عمومیمطالب برتر

بهتر است چند شب در برزیل اقامت داشته باشیم؟

اطلاعات ضروری برای سفر به برزیل

 

قبل از اینکه اطلاعات ضروری برای  تور برزیل را بخوانید دانستن یک نکته ی مهم پیش از سفرتان به برزیل بسیار مهم است و آنهم این می باشد که اکثر مردم برزیل به زبان انگلیسی اصلا مسلط نمی باشند و این موضوع یکی از دغدغه ها و مشکلات مسافران ایرانی و حتی خارجی در طول سفرشان به برزیل است بنابراین پیشنهاد می کنیم اگر راهنمای سفری که به زبان رسمی برزیلی ها مسلط نیست همراه خودتان ندارید حداقل از مترجم آنلاین مثل google translate استفاده کنید. همچنین به علت اینکه بعضی از محله های برزیل مخصوصا قسمت های پایین شهر نا امن می باشند، بهتر است خودسرانه در هرجایی از شهرهای برزیل خصوصا ساعت های پایانی روز گشت نزنید و اگر همراه خودتان لیدر ندارید، سعی کنید در مناطقی امن که اکثرا توریست به چشمتان می خورد، بگردید تا از خطرات احتمالی دور باشید.

 ویزای برزیل

به نقل از tourradar.com اخذ ویزای برزیل کار پیچیده ای نیست اگر این امر را به بسپارید ، همکاران مجرب ما آماده هستند تا ضمن و ، را نیز برای شما عزیزان اخد نمایند؛ توجه داشته باشید که ویزای توریستی برزیل فقط به افرادی داده می شود که هدفشان از سفر به برزیل گردشگری باشد و طبیعتا مدت زمان اقامت و حضور در این کشور نیز با محدودیت همراه است؛ اغلب برای ویزای توریستی برزیل مدت زمانی را که به توریستها اختصاص می دهند حداکثر سه ماه خواهد بود.

 سیم کارت در برزیل

یکی از دغدغه های هر مسافری که بخواهد در طول سفر با آشنایانش در ایران ارتباط برقرار کند موضوع سیم کارت است، اینکه سیم کارت بخریم یا از رومینگ سیمکارت ایرانی خودمان استفاده کنیم سوال اکثر گردشگران می باشد، بهتر است بگوییم خوشبختانه همراه اول در برزیل تحت پوشش قرار دارد و شما می توانید به راحتی با استفاده از سیم کارت همراه اولتان و از طریق رومینگ با ایران ارتباط برقرار کنید اما احتمالا از هزینه ی بالایی که ممکن است برایتان متحمل شود بترسید، بنابراین پیشنهاد می کنیم از یک اپراتور رسمی و فعال در برزیل به اسم OI که در اکثر نقاط شهرهای شاخص برزیل نمایندگی دارد و یا از مراکز و فروشگاه های موبایلی که این سیمکارت را به فروش می رسانند، درخواست کنید تا آن را برایتان فعال کنند و احتمالا تا 24 ساعت فعال شدن سیمکارت ها طول خواهد کشید.

 واحد پول برزیل چیست؟ رئال یا دلار ؟

واحد پول کشور برزیل رئال می باشد و در تمامی نقاط شهرهای شاخص برزیل مراکزی جهت تبدیل ارز به رئال وجود دارند که آماده خدمت رسانی به توریست ها هستند، اما با این حال شما می توانید همراه خودتان دلار هم داشته باشید چون این ارز مورد قبول مراکز فروشگاهی و خدماتی و … در برزیل خواهد بود؛ در کل پیشنهاد می کنیم مقداری از پولتان را به رئال چنج کرده تا برای خرج های ضروری مثل تاکسی و … دچار مشکل نشوید. ضمنا توصیه ما این است که هرگز مقدار زیادی پول نقد همراه خودتان حمل نکنید.

