بنت: “اسرائیل” در کنار مردم اکراین است/شولتس: حامی سازش دیپلماتیک هستیم

نخست وزیر اسرائیل در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با صدراعظم آلمان تاکید کرد که این رژیم به نمایندگی از مردم اوکراین می ایستد و از آنها حمایت می کند. صدراعظم آلمان بر مصالحه دیپلماتیک و حمایت دو طرف از ادامه مذاکرات بین مسکو و کیف تاکید کرد.

نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل روز چهارشنبه در کنفرانس خبری مشترک با اولاف شولتز، صدراعظم آلمان در اورشلیم غربی گفت: اسرائیل در کنار مردم اوکراین ایستاده است.

بنت با اشاره به سفر رسمی شولتز به اراضی اشغالی برای اولین بار پس از انتصاب وی به عنوان صدراعظم آلمان گفت: این سفر در برهه ای حساس در جهان انجام شد، اسرائیل و آلمان می خواهند جلوی کشتار در اوکراین و این رویارویی را بگیرند. “

شولتز در کنفرانس خبری امروز با بنت گفت که کابینه “اسرائیل” به طور کامل موافقت کرده است که برای مذاکره با دولت به برلین سفر کند.

وی ادامه داد: آلمان و اسرائیل از سازش دیپلماتیک برای درگیری در اوکراین و ادامه مذاکرات مسکو و کی‌یف حمایت می‌کنند.

شولتز گفت: “آنچه اکنون مهم است این است که دیپلماسی فرصت خود را پیدا کند. ما بر امکان ادامه گفتگوها بین روسیه و اوکراین در اسرع وقت تاکید می کنیم.”

وی گفت: ناتو هرگز در اوضاع اوکراین مداخله نخواهد کرد و این برای ناتو اشتباه خواهد بود.

صدراعظم آلمان گفت: “وضعیت خطرناک است زیرا ما در مورد جنگ بین بزرگترین کشور جهان و بزرگترین قدرت هسته ای (روسیه) و دومین کشور بزرگ اروپا (اوکراین) صحبت می کنیم، بنابراین هیچ کس نباید خطر را دست کم بگیرد.

وی در پایان گفت: “رویکرد ما بسیار روشن است: ما هرگز وارد مداخله نظامی نخواهیم شد. این یک رویکرد خاص ناتو است و ناتو هرگز این کار را نخواهد کرد و در شرایط فعلی اشتباه خواهد بود.”

وی تاکید کرد که توافق بر سر برنامه هسته ای ایران دیگر به تعویق نخواهد افتاد.

صدراعظم آلمان افزود: امیدواریم در وین به توافق برسیم، اکنون زمان تصمیم گیری است و نباید این توافق را بیشتر به تعویق بیندازیم.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا