بین الملل

ترامپ: درباره ونزوئلا یک اتفاق در راه است

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین مخبران ، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریكا بارها و بارها رئیس جمهور اعلام شده ونزوئلا را “رئیس جمهور منتخب” توصیف كرد.

وی در مصاحبه با شبکه اسپانیایی زبان نوبیوچی ، در مصاحبه با Noticias Telemando گفت: “اتفاقی برای ونزوئلا خواهد افتاد»

خبرنگار رسانه ای از رئیس جمهور آمریکا پرسید: “ما در مورد تحولات منطقه (آمریکای جنوبی و آمریکای لاتین) صحبت کردیم.” “برای ونزوئلا ، برای شما ، این (خوان) گیدو یا (نیکلاس) مادورو یا مداخله ایالات متحده است؟”

ترامپ که پیش از این رئیس جمهور خودمختار ونزوئلا را به عنوان “رئیس جمهور قانونی” معرفی کرده و تحریم های مختلف اقتصادی ، فشارهای سیاسی و تهدیدهای نظامی علیه دولت نیکولاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا را تحمیل کرده است ، هنوز در مصاحبه است. مداخله گر پذیرفته شد.

در تاریخ 3 ژوئن 1397 ، “خوان گیدو” خود را رئیس جمهور اعلام كرد و نیم ساعت بعد ، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریكا در اظهارات خود وی را به عنوان رئیس جمهور موقت ونزوئلا معرفی كرد.

ترامپ در مصاحبه با Noticias Telemundo اظهار داشت كه دولت آمریكا در ونزوئلا در تلاش است تا “استقلال” را برای مردم خود برقرار كند.

وی گفت: “ونزوئلا 15 سال پیش یک کشور ثروتمند بود و توسط دو نفر (هوگو چاوز و نیکلاس مادورو) و یک سیستم وحشتناک نابود شد.” “هر اسمی را که دوست دارید بر روی آن بگذارید ، اما این یک سیستم وحشتناک است.”


مصاحبه ترامپ با Noticias Telemando

وی گفت: “یک چیز در مورد ونزوئلا وجود دارد و من می توانم به شما بگویم.”

“(آیا از طریق مداخله ایالات متحده)؟” از خبرنگار شبکه آمریکایی و میزبان ترامپ سؤال کرد.

رئیس جمهور پاسخ داد: “ما بسیار درگیر هستیم (در این و آنچه در ونزوئلا اتفاق می افتد).”

سپس میزبان گفتند: “آیا شما هنوز از گیدو حمایت می کنید؟”

“من از هر کسی که انتخاب می شود پشتیبانی می کنم و به نظر می رسد که او (گیدو) در این زمان انتخاب شده است ، اما سیستم (سیستم ونزوئلا) بسیار بد است و به نظر می رسد او می گوید ،” او قدرت خاصی را از دست داده است. ما کسی را می خواهیم که پشتیبانی مردم را داشته باشد. “

ترامپ در هفته های اخیر در میان پیام های متناقض رئیس جمهور آمریکا در مورد ونزوئلا اظهاراتی کرده است.

رسانه های آمریکایی در گذشته گزارش دادند ، دونالد ترامپ از رئیس جمهور خودخوانده ونزوئلا ناخوشایند است و منتظر دیدار با نیکلاس مادورو است.

واکنش محافل و سیاستمداران شبه نظامی آمریكا به این خبر باعث شد كه ترامپ اعلام كند: “من فقط با مادورو ملاقات می كنم تا یك چیز را مورد بحث قرار دهم: عزیمت صلح آمیز از قدرت” (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام / م


دکمه بازگشت به بالا