 آب و هوای برزیل

برزیل دارای آب و هوای گوناگونی است هرچند کلیت آب و هوایی این کشور به گرمسیری نزدیک می باشد اما با این حال هرچه به شمال برویم رطوبت و گرما بیشتر و در جنوب هوا متعدل تر خواهد بود. دسامبر تا مارس که جزو فصل تابستان در برزیل محسوب می شود، معمولا بهترین زمان برای سفر به این کشور زیباست و توریست ها بیشتر انتخابشان این ماه ها از سال خواهد بود اما ذکر این نکته نیز مهم است که در ماه هایی که اشاره کردیم اغلب میزان بارندگی در اکثر شهرهای برزیل بالا بوده به طوریکه حتی از فصل زمستان هم شاهد بارش باران بیشتری می باشیم. اگر ترجیح می دهید از شلوغی های ساحل ، گرانی و تراکم بالای جمعیت دور باشید پیشنهاد ما این است تا در سپتامبر تا اکتبر به برزیل سفر کنید، همچنین گفتنی است شهرهای برازیلیا و بلوهوریزونته نسبت به دیگر شهرها از آب و هوای معتدل تری برخوردارند و شهرهای ریودوژانیرو و سالوادور به دلیل نزدیکی با ساحل دریا گرمای بیشتری را تجربه می کنند اما همین موضوع یکی از لذت های بازدید از این شهرهای گرمسیری با بادهایی که روحتان را نوازش می کند ، خواهد بود؛ دیگر شهرهای برزیل مانند سائوپائولو در زمستان آب و هوای نسبتا سردی را دارا می باشند.

چه زمانی برای سفر به برزیل بهتر است؟

اگر قصد دارید تا گردشی هیجان انگیز در آمازون داشته باشید توصیه می کنیم اواخر ماه نوامبر را برای اینکار انتخاب کنید چراکه رطوبت هوا در این منطقه نسبت به دیگر ماه ها پایین تر می باشد اما دقت داشته باشید که خود شهرهای برزیل در نوامبر آب و هوایی گرم را خواهند داشت.

 حمل و نقل عمومی در برزیل

سیستم حمل و نقل عمومی در برزیل در شهرهای بزرگ مثل برازیلیا، سائوپائولو و ریودوژانیرو دارای متروهای پیشرفته است که دسترسی را به مکان های مختلف از جمله جاذبه های گردشگری آسوده می کند و مترو ها به مراتب ایمن تر و مناسب تر از حمل و نقل با اتوبوس هستند، با این حال شما شاید مجبور باشید در بعضی از شهر ها اتوبوس یا مینی ون ها را برای جابجایی انتخاب کنید و البته می توانید از تاکسی های خطی در سطح شهر هم استفاده ببرید. متروها در برزیل اغلب شب ها کار نمی کنند و در این مواقع تاکسی و اتوبوس بهترین گزینه برای گردشگران هستند ، پیشنهاد می کنیم اگر مجبور به سوار شدن اتوبوس شدید برای ایمنی بیشتر در قسمت جلویی بنشینید. اما تاکسی انتخاب معمول تری میان گردشگران است چون به راحتی می توانید به آنها دسترسی داشته باشید، در شهرهای شاخص برزیل اغلب از تاکسی متر برای محاسبه قیمت استفاده می شود پس حواستان باشد که راننده ها مبلغ اضافی از شما دریافت نکنند، همچنین در روستاها بارز ترین نوع حمل و نقل عمومی تاکسی موتور ها هستند.

 فرهنگ برزیلی ها

برزیلی ها مردمان خونگرم ، علاقه مند به خانوده و فوتبال دوست هستند ، فوتبال در برزیل حرف اول را می زند و شک نکنید که آنجا افرادی را خواهید دید که هرجایی فکرش را بکنید فوتبال بازی می کنند چون فوتبال نمادی از کشور برزیل است. برزیلی ها معمولا از لباس های شاد و رنگارنگ استفاده کرده و برای مراسم های رسمی کت و شلوار می پوشند، برزیلی ها دارای فرهنگ های متفاوت و جالب انگیزی هستند و این موضوع به دلیل ترکیب چندگانه ی نژادی بوده است که در این کشور وجود دارند، تقریبا نیم بیشتری از مردم کشور به آیین کاتولیک روی آورده اند که دلیل اصلی اش را می توان سالها سلطه ی پرتغالی ها در این سرزمین دانست. برزیلی ها معمولا خانواده هایی پرجمعیت هستند که صمیمت بالایی میان آنها موج می زند و در هنگام ایجاد مشکل پشت یکدیگرند ، رنگ بنفش و سیاه در برزیل نشانی از سوگواری است و برای مجالس شادی از این رنگ ها استفاده نمی شود، همچنین وقتی برزیلی ها به مهمانی دعوت می شوند رسم بر این است که یک هدیه کوچک همراهشان داشته باشند و البته حداقل نیم ساعت دیرتر از زمان گفته شده برای صرف شام به خانه ی میزبان خواهند رفت.

آیا برزیل برای مهاجرت خوب است | پناهندگی برزیل برای افغانها

 جشن کارناوال

یکی از بزرگترین و شادترین جشن های جهان که به اسم کارناوال شناخته شده است و در ماه فوریه ، در شهرهای شاخص برزیل بصورت جمعی برگزار می شود، ماهیت این جشن این است که هفت روز به جشن و پایکوبی با موسیقی معروف سامبا ، رقص و آواز با لباس های رنگارنگ و نمایش های جذاب می پردازند تا آماده دوره ی چهل روزه ی دوری از ناپاکی ها بشوند؛ این جشن بزرگ ملی به شکل رسمی از یکشنبه شب تا صبح روز دوشنبه ادامه پیدا می کند و مردم در این روز در خیابان های اصلی به رژه ، رقص و شادی خواهند پرداخت. شهرهای سالوادور و ریودوژانیور نمایش های فوق العاده ای را برای این جشن زیبا اجرا می کنند.

 شهرهای توریستی برزیل

مطمئنا تا حالا اسم اکثر شهرهای برزیل به گوشتان خورده و برایتان آشنا هستند ، برزیل دارای شهرهای بسیار جذاب با جاذبه های گوناگون و متنوعی می باشد و این قابلیت را دارد تا هر گردشگری را با هر سن و سلیقه ای به نیازش برساند ؛ پس با شناخت هرچه بهتر شهرهای توریستی برزیل می توانید انتخاب دقیق تری برای پیدا کردن شهر موردعلاقه تان جهت شروع یک گردشگری مهیج و خاطره انگیز داشته باشید. اینجاست تا با و  با بهترین نرخ برای شما عزیزان خواسته هایتان را به راحتی برآورده کند.

 برازیلیا Brasilia

سومین و آخرین پایتخت برزیل پس از سائوپائولو و ریو تا به امروز بوده است، این شهر با معماری مدرن قرن بیستم که شبیه به پرنده ای بزرگ یا یک هواپیما می باشد، برای جلوگیری از حملات احتمالی دریایی ساخته شد و به عنوان پایتخت برزیل و مرکز جدید سیاسی ، تجاری و فرهنگی انتخاب شد، این شهر با ساختمان های سفید رنگ ، معماری مدرن و خاص شهری در فهرست میراث یونسکو به ثبت رسیده است و با وجود اینکه حدودا پنجاه سال از قدمت این شهر می گذرد همچنان در حال توسعه بوده و به عنوان شهری آینده دار که برزیلی ها به آن می بالند، شناخته می شود.

 ریودوژانیرو Rio de Janeiro

فرقی ندارد پایتخت کشور برزیل برازیلیا است یا نه ، شهر که پایتخت قدیمی برزیل بوده هم اکنون جزو بهترین ، مدرن ترین و پر جاذبه ترین شهرهای برزیل و مقصد همه ی گردشگران و توریست ها می باشد؛ مشهورترین شهر برزیل که با چشم اندازهای رویایی ساختمان ها ، طبیعت بکر و کوهستان های سرسبز ، جشن و همایش های خیابانی ، موسیقی سامبا ، طبیعت بکر ، مجسمه ی مسیح ، مراکز تجاری و گردشگری تحسین برانگیز و ساحل های جذاب همچنان توریست های بین المللی را به سمت خودش جذب می کند، هنوز هم برای خودش اسم و رسمی دارد.

دکمه بازگشت به بالا