علمی و پزشکی

تدوین برنامه «عدالت و تعالی نظام سلامت» در وزارت بهداشت

مخبران/ خراسان رضوی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تدوین برنامه «عدالت و تعالی در نظام سلامت» در وزارت بهداشت خبر داد.

بهرام عین اللهی روز پنجشنبه در جریان سفر هیئت دولت به خراسان رضوی در جلسه هیئت حاکمه شهرستان بردسکن اظهار داشت: با اجرای این برنامه تلاش می شود تا خدمات در مناطق کم برخوردار در راستای امکانات موجود گسترش یابد. منابع .

وی افزود: از روسای دانشگاه های علوم پزشکی از جمله دانشگاه علوم پزشکی مشهد درخواست همکاری و مشارکت در این مسیر شده تا بخشی از مشکلات و نواقص برطرف شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حضور هیات دولت در مناطق محروم و عقب مانده را نشان از دغدغه دولت در رسیدگی به مسائل در نقاط مختلف کشور دانست و خاطرنشان کرد: وطن به زانو درآمده، کشور ما دستخوش ناجوانمردی های بسیاری است. محدودیت ها و فشارها و امروز دشمنان انقلاب اسلامی تلاش می کنند مردم را از محدودیت ها و استرس های زیاد انقلاب اسلامی منصرف کنند.

وی خاطرنشان کرد: جنگ اقتصادی دشوارتر از جنگ تحمیلی خواهد بود و محدودیت عرضه مواد غذایی و دارویی فشار مضاعفی بر مردم وارد می کند.

عین الهی گفت: این تحریم ها با هدف جلوگیری از دستیابی دولت به هدف اصلی خود که افزایش رفاه مردم است صورت می گیرد. از ابتدای دولت تا کنون بدون اطمينان دادن به مردم تلاش کرده ايم به اهداف خود برسيم و تاکنون در اين راستا گام برداشته ايم.

وی گفت: در ابتدای دولت سیزدهم روزانه 50 هزار مورد بیماری عروق کرونا قلب، 18 هزار بیمارستان، 8 هزار بیمار در بخش های مراقبت ویژه بستری شدند و روزانه بالغ بر 700 نفر جان خود را از دست دادند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در زمینه واکسیناسیون نیز گفت: 147 میلیون واکسن با کمک مردم تلقیح شد و اگر از ظرفیت کادر بهداشتی و درمانی در این برنامه استفاده می شد تزریق می شد. تعداد واکسن ها دو سال طول می کشد و در حال حاضر کشور ما جزو 10 کشور جهان در اجرای برنامه های واکسیناسیون است.

وی با اشاره به اینکه حضور نیروهای جوان یکی از نقاط قوت کلیدی شهرستان بردسکن است خاطرنشان کرد: باید از امکانات موجود به نحو مطلوب استفاده شود و از تله مدیسین نیز می توان برای گسترش خدمات استفاده کرد.

عین اللهی گفت: رئیس جمهور بر تکمیل پروژه های نیمه آماده تاکید دارد. در حال حاضر 220 پروژه با بیش از 70 درصد پیشرفت در کشور در حال اجراست به همین دلیل امکان ساخت بیمارستان جدید در بردسکن وجود ندارد اما می توان بسته به نیاز شهرستان از منابع غیردولتی برای اجرای آن استفاده کرد. طرح.

معاون آموزشی دانشکده علوم پزشکی مشهد در این نشست تعداد متخصصان تحویل داده شده در سال جاری را اولین شهر دنیا دانست و گفت: امسال کارشناسان بیشتری به شهرهای دور اعزام شده اند. شهر مقدس مشهد. برای جلوگیری از نقل مکان بیماران به شهرهای دیگر و در عین حال گسترش دسترسی و خدمات.

شاپور بادی با اشاره به تخصیص سی تی اسکن و دستگاه اکسیژن ساز به بیمارستان ولیعصر بردسکن گفت: بخش مراقبت های ویژه مرکز پزشکی دارای چهار تخت مصوب است و دو تخت تخصصی پس از تکمیل اعتبار مستقر می شود.

بردسکن از امکانات و تجهیزات لازم در حوزه بهداشت و درمان محروم است

فرماندار برداسکون، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بازدید از این شهر به طبقه بندی و تحویل کتبی کلیه مطالبات شهرستان اشاره کرد. خطاب به نماینده رسمی رئیس جمهور متأسفانه تنها بیمارستان این شهرستان با قدمت بالای 40 سال و کمبود امکانات و تجهیزات ضروری در حوزه بهداشت و درمان وجود دارد.

علی دهگان زاده افزود: بردسکن پروانه بیمارستانی 170 تختخوابی دریافت کرده و ساخت این بیمارستان ضروری است، بنابراین این پروژه باید جزو پروژه های کد ملی باشد.

با اشاره به وضعیت موقعیت فیزیکی و تجهیزات پزشکی بیمارستان و کمبود نیروی متخصص که از مسائل عمده بهداشتی و درمانی است: مناسب نیستند و اغلب شاهد سکته قلبی در سطح شهر هستیم. .

فرماندار بردسکن گفت: خلیل آباد در لاین دوم جاده بردسکن و بردسکن به اناباد و پروژه کنارگذر بردسکن با وجود کمبود اعتبار و رعایت کامل نزدیک به 20 سال است که اجرا می شود. ، هنوز به نتیجه نرسیده است.

دهگنجاده گفت: تقسیم بندی جاده بردسکن به جاده بردسکن کم است و جاده اناباد و درنای بردسکن یکی از محورهای ترانزیتی شهرستان بردسکن فاقد امنیت و شانه برداری لازم است و تعریض و خاکریزی این محورها مستلزم تخصیص بودجه است.

«در شهرستان بردسکن حدود 50 هزار شهروند بیمه ای هستند که مجوز ساخت درمانگاه تامین اجتماعی دارند. از منطقه.

وی تصمیم به تعطیلی چاه های موتور مزرعه، ایجاد اورژانس هوایی، احداث شهرک صنعتی در بخش انابد و احداث انبار نجات در روستای درنا به دلیل نقص معروف دورنا و درخواست تسهیلات بدون پرداخت و ناخواسته در مسکن و کشاورزی گرفت. .

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا