علمی و پزشکیمطالب برتر

بهترین شرایط تاثیر عمل بلفاروپلاستی

چه اطلاعاتی در مورد عمل بلفاروپلاستی دارید؟ آیا می دانید اگر این عمل جراحی به صورت نادرست و ناشیانه انجام شود چه عواقب جبران ناپذیری به همراه دارد؟

چه افرادی کاندید جراحی بلفاروپلاستی هستند؟

آیا جراحی زیبایی پلک باعث اختلال در بینایی می شود؟

شاید خود شما هم به فکر انجام عمل بلفاروپلاستی هستید. دلیل تصمیمتان چیست؟ آیا افتادگی پلک دارید؟

چشم های پف کرده ممکن است برای همه اتفاق بیافتد، اما زمانی که به یک مشکل مزمن تبدیل می شود، پف چشم و افتادگی پلک می تواند بیش از یک عارضه باشد. دلایل زیادی وجود دارد که فرد می تواند دچار پف، افتادگی پلک ها و سایر مشکلات زیبایی در ناحیه چشم خود شود.

افزایش سن، در ناحیه چشم می تواند تأثیر بسزایی در حالات ظاهری صورت داشته باشد و غالباً یک حالت دائماً خسته، کسل کننده و یا حتی عصبانی برای فرد ایجاد می کند. علاوه بر گمراه کردن، ظاهر خسته در آینه می تواند اعتماد به نفس فرد را تحت تاثیر قرار دهد. به عنوان یک راه حل برای این مشکل مشترک اغلب جراحان با تجربه و ماهری در این زمینه آغاز به فعالیت کرده اند.

در ادامه قصد داریم عمل جراحی زیبایی پلک را مورد ارزیابی همه جانبه قرار دهیم تا اطلاعات مفید و مناسبی در این خصوص به دست بیاورید و با ذهن آگاه و آزاد تصمیم خود را قطعی نمایید.

عمل بلفاروپلاستی چیست؟

بلفاروپلاستی همان جراحی زیبایی پلک می باشد که به درمان افتادگی و شل شدگی پلک کمک شایان ذکری می کند.

خیلی از افراد به صورت ژنتیکی دارای پلک های پف کرده یا افتاده هستند. بالعکس افرادی هم وجود دارند که به مرور زمان و با ورود به دوره میانسالی درگیر علائم پیری در چهره ی خود می شوند.

یکی از بارز ترین نشانه های پیری در صورت، شل شدن پوست و افتادگی آن می باشد. این افتادگی در نقاط مختلفی از پوست به صورت گوناگون نمایان می شود.

این عمل جراحی یکی از جراحی های شایع و محبوب صورت می باشد و طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است. این عمل جراحی می تواند تا حدودی به لیفت پوست کمک نماید.

جراحی بلفارپلاستی پلک های بالا -قبل و یک ماه بعد عمل

انواع جراحی زیبایی پلک یا بلفاروپلاستی 

عمل زیبایی پلک به دو نوع؛ بلفاروپلاستی پلک بالا و بلفاروپلاستی پلک پایین تقسیم می شود.

در ادامه به طور خلاصه به معرفی انواع جراحی زیبایی پلک می پردازیم:

  • عمل جراحی پلک بالا
  • عمل جراحی پلک پایین

این دو را می توان به صورت ترکیبی یا به صورت مستقل انجام داد. همچنین ممکن است با سایر اقدامات مانند لیفت ابرو یا لیفت صورت به عنوان بخشی از جوانسازی صورت صورت نیز انجام شود. بلفاروپلاستی تحتانی در درجه اول برای از بین بردن پف و چربی زیر چشم استفاده شود، در حالی که بلفاروپلاستی فوقانی برای رفع افتادگی پلک های فوقانی انجام می شود و حتی می تواند بینایی طبیعی را تحت تأثیر قرار دهد.

بلفاروپلاستی پلک بالا

این عمل جراحی برای از بین بردن افتادگی و اصلاح پوست پلک بالا صورت می پذیرد. گاها در این عمل جراحی نیاز است تا قسمتی از بافت چربی حذف شود.

در برخی موارد شدت افتادگی پوست پلک بالا به قدری است که فرد دچار اختلال در بینایی می شود. مراحل عمل بلفاروپلاستی پلک بالا می تواند این اختلال را برطرف کند و گستره ی بینایی فرد را تقویت نماید.

