ورزشی

تعویض های اسکوچیچ خوب بود/ اگر می‌باختیم، می‌گفتند چرا طارمی دعوت نشد

به گزارش شفاف، ابراهیم گازمپور درباره پیروزی دقایق پایانی تیم ملی ایران مقابل لبنان با نتیجه 2 بر یک و سه امتیاز این دیدار گفت: خوشبختانه برنده این دیدار شدیم. گفتم در روزنامه و فوتبال جلوتر بودیم، اما شاهد اتفاقات عجیبی برای هر دو تیم بودیم. در نیمه اول توپ را کنترل کردیم اما خطر چندانی ایجاد نکردیم. وقتی این اتفاق افتاد، لبنان هم سعی کرد گل بزند و گل نزند. همان اشتباهی که مقابل ژاپن مرتکب شدیم اینجا هم تکرار می شود. با تصور اینکه توپ بیرون بود، دروازه بان ها و دفاع ما نادیده گرفته شدند و لبنان به گل رسید.

وی با اشاره به تغییرات اسکوسیچ در نیمه دوم که باعث تهاجمی شدن تیم ملی شد، گفت: بازیکنان ما در نیمه دوم خیلی بهتر بازی کردند. جایگزین های ما به خصوص خوب هستند. به دلیل اشتباه خط دفاعی تیم لبنانی اکثر پاس گل ها را زدند و ما گل زدیم. مستحق زدن گل دوم بودیم و خوشبختانه این اتفاق افتاد و پیروز شدیم.

بازیکن قدیمی تیم ملی فوتبال ایران خاطرنشان کرد: معتقدم با تغییراتی که انجام دادیم بهتر شده ایم. وقتی از توپ بلند استفاده می کنیم باید یک بازیکن زن در خط حمله حضور داشته باشد. به همین دلیل کریم انصاری فرد وارد زمین شد. البته او می توانست زودتر بازی کند. از طرفی بد نیست امیری را با در نظر گرفتن ویژگی های آنها از جمله تکنیک فوق یک قدم جلوتر ببریم. گل دوم در حرکت امیری به ثبت رسید. با این وجود، ما از این برد خوشحال بودیم.

در پاسخ به اینکه اگر این بازی را نمی بردیم با وجود بازی خوب، فاصله اسکوسیچ و طارمی را خالی نمی کردند، گفت: همیشه در شکست این اتفاق می افتد. می گویند فرمانده پیروز مردگان را نمی شمرد. از طرفی در شکستگی ها هر عمل مثبتی منفی نشان داده می شود. اگر باختیم به ما می گفت چرا دلش برای ترمی تنگ شده است. این داستان در حال رشد بود. هر سوالی که می شد تیم را به لبه پرتگاه می برد. خوشبختانه این اتفاق نیفتاد. با این حال معتقدم تارمی موثر است و باید به این موضوع رسیدگی شود.

کاسم پور درباره اشتباهات پی در پی بیرانوند در بازی و تکرار همان اشتباه مقابل کره جنوبی گفت: انتظار داریم بازیکنانی که سال ها در تیم ملی بازی می کنند کم تجربه و لژیونر باشند. به خصوص در درون دروازه، این اساس هر تیمی است و کسی نیست که این اشتباه را بپوشاند.

کارشناس فوتبال درباره افزایش شانس صعود تیم ملی به جام جهانی گفت: معتقدم با امتیازهای بیشتر به جام جهانی می رسیم. فاصله امتیازی ما روز به روز بیشتر می شود. به غیر از اینها، تیم های دیگر هم انگیزه خود را از دست می دهند. حقیقت را باید پذیرفت. قدرت تیم هایی که با ما بازی می کنند زیاد نیست. البته هیچ چیز در فوتبال قابل تصور نیست.

وی در هفته ششم بازی ایران و سوریه در 25 آبان گفت: مراقب اتفاقات بد در فوتبال باشید. سوریه هم مثل لبنان فوتبال بازی می کند و از اتفاقات خاص خوشحال است. روی کاغذ از همه تیم ها بهتریم به جز کره جنوبی که سطح ماست.

دکمه بازگشت به بالا