استان ها

تشکیل ١٣ کارگروه تخصصی گردشگری در استان سمنان

به گزارش خبرگزاری مخبران استان سمنان، امیر کرم زاده روز چهارشنبه 25 خرداد 94 در جلسه کمیسیون بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان، اظهار داشت: با افتتاح این موسسات تخصصی، استان رشد و توسعه خواهد یافت. توسعه گردشگری

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان با تاکید بر اینکه توسعه گردشگری نیازمند سرمایه گذاران بخش خصوصی است، خاطرنشان کرد: می توان از ظرفیت اتاق بازرگانی برای حضور در نمایشگاه های خارجی و آموزش استفاده کرد.

وی گفت: گردشگری و معدن دو نقطه قوت اصلی استان سمنان هستند. رشد گردشگری از نظر اشتغال زایی و رشد اقتصادی موثر است.

کرم زاده با امضای تفاهم نامه توسعه اقتصادی استان در حوزه های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: تسهیم اعتبار نقش مهمی در توسعه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دارد.

وی با اشاره به تلاش برای رونق گردشگری در استان گفت: در حال حاضر ضریب اشغال هتل های مرکز استان 5 درصد و در سایر نقاط 4 تا 7 درصد است.

رئیس صنایع، معادن و کشاورزی اتاق بازرگانی استان سمنان با بیان اینکه بناهای تاریخی این استان منحصر به فرد است، گفت: بناهای تاریخی در سراسر استان وجود دارد.

علی اصغر زومایی با تاکید بر اینکه استان برای تبدیل شدن به یک مقصد گردشگری نیاز به برنامه ریزی دارد، افزود: تقویت تشکل های مردم نهاد می تواند نقش اساسی در تبدیل استان به مقصد گردشگری داشته باشد.

رؤسای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان، ظرفیت کامل هتل های استان را نشانه خوبی و وجود پتانسیل سرمایه گذاری در صنعت گردشگری دانست و گفت: گردشگری یک صنعت است، نفت و معادن را می توان به راحتی جایگزین کرد. بدون آلودگی

روز جمعه تاکید بر حفظ امنیت سرمایه گذار و سازماندهی تورهای گردشگری ویژه در صنایع، کشاورزی و غیره بود.

فعالان حوزه میراث، فرهنگ، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان پیشنهادات و انتقادات خود را در حوزه های خاص بیان کردند.

نمایندگان سازمان های مردم نهاد در حوزه گردشگری استان از خدمات و همنوایی مدیران میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان تقدیر کردند.

48

دکمه بازگشت به بالا