بلفاروپلاستی پلک پایین

بلفاروپلاستی پلک پایین به منظور حذف کیسه های چربی که منجر به پف زیر چشم شده اند، صورت می پذیرد. اگر بعد از برداشت بافت چربی اضافی، پوست پلک پایین دچار افتادگی شود، می توان پوست اضافی را در حین جراحی حذف نمود.

چه کسانی کاندید مناسب عمل بلفاروپلاستی می باشند؟

کاندیداهای جراحی پلک افرادی هستند که به ظاهر سالمی اند و در ناحیه پلک دارای پوست اضافی، آویزان و پف و بافت چربی در اطراف چشم هستند. بیشتر بیماران به دلایل زیبایی به انجام جراحی بلفاروپلاستی علاقه مند هستند، اما برخی شرایط باعث افتادگی پلک فوقانی می شود و بینایی طبیعی را مختل می کند. در موارد دیگر افزایش سن ممکن است منجر به قرار گیری نامناسب پلک پایین شود در نتیجه منجر به خشک شدن چشم شود. بیماران باید انتظارات واقع بینانه ای از نتایج عمل داشته باشند و از محدودیت های جراحی آگاه باشند.

به طور کلی بهترین کاندیدهای عمل زیبایی پلک عبارتند از:

  • افراد بالاتر از 35 سال که از آویزان شدن پوست پلک یا پف زیر چشم رنج می برند.
  • افرادی که بیماری های زمینه ای خاصی نداشته باشند و از آمادگی کافی برای این عمل جراحی برخوردار باشند.
  • افرادی که از تکنیک های ساده ی جوانسازی پوست پاسخ درمانی مناسبی دریافت نکرده باشند.

علاوه بر موارد ذکر شده؛ ممکن است فردی در سنین جوانی بنا به عوارض موجود و تشخیص و تجویز جراح پلاستیک، کاندید مناسبی برای عمل جراحی زیبایی پلک باشد.

سن مناسب برای بلفاروپلاستی چیست؟

برای جراحی پلک “سن مناسب” وجود ندارد، زیرا بیماران فقط در دوران بزرگسالی نیاز دارند که بتوانند از این روش بهره مند شوند. اگر بعضی از بیماران پف زیر چشم را به ارث برده باشند، در 30 سالگی درخواست انجام جراحی بلفاروپلاستی می کنند. به طور معمول، بیماران به دلیل تغییرات مربوط به پیری، در 40 سالگی و بیشتر انجام بلفاروپلاستی را درخواست می کنند.

بهترین سن برای عمل بلفاروپلاستی | تغذیه بعد از عمل بلفاروپلاستی

اعتقادات غلط در مورد جراحی زیبایی پلک

بخاطر داشته باشید؛

  • اگر پف پلک ها ناشی از تجمع مایعات باشند، به واسطه ی عمل بلفاروپلاستی درمان نمی شوند!
  • عمل بلفاروپلاستی تاثیری در برطرف شدن سیاهی و کبودی دور چشم ها، ندارد.
  • عمل زیبایی پلک نمی تواند افتادگی ابروها را درمان کند، برای برطرف شدن افتادگی ابروها لازم است از جراحی لیفت ابرو استفاده شود.
  • عمل زیبایی پلک تاثیری در از بین بردن چین و چروک های اطراف چشم ها یا پیشانی ندارد. برای از بین بردن این ضایعات لازم است از ، تزریق چربی نانوفت و… کمک گرفت.

جلسه مشاوره قبل از جراحی بلفاروپلاستی

از جمله اقدامات بسیار مهم قبل از جراحی زیبایی پلک، مشاوره با پزشک جراح می باشد. طی جلسه مشاوره فرد کاندید جراحی زیبایی پلک با جراحان زیبایی و پلاستیک اغلب در مطب اطلاعات ارزشمندی در مورد جراحی پلک ارائه می شود و به فرد امکان می دهد تمام سوالات خود را مطرح و اهداف خود را برای جراحی اعلام کند.

زیرا برقراری ارتباط برای بدست آوردن نتایج مورد نظر ضروری است، بنابراین حتماً باید درباره اهداف و نگرانی ها بحث شود.

نحوه جراحی بلفاروپلاستی

به طور معمول، بیهوشی عمومی برای بلفاروپلاستی ضروری نیست، اگرچه بیهوشی مورد استفاده متناسب با میزان راحتی بیمار و نوع روش جراحی انجام می شود.

اگر فقط عمل بلفاروپلاستی انجام می شود، بی حسی موضعی با آرام بخش برای جراحی پلک پایین می تواند یک گزینه عالی باشد، اما اگر با روش های دیگر ترکیب شود (یا اگر بیمار ترجیح دهد) از بیهوشی عمومی استفاده می شود. جراحی پلک به طور متوسط ​​حدود 1-2 ساعت طول می کشد.

بلفاروپلاستی پایین از طریق برش های کوچک پنهان شده در زیر مژه های پلک پایین در بافت پوشش مرطوب داخل پلک انجام می شود. هدف اصلی این روش از بین بردن یا تغییر مکان چربی اضافی برای صاف کردن ناحیه زیر چشم و دستیابی به ظاهری جوان و شاداب تر است.

بلفاروپلاستی فوقانی معمولاً شامل برداشت محافظه کارانه پوست و چربی پلک فوقانی است و از طریق برش های کوچک در پلک فوقانی انجام می شود.

ایجاد زخم برای هر دو روش حداقل است، زیرا برش ها کوچک و در پلک ها و مژه ها پنهان هستند. عوارض عمده در جراحی بلفاروپلاستی نادر است و این روش بسیار ایمن در نظر گرفته می شود. جراحان باتجربه اغلب مراقبت هستند تا پوست و چربی معینی را برای داشتن ظاهری بسیار طبیعی و نتایج زیبا را بردارند.

عوارض عمل بلفاروپلاستی

هرنوع عمل جراحی اعم از عمل های زیبایی و درمانی، ریسک فاکتورهای مختص به خود را دارند. با کمی تامل می توانید از نام جراحی زیبایی پلک، بافت هدفی که ممکن است دچار آسیب یا عارضه شود را شناسایی کنید. بله درست حدس زدید. چشم ها اولین عضوی هستند که در معرض آسیب می باشند و ممکن است در حین جراحی بلفاروپلاستی یا بعد از آن دچار اختلالات نامطلوبی شوند. یکی از پارامترهای بسیار موثر برای جلوگیری از عارضه های نامطلوب جراحی زیبایی پلک، انتخاب بهترین جراح بلفاروپلاستی در تهران می باشد.

با این حال برخی از عوارض خفیف و موقت ممکن است بعد از عمل جراحی بلفاروپلاستی شامل حال بیمار شوند. از جمله عوارض ناگوار عمل زیبایی پلک می توان به مواردی نظیر:

  • عدم تقارن پلک ها بعد از جراحی
  • تورم و التهاب پلک ها و اطراف چشم ها
  • بجای ماندن اسکار (باقی ماندن جای برش های عمل جراحی)
  • باقی ماندن جای بخیه ها
  • خونریزی شدید و کاهش بینایی
  • دوبینی یا تاری دید طولانی مدت و موقت اشاره کرد.

تخصص و تبحر پزشک لازمه ی تجربه ی یک عمل جراحی موفقیت آمیز و لذت بردن از نتایج ایده آل می باشد. همچنین تمام موارد ذکر شده با گذشت زمان قدم به قدم کاهش یافته و از بین می روند. مراقبت های بعد از این عمل زیبایی می تواند در کاهش زمان عوارض زودگر و موقت، تاثیر به سزایی داشته باشند.

جراحی بلفاروپلاستی پلک بالا

دوره نقاهت جراحی پلک

دوره نقاهت جراحی بلفاروپلاستی بسته به روند جراحی، شرایط بیمار و نتایج حاصل متفاوت می باشد. با این حال دوران نقاهت بعد از عمل زیبایی پلک، با رعایت مراقبت های بعد از این جراحی و توجه به گوشزدهای جراح پلاستیک، کوتاه تر می شود.

در دوره ی نقاهت بعد از این عمل باید نسبت به رعایت نکات بهداشتی و مراقبتی توجه ویژه ای داشته باشید تا از ایجاد عوارض نامطلوبی همچون عفونت و جلوگیری کنید.

به خاطر داشته باشید شیوه ی جراح پلاستیک برای کنترل روند جراحی نیز پارامتر موثری در مدت زمان نقاهت بعد از بلفاروپلاستی می باشد.

