علمی و پزشکی

بستری های کرونایی گلستان به 184 نفر رسید/ کاهش 12 نفره بستری ها در 24 ساعت گذشته

مخبران/ گلستان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به اینکه تعداد پذیرش بیماران عروق کرونا ویروس در این منطقه نسبت به روز گذشته کمتر است، گفت: در حال حاضر 184 بیمار مبتلا به بیماری عروق کرونا ویروس در بیمارستان های گلستان بستری هستند.

سعید گلفیروزی در گفت وگو با مخبران، با بیان اینکه در چند وقت اخیر تعداد بیماران بستری در بیمارستان های عروق کرونا ویروس استان گلستان به صورت سینوسی اما محدود کاهش یافته است، اظهار کرد: امیدواریم پس از مرخصی ناروج شاهد شروع این بیماری باشیم. ” انشالله پیک دیگری نباشیم و به خواست خدا با کمک مردم مشکل برطرف شود.

وی با بیان اینکه مردم، انجمن‌ها و سطوح مختلف همکاری در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و پرهیز از سفرها و دورهمی‌های غیرضروری در ایام ناروج دارند، گفت: اگر روز گذشته تعداد بیماران بستری در کرونا افزایش محدودی داشتیم، این رقم نسبت به امروز 12 نفر کاهش یافته است. در بیمارستان بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان اینکه در حال حاضر 49 نفر از این 184 بیمار در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند، تاکید کرد: 28 بیمار نیز به دستگاه تنفس مصنوعی یا تنفس مصنوعی متصل هستند.

به گزارش جدیدترین رنگ آمیزی گلستان، گلفیروزی با اشاره به اینکه چهار شهر بندرترکمن، بندرگز، علی آبادکتول و کلاله از جمله شهرهای نارنجی استان هستند، خاطرنشان کرد: خوشبختانه شهرستان در استان گلستان همنشین است. شرایط قرمز

وی گفت: در حال حاضر 9 شهرستان استان گلستان گرگان، گنبد کواس، گالیکش، گمیشان، مراوه توپه، مینودشت، اجاد شهر، آک کالا و رامان در وضعیت زرد قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان از زیر آب بودن شهرستان کردکوی خبر داد و گفت: امیدواریم در روزهای آینده با پوشیدن ماسک و انتشار نقشه جدید کرونا از کشور مطابق با پروتکل‌های اجتماعی اقدام کنیم. با رعایت مسافت و تهویه مناسب، شاهد کاهش ارقام و تاج آبی در استان گلستان هستیم.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا