ورزشی

بهمن عسگری به دیدار نهایی راه یافت/ حذف مهدیزاده،میرزایی و خاکسار – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگاران آنلاین ، این دوره از مسابقات جمعه دهم اسفندماه با حضور 740 کاراته کا در 87 کشور به میزبانی لیسبون در پرتغال آغاز شد. در روز اول تیم ملی ایران از شش نماینده تشکیل شد که نتیجه آن حضور سارا بهمنیار در رده بندی و سهمیه المپیک در وزن 50 کیلوگرم ، فاطمه صادقی ، طراوت خاکسار ، امیررضا میرزایی و امیر مهدی زاده بود.

باهمان عسگری آخرین نماینده ایران صبح شنبه در تهران در وزن 75 کیلوگرم ایوان کارابوف از بلاروس را 3 بر 2 شکست داد. آنها سپس در نیمه نهایی 5-0 توماس سیلوا از پرتغال و گابور هرتسپاتسکی از مجارستان را با نتیجه 1-0 شکست دادند. در این مرحله بازیکن کاراته المپیک به دیدار “استانیسلاو هورنا” از اوکراین رفت و با پیروزی 2-0 به فینال راه یافت.

دیدار نهایی این مسابقات عصر روز یکشنبه برگزار می شود.

در وزن 50 کیلوگرم ، سارا بهمنیار پس از استراحت 3 بر صفر جاما مورالس اسپانیایی را شکست داد ، اما در دور سوم مغلوب جونا تسوکی از فیلیپین شد و به گروه شانس بازگشت. در این مرحله او روز یکشنبه برابر “الکساندرا ریچی” فرانسه با شکست 4-1 “دانیلا گالکو” از کلمبیا و “راداوا” از مصر 2 بر صفر به مدال برنز رسید. وی با وجود کسب مدال برنز ، سهمیه المپیک را نیز برای کاراته خود و ایران تعیین کرد.

در وزن 55 کیلوگرم ، طراوت خاکسار با نتیجه یک بر صفر مقابل “کاسو” اسپانیا و “قره باغ” از ترکیه در پیروزی یک بر صفر نماینده آلمان شکست خورد و حذف شد. فاتیمه صادقی در کاتای انفرادی موفق به کسب مدال نشد و با دو امتیاز 25.8 و 25.6 به دور سوم راه یافت. Pt

نماینده ایران که 67- کیلوگرم وزن دارد نیز در جدول رقابت ها ناموفق بود. امیررضا میرزایی درو ابتدا “استفان پوکورنی” از اتریش را شکست داد و سپس مقابل مصر “علی الساوی” 4 بر صفر شکست خورد. امیر مهدی زاده نیز در دور نخست 3 بر صفر منصور قزاقستان را شکست داد و سپس داوران برایان هیلارد آمریکایی را شکست دادند. وی در دور سوم مقابل “لوکا مارسکا” ایتالیا 11 بر 3 شکست خورد.

برنامه روز دوم نمایندگان ایران
امروز شنبه ، 4 مه ، دومین روز مسابقات ، کاتای انفرادی آقایان ، کاتای تیمی بانوان ، 61- ، 68- و + 68 کیلوگرم زنان ، 84- و 84 کیلوگرم مردان برگزار می شود.روژیتا علیپور ، حمیده عباسعلی ، جبیح الله سجاد گون زاده قرار است در تاتامی باشد.

در دور اول ، روژیتا علیپور نماینده ایران 61 کیلوگرم وزن دارد و سپس در نبرد بین اوکراین و رومانی پیروز می شود. 63 کاراته کا در این وزن به رقابت می پردازند. جبی الله پورشیب ، رهبر تیم ملی کاراته در وزن 84 کیلوگرم ، پس از عبور از دور اول با تساوی ، به مصاف برندگان رومانی و بلژیک می رود. 64 کاراته کا در این وزن شرکت می کنند.

سجاد گنججاده ، وزن 84+ کیلوگرم ، در 56 کاراته کا شرکت کرده است و در دور اول با نمایندگان ایرلند و سپس مقابل کاراته کا از اسلوونی ، بلاروس یا لیتوانی می جنگد. و در دور اول ، حمیده عباسعلی ، 68+ کیلوگرم ، با “شعبان” مصر مبارزه می کند و سپس به مصاف فرانسه ، اسپانیا یا یکی از کاراته کا آلمان می رود. در این وزن 58 کاراته کا ثبت شده است.

طول این مسابقات فردا ، یکشنبه ، 4 مه با رده بندی و فینال پایان می یابد.

دکمه بازگشت به بالا