حوادث

تدوین شیوه‌نامه ۱۰۰ ماده‌ای برای ارتقاء ایمنی در متروی تهران

معاون پیشگیری و کاهش خطر سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از تدوین رویه 100 ماده ای برای ارتقای ایمنی مترو تهران خبر داد.

اسماعیل سلیمی در گفت وگو با مخبران گفت: وی با اشاره به تشکیل جلسه کمیسیون ویژه هفته گذشته برای تدوین آیین نامه های ارتقای بعد ایمنی مترو تهران و مصوبات آن خاطرنشان کرد: این اولین جلسه کمیسیون با حضور روسای سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و مدیرعامل بود. سازمان آتش نشانی و آتش نشانی در این جلسه راهکارهای ارتقای ایمنی در شبکه حمل و نقل ریلی اعم از مسیرهای بهره برداری شده و همچنین مسیرهای در حال ساخت و بهره برداری مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه دستورالعمل 100 ماده ای برای ارتقای ایمنی مترو نوشته شد، بیان کرد: شرایط این نقشه راه در مقطعی بررسی و در مواردی با نظر کارشناسان و مدیران حاضر در جلسه اصلاح شد. .

سلیمی با بیان اینکه رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران بر لزوم تمرکز و ارتقای ایمنی حمل و نقل زیرزمینی تاکید کرده است، گفت: با توجه به اینکه میلیون ها شهروند از شبکه مترو در سطح شهر استفاده می کنند، این امر ضروری است و این سازوکار با توسعه این مکانیسم توسعه یافته است. با احترام به انعطاف پذیری به طوری که یک چشم انداز روشن از کل ایمنی مترو به دست آید.

معاون پیشگیری و کاهش خطر سازمان مدیریت و پیشگیری از بحران شهر تهران، تدوین این سیاست را بر اساس مصوبه شماره 2224 شورای اسلامی شهر تهران «برنامه اقدام مدیریت بحران و طرح واکنش اضطراری تدوین می‌کند. این محورها شامل ارتقای سیستم مدیریت بحران، ارتقای کیفیت حفاظت غیرعامل شهر تهران، ارتقای سیستم های ایمنی و مدیریت بحران، اعمال اصول حفاظت غیرعامل و ایمن سازی فضای زیرزمینی در برابر بلایای طبیعی و انسان ساز است. این سیاست

به گفته وی، خدمات در این جلسه بر اساس مقررات ملی ساختمان و مبحث سوم NFPA و همچنین تجارب قبلی در زمینه آماده سازی ایمنی و آتش نشانی تهران با در نظر گرفتن مقررات و استانداردهای ملی و بین المللی برای افزایش ضریب ایمنی در مترو مورد بررسی قرار گرفت.

سلیمی همچنین درباره شرایط اصلی این روش گفت:

معاون سازمان مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینکه اجرای برخی از شرایط این رویه نیازمند تامین اعتبار است، اظهار داشت: ب.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا