اقتصادیمطالب برتر

بوستر پمپ چیست و تفاوت آن با پمپ‌ در چیست؟

بوستر پمپ چیست؟

بوستر پمپ برای افزایش فشار مایعات استفاده می شود. این پمپ ها معمولاً در سیستم های آب خانگی یا صنعتی برای افزایش فشار آب استفاده می شوند و به تامین کنندگان آب اجازه می دهند تا آب را با فشار مورد نظر به مصرف کنندگان برسانند.

بوستر پمپ ها نسبت به پمپ های معمولی دارای ویژگی ها و قابلیت های ویژه ای هستند. این پمپ ها معمولاً توانایی افزایش فشار را بیشتر از پمپ های معمولی دارند. قابلیت افزایش فشار را دارند تا بتوانند آب را در سیستم با فشار دلخواه توزیع کنند.

بهترین برند بوستر پمپ | بوستر پمپ آبرسانی

تفاوت عملکرد پمپ صنعتی با بوستر پمپ

عملکرد پمپ های صنعتی

پمپ‌های پروانه گریز از مرکز از طریق موتور الکتریکی پمپ می‌شوند تا مایع در هنگام ورود به پمپ و پس از برخورد آن به پروانه در جهت حرکت پروانه بچرخد. پروانه ها در سه مدل بسته، باز و نیمه باز تولید می شوند.

در سری پمپ های جابجایی مثبت، موتور الکتریکی باعث حرکت پیستون ها، دیافراگم ها، چرخ دنده ها می شود و حرکت این قطعات باعث فشار بر مایع و نتیجه حرکت مایع می شود.

در دو سری پمپ مذکور از سیستم های آب بندی و آب بندی مکانیکی استفاده می شود که با توجه به نوع مایع و مدل پمپ انتخاب می شوند.

درصورتی که براساس توضیحات بالا پمپ های صنعتی برای شما کاربرد دارد و مناسب است و میخواهید خریداری نمایید قبل از هرچیز بهتر است که نکاتی را قبل از انتخاب و خرید پمپ صنعتی در نظر داشته باشید. در مقاله “نکات خرید پمپ صنعتی” راهنمایی کاملی برای انتخاب و خرید پمپ‌های صنعتی ارائه می‌دهیم تا بهترین پمپ صنعتی را خریداری نمایید.

عملکرد بوستر پمپ ها

همانطور که قبلا ذکر شد، پمپ های مورد استفاده در این تجهیزات به صورت موازی متصل می شوند. در واقع یک ورودی و خروجی برای کل مجموعه وجود دارد که هر پمپ در صورت نیاز استفاده یا متوقف می شود.

قبل و بعد از هر پمپ دریچه هایی وجود دارد که جریان آب را در جهات لازم هدایت می کند. بنابراین، در مواقع ضروری، همه پمپ ها می توانند به طور همزمان برای تامین فشار خروجی کار کنند و در برخی موارد تنها یک یا دو پمپ ممکن است کافی باشد. به این ترتیب پمپ های دیگر از مدار خارج می شوند.

بهترین برند بوستر پمپ | بوستر پمپ آبرسانی

تفاوت کاربردهای بوستر پمپ با پمپ صنعتی

کاربرد های بوستر پمپ

در بسیاری از موارد از بوستر پمپ ها استفاده می شود. از مهمترین کاربردهای آنها می توان به استفاده در سیستم های آبیاری مسکونی و تجاری اشاره کرد. همچنین در صنایعی که برای انتقال سیالات به فشار بالا نیاز دارند مانند صنعت نفت و گاز از بوستر پمپ برای تامین فشار مورد نیاز استفاده می شود. از این پمپ ها در سیستم های آبیاری برای تامین آب مناطق کم فشار نیز استفاده می شود.

کاربرد های پمپ های صنعتی

پمپ های صنعتی به عنوان یکی از اجزای اساسی و حیاتی در صنایع مختلف نقش بسیار مهم و جذابی دارند. از این دستگاه های توانا برای انتقال مداوم و دقیق مواد مایع در بسیاری از صنایع و بخش های تولیدی استفاده می شود. از صنایع شیمیایی، نفت و گاز، آب و فاضلاب، مواد غذایی، دارویی گرفته تا صنایع تولیدی و ساختمانی، پمپ های صنعتی در هر زمینه ای کاربردهای مختلفی دارند.

یکی از کاربردهای اصلی این پمپ ها انتقال مایعات در فرآیندهای تولید می باشد. این مایعات می تواند شامل آب، سوخت، مواد شیمیایی، گاز یا حتی غذا باشد. پمپ های صنعتی به عنوان یک ابزار ضروری در خطوط تولید، انتقال و توزیع مواد مختلف عمل می کنند. آنها به طور دقیق و قدرتمند مواد را از یک مکان به مکان دیگر منتقل می کنند که باعث بهبود کیفیت و سرعت فرآیندهای تولید می شود.

بهترین برند بوستر پمپ | بوستر پمپ آبرسانی

دیگر تفاوت های بین پمپ و بوستر پمپ

به گزارش مخبران پمپ ها و بوستر پمپ ها از نظر ساختاری و عملکردی تفاوت های چشمگیری دارند. تفاوت اصلی این دو در ساختار و عملکرد آنهاست. پمپ ها به عنوان وسیله ای عمل می کنند که برای انتقال مایعات از یک نقطه به نقطه دیگر استفاده می شود. در این میان بوستر پمپ ها به عنوان پمپ های تخصصی تر، عموماً برای افزایش فشار مایعات در سیستم های آبیاری و فشار سایر مواد مایع مورد استفاده قرار می گیرند.جهت آشنایی و کسب اطلاعات بیشتر درمورد تفاوت های بین پمپ و بوستر پمپ مقاله تفاوت پمپ و بوستر را مطالعه نمایید در این مقاله به صورت جامع به تفاوت های اصلی پمپ و بوسترپمپ صحبت کرده ایم.

جمع بندی

در این بحث تفاوت اصلی پمپ و بوستر پمپ در انواع کاربردها و عملکرد آنها مشهود است. از پمپ ها برای جابجایی و انتقال مایعات استفاده می شود، در حالی که پمپ های تقویت کننده بیشتر برای افزایش فشار مایعات در سیستم های آبیاری استفاده می شوند.

دکمه بازگشت به بالا