دکتر افسانه ثنایی عمل جراحی بلفاروپلاستی را با اعمال بی حسی موضعی (بدون نیاز به بیهوشی عمومی) انجام می دهد تا دوران نقاهت بعد از این عمل جراحی، به طرز چشمگیری کاهش یابد و فرد دچار عارضه ی نامطلوبی نشود.

مراقبت های بعد از جراحی بلفاروپلاستی

رعایت برخی موارد می تواند به تسریع روند بهبودی و کاهش دوران نقاهت کمک کند. برخی از این موارد مهم و موثر عبارتند از:

  • استفاده از کمپرس سرد (به مدت 48 ساعت بعد از عمل جراحی): این اقدام باعث کاهش تورم و التهاب پلک های جراحی شده می شود.
  • استفاده از کرم های تجویز شده ی پزشک متخصص: از این کرم ها در محل جراحی استفاده کنید. ممکن است مالیدن کرم روی پلک ها باعث تاری دید یا یکسری اختلالات جزئی در بینایی شود، که کاملا طبیعی است و به مرور از بین می رود.
  • جلوگیری از وارد شدن فشار یا ضربه به ناحیه ی پلک ها
  • هنگام استراحت سر خود را نسبت به تنه بالاتر قرار دهید: با این اقدام جریان خون به سمت سر و گردن کاهش یافته و در نتیجه از شدت التهاب و تورم کاسته می شود.
  • استفاده از اشک مصنوعی: برای جلوگیری از خشک شدن چشم ها لازم است از اشک های مصنوعی استفاده کنید تا در حفره ی چشم ها رطوبت لازم ایجاد شود.
  • عدم استفاده از هرگونه کرم و لوازم آرایشی بعد از جراحی: به هیچ عنوان از مواد آرایشی در اطراف یا موضع جراحی استفاده نکنید. این اقدام احتمال عفونت محل جراحی را افزایش می دهد.
  • مصرف منظم و به موقع داروهای آنتی بیوتیک: استفاده از داروهای آنتی بیوتیکی که پزشک متخصص تجویز کرده است باعث کاهش احتمال عوارض نامطلوب مثل: عفونت، بعد از عمل جراحی می شود.
  • از لنز های طبی یا زیبایی استفاده نکنید.
  • از عینک آفتابی استفاده کنید تا اشعه نور خورشید به محل جراحی نتابد.

جراحی بلفارپلاستی پلکهای بالا -قبل ویک ماه بعد عمل

نتیجه عمل بلفاروپلاستی

هدف از جراحی زیبایی پلک درمان افتادگی و پف پلک می باشد. این عمل جراحی با ماندگاری طولانی مدت به بیمار کمک می نماید تا علائم پیری را در چهره ی خود برطرف سازد و جوانی و شادابی را به آن بازگرداند.

اغلب متقاضیان بلفاروپلاستی، بعد از عمل جراحی رضایت کافی و کامل از چهره ی خود دارند و این عمل را راهی برای جبران جوانی و افزایش جذابیت خود می دانند.

با این جراحی می توان علاوه بر افتادگی پلک؛ چین و چروک های اطراف چشم ها را نیز درمان کرد و از بین برد.

سوالات متداول جراحی زیبایی پلک (بلفاروپلاستی)

نتیجه گیری

با ضعف عضلات، از بین رفتن قابلیت انعطاف پذیری پوست چربی پلک شروع به افتادگی می کند و این چربی شروع به فشار وارد آوردن روی پوست نازک پلک های پایین می کند. هدف از جراحی بلفاروپلاستی تغییر محل چربی صورت و از بین بردن پوست اضافی پلک می باشد.

عمل بلفاروپلاستی در محل پلک ها صورت می پذیرد و از این رو از حساسیت فوق العاده بالایی برخوردار است. هرگونه سهل انگاری در این عمل جراحی، می تواند عواقب جبران ناپذیر و ناگواری مثل کاهش بینایی و … را به دنبال داشته باشد.

انتخاب یک در میان جراحان بسیاری که به انجام جراحی پلک در تهران می پردازند امری دشوار و مهم تلقی می شود و همواره توصیه بر این است که در یافتن و انتخاب پزشک جراح مورد نظر خود دقت لازم را داشته باشید تا عوارض ناشی از این جراحی تا حد امکان کاهش پیدا کند

 

دکمه بازگشت به بالا