلیل مبادله، خروج و تحویل. به‌عنوان یک کشور مستقل، ما اجازه داریم بقیه فرآیند پستی را به بخش خصوصی برون سپاری کنیم، به جز بخش کوچکی از خرابی مبادلات که دولت باید نظارت کند. در این بخش‌های مختلف می‌توان بر فرصت‌های سال ۹۸ فائق آمد و بخش خصوصی می‌تواند در این فرصت‌های ۹۸ سرمایه‌گذاری کند، محصولاتی را ارائه دهد و ما می‌توانیم از این قابلیت‌ها در پست استفاده کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر 300 فرصت هدف گذاری شده است که توسط کمیته نوآوری آغاز شد و در یک مطالعه تحقیقاتی فرصت های سرمایه گذاری خصوصی خود را از 98 به 300 افزایش می دهیم و حداقل 300 شرکت نوآور را جذب می کنیم. اگر اینطور بود، ما آدم‌های بی‌نظمی بودیم. بیایید بگوییم دانش بنیان و ایجاد اشتغال. با تحقق 300 فرصت سرمایه گذاری، انتظار ایجاد حدود 5000 شغل غیرمستقیم در این بخش را داریم.

مدیرعامل شرکت پست گفت: اوایل این هفته به معاونت علمی رئیس جمهور قول دادیم که با حمایت معاونت علمی که دوازدهمین پست اینوتکس را در اختیار داشت، شاهد اولین رویداد پست اینوتکس در جزیره کیش باشیم. رویداد در پارک علم و فناوری پردیس. با حضور همین 300 شرکت و ما می توانیم هر ساله باشکوهتر از گذشته میزبان این رویداد باشیم و از پتانسیل بخش خصوصی نهایت استفاده را ببریم.

لیائوی ادامه داد: همچنین امروز به وزیر ارتباطات قول دادیم که بزرگترین کارخانه پست نوآوری را در موزه ارتباطات احداث کنیم. اکنون 2000 متر فضا برای این کار در نظر گرفته شده است و با این ظرفیت فضایی در نظر داریم 7000 متر دیگر به این فضا اضافه کنیم و تا پایان سال 9000 متر پست نوآوری را افتتاح کنیم. مکانی مفید برای استارت آپ ها و مبتکران حوزه پست و فناوری اطلاعات.

تعرفه پستی تا 10 روز آینده اجرایی می شود

لیائو در حاشیه این مراسم به خبرنگاران گفت: این تعرفه ها در دی ماه 1400 در کمیسیون کنترل تصویب شد و به ما اجازه اجرای آن داده شد اما با تصمیم ستاد کنترل بازار دستور رئیس جمهور تا پایان به حالت تعلیق درآمد. سال بدون تعرفه دولتی و بعد از سال جدید اجرای حکم به جلسه اول موکول شد که بارها به تعویق افتاد و یا به موضوع حذف رسیدگی نشد.

وی گفت: با تغییر تعرفه های پستی این مشکل اکنون برطرف خواهد شد. ما در حال حاضر روزانه 10 تا 15 میلیارد تومان ضرر می کنیم و این ضرر بیشتر است زیرا هزینه تکمیل دریافت، تحلیل مبادله، خروج و تحویل کالا دو برابر تعرفه فعلی است. تا جایی که بتوانیم جلوی این ضرر را بگیریم به سمت سود حرکت می کنیم. پست پارسال برای ارسال 250 میلیون کالا حدود 500 میلیارد تومان زیان پست کرده بود که به ازای هر کالا تقریبا 2000 تومان ضرر کردیم.

وی گفت: «اگر به میانگین افزایش 67 درصدی تعرفه دست یابیم، حداقل می‌توانیم از ضررهای بزرگ جلوگیری کنیم و خدمات خود را بهبود ببخشیم». اتباع خارجی در حال حاضر تعلیق شده اند، از یک طرف ما در معرض محدودیت هستیم و خطوط هوایی خارجی محموله ما را قطع نمی کنند و این توجیه اقتصادی ندارد، زیرا وقتی ما به ازای هر کیلوگرم حمل 2 دلار دریافت می کنیم، همان کالا برای ما 14 دلار هزینه دارد و ما 7 دلار را از دست می دهیم. برابر حمل و نقل ایران به کانادا

به گزارش مخبران، «ایده بازار پست»، برنامه نوآوری و کارآفرینی شبکه پست کشور، امروز چهارشنبه چهارمین روز هفتگی ارتباطات و روابط عمومی با حضور عیسی زارع پور – وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات – قادری، عضو هیئت مدیره و اجرای حضوری رئیس مرکز نوآوری در موزه ملی ارتباطات. در بخشی از این برنامه، بررسی متقابل دستاوردهای نوآورانه شرکت های دانش بنیان در صنعت پست انجام شد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا